Hulp bij het vinden van een laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flowerbomb

Hulp bij het vinden van een laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 10:28

Goedemorgen allemaal,

Mediamarkt heeft weer de geweldige actie 21% btw, weg ermee! *\o/* Dit komt goed uit want mijn laptop staat op het punt te overlijden. Er moet dus een nieuwe komen. Helaas is dit dus ook gelijk een probleem voor mij. Ik ben zo'n type die helemaal niets van laptops af weet (en dit eigenlijk ook wel zo wil houden).

Kan iemand mij advies geven welke laptop misschien iets voor mij is?

Ik wil
- werken in Word
- Netflixen
- Facebook en een beetje internetten (bokken ;) )
- Ik maak veel foto's, deze bewerk ik niet maar wil ze wel op de laptop kunnen opslaan.

Ik heb nu een laptop met een lekker groot scherm, dit wil ik ook weer bij de volgende laptop.

Volgens mij vraag ik heel simpele dingen maar zelf kom ik er niet uit. Als ik het bij Mediamarkt zelf vraag belazeren ze mij als leek uiteraard -O- vandaar mijn vraag aan de eerlijke Bokker :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:29

Wat is je budget? :) Ook niet geheel onbelangrijk haha

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:35

Voor wat typen, internetten en foto's opslaan kun je in principe met elke laptop prima vooruit, zelfs de aller simpelste en goedkoopste modellen.
Wel zijn er volgens mij wat merken die minder van kwaliteit zijn en vaak problemen krijgen, maar ik heb verder niet genoeg ervaring met windows computers om te weten welke merken dat precies zijn.
Wel wil ik je de tip geven om de prijs van de laptop te vergelijken met andere webwinkels. Mediamarkt is niet altijd de goedkoopste, en is met sommige artikelen zelfs tijdens de actie nog duurder dan andere webwinkels.

FatCat

Re: Hulp bij het vinden van een laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:43

Wat jij wil kan je met elke laptop. Netflixen gaat trouwens meer afhangen van je internet connectie dan met je laptop.

Fotos opslaan kan ook op een harde schijf en dat is nog veiliger ook

Je kan het zo moeilijk of makkelijk maken dat je wil. Ik zou een laptop kopen met de beste processor binnen je budget, minstens 4GB Ram + optie om uit te breiden.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 10:53

Is 600 euro een redelijke prijs? Ik zie ze van een paar honderd euro tot duizenden voorbij komen. Eerder heb ik tweedehandsjes gehad maar die waren met een jaar echt op. Vandaar dat ik nu een echt nieuwe wil die een tijdje mee kan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:58

600 euro vind ik al flink aan de prijs, daar heb je bijna een macbook voor.
Met een goedkopere zou je ook jaren vooruit moeten kunnen.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 11:00

8nnemiek schreef:

Haha zoals je ziet ik ben een leek ;)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:02

8nnemiek schreef:

Nou daar heb je bijna een 2ehands MacBook voor :+

Maar met wat jij wil hoef je geen duur uitgebreid model. Ik zou wel echt je foto’s op een hardeschijf zetten. Dat is veel veiliger en scheelt veel ruimte op je laptop. Ze hebben tegenwoordig niet heel veel geheugen meer.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:04

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:06

Ik heb bij Mediamarkt even gezocht op een windows laptop met SSD harddisk en 15" scherm dan vind ik oa deze:
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ac ... 11322.html
Nu weet ik niet of Acer goed merk is, maar de specificaties zijn prima voor wat internetten en voor die prijs is dat volgens mij geen slechte koop.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 25-01-18 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:08

Wat is een lekker groot scherm? 15.6inch of 17inch?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:18

Ik zou in ieder geval geen Acer pakken. Wij hebben altijd veel problemen gehad met Acer. Het blijkt ook dat Acer vaak wat “restonderdelen” gebruikt, waardoor het zomaar kan zijn dat in hetzelfde type laptop heel verschillende onderdelen zitten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:20

