Relatie nog te redden? Ik weet het niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MissDream

Relatie nog te redden? Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 21:29

Hallo,

Ik ben inmiddels 10 jaar samen met mijn man, wij hebben 2 jonge kinderen samen, hebben alles wat ons hartje begeert maar na onze zoveelste ruzie weet ik het niet meer.
Ik hoop dat er begripvol word gereageerd want ik voel mij al verdrietig genoeg.

Mijn man is een fel typje, niet op een foute manier hoor, ik ben zelf ook redelijk fel dus dat heeft wel eens voor verhitte discussies gezorgd, wel discussies waar we alles kunnen uitpraten en elkaar proberen te begrijpen uiteindelijk.

Nu we 2 jonge kids samen hebben lijken we elkaar maar niet meer te begrijpen, we zitten redelijk op 1 lijn qua opvoeding, daar ligt het niet aan.
Maar kinderen nemen veel energie in beslag, onze jongste slaapt nu eindelijk door en is het schattigste kindje dat je maar kan wensen, onze oudste zit momenteel in een kleuterpuberteit en drijft ons soms tot waanzin.
Een hele periode hebben wij het moeilijk gehad met onze jongste, dat is nu gelukkig voorbij en net dat je denkt in rustiger vaarwater te komen begint de oudste dus, snachts meerdere keren schreeuwend wakker worden, driftbuien, etc, alles wat bij een typische peuterpuberteit komt kijken.
Maar mijn man kan er niet tegen als de oudste begint te huilen en drammen om weer eens niks, natuurlijk vind ik het ook niet leuk maar we doen ons best om er zo goed mogelijk doorheen te komen.
Maar omdat mijn man het niet kan hebben kan hij het niet laten om er wat van te zeggen, op zo een toon dat ik daar van over de kook ga omdat alles wat ik of mijn oudste zegt of doet niet goed is.

Ook wil mijn man regelmatig opmerkingen naar mij maken want mij toch wel heel erg raakt, meerdere keren met hem hier over gehad, dan gaat het een paar dagen goed en sluipt het er weer in.
En omdat ik dan weer geïrriteerd raak, doe ik zo terug, ik kan niks meer van hem hebben, maar dir vreet ondertussen zoveel energie van mij dat ik mij wel eens afvraag of we niet beter uit elkaar kunnen gaan en dat maakt mij verdrietig want dat wil ik niet.

Ik hou nog steeds heel veel van hem en weet dat dit door de situatie met 2 jonge kids komt, uiteraard neem ik die niks kwalijk want daar hebben wij zelf voor gekozen, maar ik weet ook dat wij een ijzer sterke relatie hadden voordat wij kinderen hadden, ik wil niet al die jaren samen opgeven maar ben mij ten einde raad hoe nu verder.
Als ik met hem praat zoek ik een rustig moment op zodat we niet allebei over de zeik zijn en kunnen we ook wel goed met elkaar praten erover, maar toch gaat het elke keer weer fout.

little_birdy

Re: Relatie nog te redden? Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:32

Misschien een relatie therapeut? Die kijken er vaak toch op een andere manier tegenaan

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:33

Wanneer hebben jullie eens tijd voor elkaar gehad?

Ik weet hoe heftig vermoeidheid kan zijn voor een relatie. Zelf een huilbaby gehad. Even een dag of zelfs een weekend voor jullie tweetjes geen oplossing? Even bijladen ?

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:33

Doen jullie nog wel eens leuke dingen samen zonder kids?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:37

Ga eens praten met iemand die niet alleen verstand heeft van relaties maar vooral ook van kids. Die oudste heeft zeer waarschijnlijk perfect door wat er speelt, papa word boos en mama probeert te sussen en huppakee, daar ga je weer.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:38

Ik mis ook het stukje samen dingen doen met je man. Het is nu kerstvakantie. Uitgelezen moment om de kinderen uit logeren te sturen bij oma's en opa's of ooms en tantes. Het beste is allebei apart. Zodat de kinderen ook even geen last van elkaar hebben! Deden wij ook geregeld in de vakanties of zo nu en dan in een weekend. Heerlijk even bijtanken.

Verder kan ik je aanraden om deze oproep ook te plaatsen op het forum van Ouders Online. Daar vind je meer "ervaringsdeskundigen"

https://www.ouders.nl/forum

succes!!

P.S. Echt ooit gaat het over....

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:38

Hier exact hetzelfde verhaal alleen dan met 3 Kids. Conclusie was, maak tijd voor elkaar, zoek een oppas en ga eens wat leuks doen samen. Zodat je op zulke momenten de goede dingen van elkaar weer eens ziet. Dat maakt het doordeweeks met de Kids een stuk makkelijker. Het hoeft niet een hele dag te zijn al is het maar 2 uurtjes bijv wandelen door het bos
Laatst bijgewerkt door Pepper3 op 27-12-17 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:40

Kunnen de kinderen niet een keer een weekend naar opa of oma toe?
Gaat lekker met z'n tweeen een weekendje weg, en bespreek het met elkaar.
Dan zijn de kinderen er niet bij en hebben jullie beide rust.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:40

Ik zou opvoedkundige hulp erbij halen, duidelijk is dat jullie veel stress hebben van de kids, als de kids wat meer in de meewerkmodus komen krijgen jullie wat meer rust en krijg je vanzelf weer een functioneel gezin.

