Loodgieter niet opgedaagd - hoe ver gaan om te contacteren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FatCat

Loodgieter niet opgedaagd - hoe ver gaan om te contacteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 10:40

Hoi!

Gisteren had een loodgieter komen om de leidingen te verleggen in mijn badkamer. Hij was reeds komen kijken en we hebben alles afgesproken. Ik heb nog niets betaald.

Nu is hij niet komen opdagen gisteren. Ik heb hem gecontacteerd via:
Email
Facebook (werk en prive)
Whats app
en bellen natuurlijk

Geen antwoord, en mijn berichten zijn ook niet gelezen.

Nu kan ik heel gemakkelijk via facebook zijn vrienden/familie contacteren. Staat allemaal openbaar. Maar het voelt een beetje ....stalkerig.

Ik wil gewoon weten hoe het er voor staat zodat ik andere maatregelen kan nemen indien nodig. Mss ligt hij wel zwaar gewond in het ziekenhuis.

Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Re: Loodgieter niet opgedaagd - hoe ver gaan om te contacteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:43

Niet zo moeilijk, gewoon een ander zoeken. Blijkbaar wil ie niks verdienen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:43

Dit gaat dus om de maandagochtend en hij is niet geweest. Het is natuurlijk raar dat je berichtjes niet gelezen zijn. Maar ik zou het nog even afwachten. Zou het zelf inderdaad wat stalkerig over vinden komen als je nu nóg meer gaat doen om hem te bereiken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:44

Amy schreef:
Niet zo moeilijk, gewoon een ander zoeken. Blijkbaar wil ie niks verdienen.

Dit dus!

Alles wat je nu hebt ondernomen vind ik al redelijk stalkerig...

Het kan natuurlijk een hele goede reden hebben dat hij niet is komen opdagen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:46

Een ander zoeken...

Misschien is hij iets te lang gaan carnavallen :+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:46

Sowieso niet via via ook nog contact opzoeken! Zitten die mensen echt niet op te wachten.

Als het klussen haast heeft gewoon n ander zoeken, zijn er genoeg. Heeft het geen jaast, dan zou ik het nog even afwachten tot woensdag eind vd middag en dan even nog n x bellen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:47

Ik vind dat je nu al een soort van hebt gestalkt hoor.
Familie vrienden laat je er natuurlijk buiten. Zou wat zijn dat iemand mij benaderd omdat familie iets niet na is gekomen. Die gedachte vind ik zelfs erg vreemd.
Kijk het nog een dag aan voor het fatsoen en of hij nog degelijke uitleg heeft anders is het inderdaad een ander.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:50

Het zou niet eens in me opkomen contact op te nemen met familie of vrienden :o Ik vind de meeste manieren waarop je hem hebt geprobeerd te bereiken al behoorlijk ver gaan, gewoon bellen werkt meestal prima. Reageert ie niet, zoek je een ander. Simpel toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:51

Ik vind wat je nu hebt gedaan al redelijk ver gaan. Hou het gewoon zakelijk. Verneem je niets meer dan meld je aan hem dat je jezelf genoodzaakt ziet een ander in te huren. En dat laat je netjes via de daarvoor bestemde kanalen weten (e-mail, schriftelijk) en niet via social media.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:55

Is er dan niemand die denkt: straks is die man wat overkomen.

Omdat hij ook zijn berichtjes niet gelezen heeft. Meeste ZZP'ers zijn praktisch 24/7 bereikbaar (niet goed maar helaas vaak wel realiteit)

Natuurlijk kan het zijn dat hij verzaakt door een feestje of iets dergelijks maar dan kan ik mij nog niet voorstellen dat hij geen berichten leest.

TS, ik zou even afwachten. Vind inderdaad familie/vrienden contacten nog al een flinke stap.

Mocht hij na vandaag nog niets gelezen hebben dan zou ik er misschien wel een berichtje aan wagen naar een bekende of er iets aan de hand is.
Als hij het wel leest maar niet reageert dan deed ik niets en zocht ik een ander.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:56

Eerder last van carnaval dan wat overkomen hoor :)
Bijna alles is hier dicht op maandag.
En dan is het toch niet aan een klant om daar achteraan te gaan zitten?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:57

Als hem wat overkomen is, komen die vrienden of familie daar toch wel op een andere manier achter? Dan nog heb je daar als klant niets mee te maken vind ik...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:59

Email en bellen en het daar bij laten. Social media is hier niet voor nodig. Je hebt niks betaald. Als je niks verneemt ga je op zoek naar een ander.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:00

TS komt uit Eindhoven dus de kans dat die man nog last heeft van carnaval is hier erg groot :D

Ik zou nog even afwachten tot woensdag en dan nog 1x bellen, geen reactie is een ander zoeken

MissBmx

Om nou gelijk de volgende dag al een ander te gaan zoeken vind ik wat overdreven
Ik zou vandaag even afwachten en desnoods nog een keer bellen, misschien een misverstand.

