Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eva1969 schreef:Wat de minimale wettelijke betalingstermijn is weet ik niet. Wel weet ik dat er voor een officiële ingebrekestelling een zogenaamde 14 dagen brief moet zijn verzonden waarbij aan moet worden gegeven dat je in gebreke bent, de wettelijke rente en incassokosten aangezegd worden en je een betalingstermijn hebt van 14 dagen ingaand op de dag na ontvangst van de brief. Staat deze laatste tekst er niet specifiek in, dan zal geen rechter de incasso toewijzen.
Nachocheese schreef:Peanutbutter schreef:Als je met een bedrijf , zakelijk of prive gezien in zee gaat , ga je automatisch akkoord met HUN algemene voorwaarden.
Tenzij er op voorhand anders is afgesproken zwart op wit.
Edit: typefout
Een termijn mag niet onredelijk zijn. De dagen die ts aangeeft vind ik onredelijk.
Peanutbutter schreef:Je mag dat zeker onredelijk vinden , alleen wat wij vinden is hierin niet van toepassing.
Als het zakelijk is , hun manier van werken en ook zo vastgesteld in de algemene voorwaarden , sta je met je rug tegen de muur.
TS; wat staat er in de voorwaarden ?
Ik neem aan dat als je (zeker zakelijk) met een leverancier in zee gaat , dit soort zaken doorloopt ?
Betalingsvoorwaarden is het minste waar je naar moet kijken / vragen als je start.
Dorien66 schreef:Minimumbetalingstermijn
Er is en er komt geen wettelijke minimumbetalingstermijn. Je maakt hierover zelf afspraken met de tegenpartij. Je kunt zelfs afspreken vooraf te betalen. Hierbij geldt dat de betalingstermijn niet onredelijk mag zijn.
Bron: https://www.mkbservicedesk.nl/7291/beta ... elegd.htm#
Dorien66 schreef:Minimumbetalingstermijn
Er is en er komt geen wettelijke minimumbetalingstermijn. Je maakt hierover zelf afspraken met de tegenpartij. Je kunt zelfs afspreken vooraf te betalen. Hierbij geldt dat de betalingstermijn niet onredelijk mag zijn.
Bron: https://www.mkbservicedesk.nl/7291/beta ... elegd.htm#
zorro schreef:Betalen moet je toch.. anders was er geen reden om een factuur te sturen. Waarom dan zo moeilijk doen om te betalen? Je weet op welke dag je de factuur kunt verwachten, zorg dan dat je het bedrag op je rekening hebt staan op die dag.