Vervolgens het formulier ingevuld en beide naar huis gegaan. Nu krijg ik na ruim een week te horen dat de kosten minimaal €500 zijn.
Aan de auto is eigenlijk niets te zien behalve een iets grijs veegje. Mijn auto is ook helemaal niks aan te zien en ook geen schade. Mij lijkt het dus erg sterk dat het €500 minimaal gaat kosten en meer als er binnenin iets kapot is. Dat dat niet gezien is kan ik begrijpen. Maar indien de garage verwacht dat het €500 gaat kosten, moet er dan geen taxatie opgemaakt worden of mag het ‘slachtoffer’ de auto laten maken waar ze wil? Mag ze de rekening gewoon naar de verzekering sturen ongeacht wat het bedrag is? Hoeven deze dan geen verantwoording en foto’s te krijgen van wat er kapot is?
Foto’s toegevoegd van de auto van de tegenpartij.
Wie kan mij raad geven? Of wie kan mij vertellen hoe dit normaal gesproken gaat? Ik heb namelijk nog nooit een ongeluk gehad. Verzekering al gebeld van mijzelf en ga ik morgen weer doen maar kreeg vanavond het bericht over €500.

Want naast dat sneue krasje was de bumper iets verbogen en zat er een scheurtje in het achterlicht. Er moest dus een nieuw achterlicht op, een nieuwe bumper en die moet ook nog gespoten worden. Was een duur grapje, dat banketstaaf achterlicht kostte alleen al 200 euro en de spuitkosten waren geloof ik over de 500
Schade is een duur grapje dus.