Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Familiegedoe schreef:Waarom? Omdat ik me zo vreselijk alleen voel. Ik wil ook een familie, ook met kerst gezellig samenzijn, mijn hoogtepunten vertellen, een moeder die trots is op haar dochters.
daantjuhhh schreef:Ten eerste sterkte.
Ik heb eerst 1 vraag..
Je hebt geen contact met je oma en ooms en tantes...
Maar waar waarom probeer je dat niet te herstellen?
Goof schreef:Je geeft aan dat dit graag is wat je wil. Is het realistisch om dit ooit nog van jouw eigen moeder te verwachten? Is het eerlijk tegenover jezelf om je zo verdrietig en waardeloos te voelen door toedoen van je moeder?
Heb je het effect van je moeders gedrag op jou wel eens duidelijk gemaakt? Heb je wel eens uitgesproken wat je graag van haar zou willen? En dan nog, zou ze daar toe in staat zijn?
Ik zou je ook bijna willen adviseren om voor jezelf te kiezen. Je leeft maar 1x, als zij je niet gelukkig maakt maak dan op zijn minst jezelf gelukkig zonder haar.
Familiegedoe schreef:Wat wil ik hiermee bereiken? Geen idee, opluchting zoeken misschien of herkenning of een eerlijke mening van buitenaf ik heb werkelijk geen idee maar weet wel dat ik er iets mee moet.
Citaat:Ik ben een meid van 31 jaar en woon samen met mijn vriend, heb toppers van paarden een drukke baan en mijn eigen bedrijfje. Maar toch ga ik kapot van eenzaamheid en een gemis van thuis. Hoe dat komt?
Ik heb een hele zware jeugd gehad en nu nog steeds omtrent familie. En ik merk nu ik ouder wordt dat ik die last van die rugzak niet meer goed kan dragen.
Citaat:Mijn moeder is een vrouw die me kapot maakt, intens verdrietig maar toch klamp ik me aan haar vast omdat ze het enige is wat ik nog heb op mijn zusje na.
Citaat:Mijn zusje en mij bij familie heeft weggehouden waardoor ik nu geen idee heb hoe het met tantes ooms nichten oma enz gaat.
Citaat:We springen een paar jaar verder toen ik er mentaal aan onderdoor ging en mijn moeder “genezen”was, en ik in een kliniek terecht kwam. Dit omdat ik niet meer hoefde te zorgen en besefte wat ik allemaal heb gedaan. Een 15 jarige die drie jaar lang alles in en om het huis regelde. Deurwaarders, rekeningen, opvoeding en mijn zusje. Ik viel in een gat. Daar heeft ze me laten vallen. Ik was toen 18 jaar. Juist op die momenten had ik mijn moeder nodig maar ik kreeg alleen afwijzing omdat ik een schande was voor de familie met mijn psychische problemen.
Citaat:Ik ben er sterker dan ooit uitgekomen (dacht ik toen).
Citaat:Toen we werden gebeld dat mijn moeder op sterven lag dus ik in alle staten naar het ziekenhuis. Was er niks van waar. Ze was ziek maar niet op sterven. Dus is het contact weer hersteld.
Citaat:En nu, nu zegt ze dat ze weer kanker heeft maar ik geloof haar niet meer omdat ze meerdere malen heeft gelogen over haar ziekte en wij er toen achter zijn gekomen dat dat niet waar was. Het is toch te erg voor woorden dat je je eigen moeder niet meer gelooft.
Citaat:De Whatsapp screenshots liegen er niet om en als we haar daarmee confronteren is ze boos en wordt het liegen en manipuleren alleen maar erger.
Citaat:Want hoe durven we onze zieke moeder in twijfel te trekken en haar de waarheid te zeggen. Ze wordt woedend als mijn zusje en ik elkaar zien, dan gaatbbze ineens weer dood. Alles moet wijken voor haar en haar aandacht geven. Die woede van haar gaat gepaard met het uitmaken voor van alles (de meeste scheldwoorden zijn al gepasseerd) en dat doet zeer.

Citaat:Ik wil waardering, me thuis voelen.
Citaat:Kortom ik ben moe, moe van alle ellende, want dit is maar een glimp van alles. Maar toch klamp ik me aan haar vast, aan iemand die me uitscheldt zegt dat ik niks waard ben en beter nooit geboren had mogen worden. Waarom? Omdat ik me zo vreselijk alleen voel. Ik wil ook een familie, ook met kerst gezellig samenzijn, mijn hoogtepunten vertellen, een moeder die trots is op haar dochters.