Alane schreef:dat is dan terecht, ik zeg onterecht kosten berekenen
Onterecht is onterecht.
als het een waarde heeft onder de 22 euro en ze berekenen dan inklaringskosten die ze bij ze dan bij het bedrag optellen wat dan boven de 22 euro uitkomt en daarboven op nog eens de verzendkosten waar je dan ook nog eens over mag betalen. dan is dat onterecht.
Of je koopt voor 20 euro en ze tellen daar de verzendkosten bij op.... ook onterecht.
aankoopbedrag/douanewaarde: 93,96 euro betaalde btw: 38,72 afhandelingskosten: 13 euro
is pak em beet: 42% btw.... ook onterecht
Supertje schreef:Inklaringskosten worden berekend over de totale waarde, en daar horen (helaas) de verzendkosten ook bij. Vrij van inklaringskosten en btw is dus alleen onder de 22 euro incl verzendkosten.
Boven de 150 euro betaal je niet alleen inklaringskosten en btw, maar ook nog invoerrechten (die variëren per productgroep).
nope.... waarde gekochte spullen onder de 22 euro worden de verzendkosten niet meegerekend
bron: belastingdienst.nl
Citaat:
Moet ik betalen voor de invoer van mijn pakket?
Als u winkelt binnen de EU, is er niets aan de hand. U hoeft dan niets extra's te betalen voor de invoer van uw pakket.
Koopt u boeken, kleding, of wat anders bij een webshop buiten de EU? Dan moet u misschien invoerrechten betalen. Of btw.
Let daarop als u 'webwinkelt' over de grens. Dan blijft uw bestelling een leuke aankoop.
Voor pakketten tot en met € 22 betaalt u niets extra's
Eventuele verzend- en verzekeringskosten tellen niet mee voor die € 22.
Supertje schreef:Maar fouten maken ze zat. Ik krijg heel veel pakketten van buiten de EU, in mijn geval altijd dingen die onder antiek en soms onder verzamelobjecten vallen. Die groepen zijn vrij van invoerrechten en hebben een gereduceerd btw tarief (6%). Ik laat altijd een juiste omschrijving én de goede taric code in de omschrijving en factuur vermelden, en het percentage waarbij (veel) teveel kosten berekend worden is ongeveer 90% van de pakketten die ik ontvang

Ik heb dus gewoon een standaard bezwaarschrift wat minstens een keer of 5-6 per maand de deur uit gaat.....
Erg is dan ook nog dat ze van die niet zo heul erg intelligente mensen aan het werk hebben die email beantwoorden -zucht-
lol hinderlijk is het wel... en onnodig werk voor beide partijen. Of de manier van tnt/post-nl om verlies minder erg te laten lijken.