Zeker als jonge ouders met veeleisende kinderen moet je af en toe een paar dagen samen pakken, zeker 2 weekeinden per jaar gewoon om jezelf er even aan te herinneren waarom jullie elkaar ook al weer leuk vonden en elkaar te beloven dat als die krengen straks het huis uit zijn, het jullie beurt is.

Its just a fase, hoe je ermee omgaat bepaald hoe het eindigt. Ik heb je geen reet geholpen, maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:42

Het heten niet voor niets 'tropenjaren': deze jaren zijn heftig! Menig relatie liep er op stuk. Je zult moeten investeren in elkaar, om elkaar als partner en geliefde te blijven zien. Soms is een maandelijks avondje uit samen voldoende, maar uit ervaring kan ik je vertellen dat een goede coach/relatietherapeut een bijzonder goede investering is! En daarnaast tijd voor elkaar maken, kan uiteraard ook ;)

Leg niet 'de schuld' bij de kinderen. Die zijn echt niet uit op ruziënde ouders of nog erger. De oplossing vind je ook niet bij hen, maar bij jezelf.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:55

Chubby schreef:
Het heten niet voor niets 'tropenjaren': deze jaren zijn heftig! Menig relatie liep er op stuk. Je zult moeten investeren in elkaar, om elkaar als partner en geliefde te blijven zien. Soms is een maandelijks avondje uit samen voldoende, maar uit ervaring kan ik je vertellen dat een goede coach/relatietherapeut een bijzonder goede investering is! En daarnaast tijd voor elkaar maken, kan uiteraard ook ;)

Leg niet 'de schuld' bij de kinderen. Die zijn echt niet uit op ruziënde ouders of nog erger. De oplossing vind je ook niet bij hen, maar bij jezelf.

Hier sluit ik me bij aan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:00

Ik heb dan geen kinderen maar ook ik denk dat tijd samen heel belangrijk is. Op een vaste avond een oppas regelen en dan die avond gebruiken om samen uit eten te gaan, naar de film, naar de sauna of wat dan ook. Dat moet je gewoon plannen.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:35

Sluit me bij bovenstaande aan!
Neem tijd voor elkaar, ontdek elkaar opnieuw!
Dit klinkt echt een beetje als een sleur.

Ik denk ook dat de beste tip is: oppas regelen en samen wat gaan doen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:36

Kinderen zijn nu eenmaal een aanslag op je huwelijk :o
Ze vreten energie en tijd, die je dan niet aan elkaar kan besteden, en ondertussen heb je ook nog heb huishouden, je werk, je hobby's en een soort van sociaal leven. En dan denk je alles op de rit te hebben, blijkt een liefdesrelatie onderhouden ook niet vanzelf te gaan. Heel herkenbaar :o

Dit is blijkbaar een fase waar veel jonge ouders doorheen gaan. Dus je bent niet de enige waarbij het niet helemaal vanzelf gaat.
Investeer in je relatie, zoek een coach die jullie er doorheen kan helpen. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:37

Ik denk dat de beste remedie voor jullie is... een weekendje naar een stad naar keuze. Kinderen dumpen bij grootouders, en lekker rondstruinen in Parijs, Londen of een ander romantisch plekje.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:44

Stress van het werk ook geen extra factor in dit verhaal?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:08

Kinderen zorgen er voor dat de prioriteiten anders komen te liggen. Ik zie dit in mijn omgeving terug en hoor deze ervaringen ook van anderen. Als je als stel samen bent, ben je vrij om spontaan dingen te doen, vakanties, even gauw naar de winkel, uitslapen tot sint juttemus, en je hebt alleen elkaar om rekening mee te houden. Als er kinderen komen is de aandacht van de moeder in ieder geval heel ergens anders dan waar die was voor de kinderen geboren zijn. Logisch want je draagt ern kind 9 maanden in je buik. Vaak groeit de band tussen papa en kind na de geboorte.
Vaak zie je dat prioriteiten van de moeder voor de geboorte al bij het kind en 'zakt' manlief/vader naar positie twee. Die kan immers voor zichzelf zorgen. Kinderen worden voor hun vader ook enorm belangrijk maar mijn visie is dat er weinig papas zijn die net zoon goede band hebben met hun kind als moeders.
Dit resulteert in het feit dat vaders hun kind en vrouw op een gelijke hoogte of zelfs hun vrouw op de eerste plaats heeft staan en dan de kinderen.
Dat verschil kan veel frustratie opleveren. Het kan zorgen voor onbegrip, jaloerzie, te weinig intimiteit, etc etc.

