Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik hoop op den duur weer meer te kunnen werken.
Persoonlijk vind ik het heel handig om Google Calendar te gebruiken om te plannen! Door de kleuren kun je eenvoudig dingen groeperen (studie = geel, werk = groen bijvoorbeeld). Ideaal! Ik plan trouwens per dag en niet ver vooruit.
Ik begin 's morgens om 9:00 en dan begin ik meestal met een uurtje werk, vervolgens ga ik in blokken van maximaal 2 uur bezig met mijn thesis en plan ik nog een paar keer een uurtje (max 2) werk. De avond houd ik vrij om naar mijn paard te gaan en ontspannen dingen te doen. Het weekend houd ik op dit moment sowieso vrij voor enkel leuke dingen haha. 
) dat ik al snel aan mijn lichaam voel wanneer ik even wat tijd voor mijzelf moet nemen. Voor zover het lukt, probeer ik ook iets te werken aan een eigen bedrijfje, maar dat is af en toe. Ik plan dingen die moeten gebeuren per dag/twee dagen en probeer dan ook vooral niet gefrustreerd te raken als ik dan de planning uiteindelijk toch iets aan moet passen
Na een bestuursjaar merk ik dat ik veel efficiënter mijn tijd kan indelen en sneller heel even naar een feestje ga of echt maar een uurtje eet met vrienden i.p.v. er een avondvullend programma van te maken. Op die manier kan ik buiten mijn ‘standaard programma’ wat meer dingen op een dag doen.

Aangezien ik het zo druk heb (meestal) houd ik ook mijn productiviteit bij in de planning. Zo kan ik een beetje inschatten waar ik wel of niet productief van word en daar weer wat van leren om mijn planning nog beter te maken. Ik heb namelijk een gruwelijke hekel aan tijdverspilling.
het weekeind is voor feestjes gezelligheid en meer paarden.
! 
xIrlijn schreef:Ik vind een Google calendar ook echt een uitkomst! Ineens heb je inzicht in wat je wilt doen op een dag en wat daar wel en niet bij kan
Ook plande ik echt tijd in voor mijn taken af te maken zodat ik op die momenten niks anders kon plannen.
ik maak meestal aan het begin van de week een planning in mijn agenda gewoon op papier en houd me hier dan ook echt aan. Vrijdag en zaterdagavonden worden vaak opgeofferd en uitslapen in het weekend zit dr ook niet meer in