Vandaag heb ik een positief gesprek op het werk gehad. Ik mag blijven werken waar ik nu werk, als
assistent manager, of naar een ander filiaal om manager te zijn. Best schrikken, omdat ik van poetsvrouw(niks mis mee, zou het in de toekomst gerust weer doen) naar manager zou gaan in 1 jaar tijd
Dit is mijn kans, maaaaaar... mijn huidige job heeft ook heel veel pluspunten. En dan slaat de twijfel toe, vooral omdat als ik 'ja' zeg tegen een van de twee, er geen weg terug meer is. De andere functie zal namelijk automatisch ingenomen worden door iemand anders.Ik heb voor mezelf daarom de pluspunten en minpunten opgeschreven.
Aan de hand hiervan...twijfel ik nog steeds, lastig dus. Daarom vraag ik graag wat jullie zouden doen, misschien komen daar nieuwe en logische inzichten uit.
Mijn huidige baan:
- Assistent
-2 minuten fietsen
-4 dagen in de week werken van 9 tot 7, 1 dag is een halve dag van 5 uur.
-2 vaste vrije dagen
-Leuk team
-Geen manager meer, er zal dus iemand nieuws komen als ik hier blijf werken. Altijd maar de vraag of dat een leuk en goed iemand gaat zijn natuurlijk.
-Fysiek erg zwaar
-Veel werkdruk, filiaal in erg druk gebied en draait goed en dat betekend veel werk.
-Minder in controle over wat er gebeurt, wat ik wel graag zou willen. Ik vind het leuk om verantwoordelijkheid te nemen en leiding te geven.
- Geen benzinekosten
- 38 uur
De nieuwe optie;
- Manager
- 30 minuten met de auto, kans op file (locatie bij het strand, zal druk zijn in de zomer) Autorijden vind ik niet erg.
- Elke dag van 10 tot 6, 2 vaste vrije dagen per week. Ik verlies dus 1 halve vrije dag. Altijd maximaal om 7 uur thuis dus, net zoals bij mijn huidige job.
- Meer verantwoordelijkheid (leuk in mijn opzicht)
- Goed voor CV
- Minder werkdruk. Winkel is een rustiger gebied en een stuk rustiger, daardoor dus minder chaotisch werk.
- Benzinekosten en parkeerkosten. Erg dure stad om te parkeren, 1 uur rijden per dag kost natuurlijk ook wat benzine... (al ga ik hier wel navraag over doen, misschien valt er iets te regelen)
- 1 extra vakantieweek per jaar
- werktelefoon met abbo gratis
- 38 uur
- 200 euro per maand meer (wat op zou zijn aan benzinekosten en parkeerkosten als die niet vergoed worden)
- Spannnnnnnend. Ik weet dat ik het kan, maar ik ben nog maar 24. Mijn collega's en assistent zullen soms al ouder zijn. Dat is nu ook het geval in mijn huidige job en geen probleem geweest, maar je weet het nooit bij een ander filiaal..
Partner zegt kies optie 2, moeder zegt kies veilig en blijf bij optie 1.
Het lijkt zo makkelijk, en een stemmetje zegt; ga voor de nieuwe uitdaging. Maar aan de andere kant, waar ik nu zit zit ik 'veilig' (ik lijk op mijn moeder haha) en kan ik nog een aantal jaar vooruit. Als manager zijn tegenvalt zijn mijn opties op, of moet ik wachten tot er opnieuw een functie vrijkomt, wat lang kan duren omdat de meeste blijven plakken haha.
Heel lang verhaal, en misschien lijkt het heel onbelangrijk of makkelijk
Maar ik hoop dat jullie kunnen helpen mijn beslissing iets makkelijker te maken