Het lijkt mij goed om in therapie te gaan om te leren wat ieder dwarszit en hoe jullie hiermee om kunnen gaan. Doe het voor de kinderen en voor alle jaren die jullie al samen zijn voordat je besluit dat t niet meer lukt.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:14

Heb ook 2 jonge kinderen (6 en 8) en wij hebben in de jaren vele stellen uit elkaar zien gaan helaas. Gebrek aan tijd en gebrek aan communicatie naar elkaar toe

Voornamelijk omdat kinderen de nodige energie vergen maar naast kinderen, werk, huishouden de aandacht voor elkaar verloren raakt zo ook de interesse in elkaar.
Mijn man en ik zijn hier zo bewust van geraakt en hebben beide hele makkelijke ouders en vrienden dus gaan wij met regelmaat een weekend weg met zijn 2en, op stap een avondje of gewoon gezellig op de bank met een wijntje/biertje en een film samen kijken, niet apart op de bank maar even lekker tegen elkaar aan. Even tijd voor elkaar, even weer samen de tijden beleven en weer zien waarvoor je voor hem viel.
Bespreek ook je gevoel en wees open.

Dus mijn advies voordat het echt te laat is. Neem en maak vooral tijd voor elkaar. Dan vinden jullie elkaar weer terug

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:17

Wel zonde om hiervoor een relatie te beëindigen die verder best goed is.
Ik snap best dat het niet makkelijk is met 2 jonge kinderen.
Maar die fases gaan vanzelf weer voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:21

Ga naar je huisarts, en laat je doorverwijzen naar een psycholoog die jullie kan helpen (of ga zelfstandig naar een relatietherapeut dat kan ook)
Maak tijd voor elkaar, ook af en toe zonder kinderen, en leer elkaar weer te begrijpen. doorbreek de negatieve cirkel..

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:27

Hier ook 2 kleine jonge energiepikkertjes.

Ik denk(zeker) dat iedereen met kids dit meemaakt.
Zelf heb ik zo een jaar in een negatieve sleur geweest.
Niets wat hij deed was goed.
Manier van opvoeding etc.. vaak als de kindjes naar bed gingen dat het ging kletteren.
Maar door verandering van anticonceptie (had eerst spiraal, nu minipil) had ik eigelijk na een week al terug meer rust in mijn hoofd.
Na 3 jaar babysit geregeld gezellig gaan uiteten zn lekker opstap geweest zalig!
Is nu maandelijkse gewoonten qalititime voor ons beide.

Gezonde discussies gebeuren nog steeds maar de negatieve dingen zijn weg.
Heb het nooit willen geloven maar toch verheug ik me steeds op die avond dat we met 2 zijn. Geen kinderen geen geween/gezeur.

Om hierdoor je relatie te laten eindigen zou erg jammer zijn zeker omdat dit maar de eerste jaartjes zijn die erg lastig zijn.

Met een beetje verandering kan het echt wel werken.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 01:37

Hulp bij de opvoeding inschakelen (omdat het veel stress oplevert en omdat jullie duidelijk niet op 1 lijn zitten wat betreft jullie reactie op de oudste) en meer tijd investeren in elkaar en jullie relatie.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 02:44

Natuurlijk is je relatie nog te redden jullie moeten er nog voor willen vechten, dat is belangrijk het moet van twee kanten komen. En ja kinderen zijn een aanslag op je leven ook brengen ze meer geluk dan ongemak

MissDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 08:39

Bedankt iedereen voor de reacties en tips?

Even snel kort reageren maar we hebben gisteravond nadat we allebei afgekoeld waren een goed en lang gesprek gehad, ik ben heel moeilijk om mijn gevoel uit te leggen maar dit keer lukte mij dat best goed.
Ik heb hem eerlijk gevraagd of hij wil vechten voor onze relatie of niet, dat wou hij ook wel, maar de manier waarop hij dat zei werd ik echt weer heel verdrietig en gekwetst, ja zegt hij, ik kan uit elkaar gaan en op zoek naar een jong chicky of mezelf beseffen wat ik allemaal heb opgebouwd met deze walrus |(
Heb hem net daarvoor verteld dat dat soort opmerkingen dus zo kwetsend zijn, en aangegeven dat ik na de feestdagen weer wil gaan lijnen.Niet dat ik zo dik ben maar ben wel wat kilo’s aangekomen ja.

Tijd voor elkaar hebben we bijna nooit, misschien moeten we daar eens aan gaan werken, oppas is bij ons best lastig, mijn schoonouders wonen niet in de buurt en mijn ouders wil ik ook niet elke keer vragen, die passen al best vaak op.
Uit logeren misschien in de toekomst, mijn man wil dus absoluut niet dat ze uit logeren gaan als ze snachts nog zo vaak wakker worden en schreeuwen enzo.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 08:45

Walrus? :r

Als jij zelf ook wilt afvallen wil hij vast vaker savonds bij zijn kinderen zijn.
Kan jij lekker gaan sporten.

Succes papa!