Anoniem

En stel dat hem wel wat over komen is, hartstikke erg hoor daar niet van. Maar zijn vrouw of kinderen of weet ik veel wie, die zien dan toch ook wel dat hij een x aantal keer gebeld is en zien dan een appje van een klant?Even kort berichtje terug en klaar.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:01

Zou hem schriftelijk op de hoogte stellen dat je een ander zoekt. Is hem wat overkomen waardoor hij 24 uur lang geen contact op kan nemen dan staat hij eind van de week ook niet voor de deur. Mocht hij laks zijn dan heb ik liever een ander dan m de klus straks half klaar en meneer is weer verdwenen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:05

Mijn vader is ook ZZP'er & loodgieter (+ dakbedekker), die komt om in het werk. Hij vergeet ook echt wel eens wat, en is niet super goed bereikbaar. (Dat geldt voor heel veel mensen die ik ken uit de bouw) Hij kan toch moeilijk zijn telefoon steeds tijdens het werk opnemen. Ik zou gewoon even afwachten, hij neemt vanzelf wel contact op en als hij dat niet doet dan zoek je een ander.

Contact opnemen met familie/vrienden zou absoluut niet gewaardeerd worden hier (zacht uitgedrukt), dat vind ik ook wel erg overdreven na één dag.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 11:10

Buiten zijn prive facebook is alle communicatie via zijn professionele contact gegevens verlopen (bedrijf fb, email en mobiel). Dat is het toch normaal dat je elke manier probeerd?

Familie / vrienden vond ik dus ook te ver gaan. Vandaar dit topic over hoe jullie het zouden aanpakken.

Het was zijn idee om op maandag te komen.

Wilde niet zomaar een nieuwe zoeken omdat ik een mooie prijs had gekregen en hij weet wat er moet gedaan worden etc. Ik weet niet hoe snel een andere loodgieter beschikbaar is. Mogelijk had hij al spullen besteld. Het is best wel dringend want mijn badkamer ziet er uit als een werf en binnen 2 weken verhuis ik. Heb dus wel een paar dagen speling, maar morgen moet ik toch echt een plan B hebben.

Bedankt iedereen - contacteer alvast een paar andere loodgieters.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:14

Succes ermee. Ik weet hoe het is.

Er zijn heel veel mensen bij ons komen kijken die niks meer van zich hebben laten horen. Voicemail ingesproken, gemaild en geappt maar niks meer. Dan weer op zoek naar nieuwe mensen.

Ik vind dat je al best veel hebt gedaan. Ik zou dus weer gaan zoeken naar een ander. Maar iedereen heeft het razend druk. Ik ben al sinds oktober op zoek naar een klusjesman bij jou in de regio maar heb nog niemand. Ga nu maar mijn aannemer uit Gelderland iemand laten sturen. Zucht.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:15

Ik zou hem laten weten dat je niet meer van zijn diensten gebruik wil maken en een ander zoeken. Hij is nu nog niet begonnen, maar wat als hij het maar half afmaakt of tegen problemen aan loopt en je hem dan niet meer kunt bereiken?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:04

Vanillia schreef:
Ik zou hem laten weten dat je niet meer van zijn diensten gebruik wil maken en een ander zoeken. Hij is nu nog niet begonnen, maar wat als hij het maar half afmaakt of tegen problemen aan loopt en je hem dan niet meer kunt bereiken?

Dit dus.. wordt alleen maar ellende anders.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:06

Die mooie prijs is misschien niet voor niets. ;) Hij bewijst nu al dat 'ie zich niet aan afspraken houdt en daar ook niet over communiceert. Juist met een krappe deadline zou ik dat niet aandurven, kan je beter iets meer betalen aan iemand die het wel goed regelt.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:19

Amy schreef:
En stel dat hem wel wat over komen is, hartstikke erg hoor daar niet van. Maar zijn vrouw of kinderen of weet ik veel wie, die zien dan toch ook wel dat hij een x aantal keer gebeld is en zien dan een appje van een klant?Even kort berichtje terug en klaar.

Dus als jou vader of man op de intensive care ligt, ga jij op zijn telefoon / email kijken of er nog berichten voor hem zijn binnen gekomen?
Denk dat je dan wel wat anders aan je hoofd hebt.....

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:21

Gewoon een ander zoeken, zijn zat sites waar je een klus op kan zetten en waar ze dan op kunnen reageren, krijg je meestal ook een leuke prijs.

Als je zo'n krappe deadline hebt zou ik liever wat meer betalen en zeker weten dat het goed afkomt.