Acer is een prima merk hoor, maar niet in het segment 'budget' laptop. Ik heb zelf een Acer van >1500 euro en dat ding loopt als een trein, wel een paar kleine puntjes maar het is een showmodel en ik ben er niet erg zuinig op eigenlijk :o

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:27

Ik zou eerder naar de reviews kijken voor de specifieke laptop dan naar het merk.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:58

isabel_94 schreef:
Ik zou in ieder geval geen Acer pakken. Wij hebben altijd veel problemen gehad met Acer. Het blijkt ook dat Acer vaak wat “restonderdelen” gebruikt, waardoor het zomaar kan zijn dat in hetzelfde type laptop heel verschillende onderdelen zitten.

Ik heb toch echt 6 jaar met mijn acer gedaan. Nooit problemen gehad eigenlijk. Hij is ook stuk gegaan doordat hij van tafel viel. Als dat niet was gebeurt was hij vast nog langer mee gegaan.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:20

Ook een leek hier, op een klein weetje na; als je veel op pad gaat met je laptop doe je er goed aan om er een met een sterke behuizing te nemen. Onder andere Asus heeft dit. Als dat niet het geval is dan is een acer ook een goed en iets goedkoper alternatief.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:24

Taucha schreef:
Ook een leek hier, op een klein weetje na; als je veel op pad gaat met je laptop doe je er goed aan om er een met een sterke behuizing te nemen. Onder andere Asus heeft dit. Als dat niet het geval is dan is een acer ook een goed en iets goedkoper alternatief.

Als je veel op pad gaat kan je ook nog een laptoptas kopen. Of een goede beschermhoes dat werkt ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:37

Heb een Dell E6500, zware jongen met een SSD erin en een berg geheugen. Nadeel hij is zwaar.
Vervanging wordt een Vostro en dan een goede 2e hands. Ga geen nieuwe kopen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:54

Voor internetten, films en een beetje tekstverwerken zou ik persoonlijk een iPad aanraden. Die dingen zijn lekker licht, en je hebt geen last van kapotte toetsenborden ed. Tegenwoordig hebben de nieuwste modellen ook zelfs een ultraHD scherm, veel scherper dan de meeste budget laptops. Bovendien vind ik het OS dat op de iPad zit (iOS, kleine variant van MacOS) veel prettiger, maar dat is een mening.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 15:22

Ik heb had hiervoor een Dell laptop van 17 inch. Nu heb ik een Acer Swift 3 laptop van 15 inch. Ik ben er hartstikke blij mee. Hele snelle laptop en kan veel aan vanwege i5 processor. Ligt wel iets boven je budget, maar is het (vind ik) wel waard. Deze laptop is ook super licht! Ik ben erg snel gewend aan het verschil tussen de 17 en 15 inch.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 22:06

Heel hartelijk dank lieve Bokkers voor het meedenken en alle adviezen. Morgen ga ik mijn beslissing maken.

Nogmaals dank en een fijne avond gewenst!

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:29

Ik heb me ook net verdiept in wat een goede laptop was en ik kwam uit op de volgende dingen:

- liefst een Intel Core i3 processor of hoger
- Full HD scherm (1980x1280 of zoiets, in ieder geval Full HD!)
- SSD i.p.v. HDD als opslag, start sneller op. Voor als je veel opslaat op je laptop (bijvoorbeeld de foto's waar je het over hebt), zou ik niet voor 128 SSD gaan, maar voor minimaal 256 SSD.

Misschien heb je er nog iets aan!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:40

Ik heb nu een Lenovo ideapad 520
Super fijn ding voor het internetten, netflixen en ik heb nu Assasins creed origins, Assasins creed 3, world of warcraft en Sims 3 + uitbreidingen erop staan. Hij is ondanks de fikse partij aan geheugen die, die games innemen en omdat ik alles met de hoogste resolutie speel nog mega snel!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 22:40

Bedankt!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:44

Ik wil alleen nog maar Lenovo.
Practisch en robuust