Mijn paard ging op mijn iPhone staan..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Mijn paard ging op mijn iPhone staan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 16:04

MIJN PAARD IS OP MIJN TELEFOON GAAN STAAN |( |(

Dat gezegd zijnde: ik zoek een nieuwe telefoon.
Want hoewel hij nog werkt, is er van mijn iPhone nog maar weinig zinnigs van te maken.
Herstellen heeft dus geen zin of kost me meer dan een nieuwe :( (Scherm kapot, camera voor & achter kapot en het hele ding is gewoon geplooid)

En omdat die rotdingen zo belachelijk veel geld kosten en bij het minste beetje kapot gaan (of ligt dat dan echt aan mij?), wil ik op z'n minst andere toestellen overwegen. Hiervoor dus ervaringen gezocht want ik ben niks anders gewend dan Apple

Opties die ik overweeg zijn:
- Huawei P10 (in het verleden goede ervaringen met Huawei maar weg gedaan om terug iPhone te kopen, dom dom dom)
- Samsung .... ? Hier zit ik vast. Al die lettertjes en cijfertjes :P
- LG Q6 maar kan hier moeilijk ervaringen over vinden.
- toch terug iPhone? Ik had een 6 en wil dan eigenlijk max terug een 6 of 6S, geen 7,8 of X.

* Altijd liefst met minstens 32GB geheugen, zonder extra geheugenkaartjes
* Zo veel mogelijk schokbestendig :P
* Vergelijkbaar met iPhone qua camera en snelheid
* Niet te veel klooien met apps die volgende updates niet meer aan kunnen, dus dat mijn telefoon na 2 jaar ineens niet meer bruikbaar wordt

Zijnota: ik heb een Macbook laptop en Apple TV. Dit zijn ook een beetje de redenen dat ik nog een iPhone overweeg omdat deze vrij gemakkelijk op elkaar af te stemmen zijn.

Zijnota2: ik weet heus wel dat het mijn eigen schuld is dat paardlief er op is gaan staan :P

SOS 8)7

Gooiske

Re: Mijn paard ging op mijn iPhone staan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:08

Valt dit niet gewoon onder je inboedelverzekering? Zeg je gewoon dat je paard de woonkamer binnen is komen lopen

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:08

_/-\o_ Eerst de optie van @gooiske uitproberen. Mocht dat niet lukken....

Mijn ervaring met Huawei en LG is dat ze maar weinig geheugen en werkgeheugen hebben. Ofwel ruimte voor een drietal apps en dan houdt het wel op.
Ben na jaren afzetten (vind Apple eigenlijk veel te duur), toch maar overgestapt op Iphone, maar dat bevalt zeker goed. Ruimte zat en ze zijn tot nu toe altijd snel geweest. Enige is dat de batterij na een jaar of twee wel slechter wordt. Je kan ook overwegen om via Leapp o.i.d. eentje te kopen. Compleet nagekeken en met minimaal 1 jaar garantie. Dat scheelt een hoop geld.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:11

Ik ken je gevoel :') mijne was zelfs mooi gebogen naar zijn ijzer, oeps :D

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:11

Als je voor een Samsung gaat zou ik wel voor de s-lijn gaan. Dus een s7 of s8. Heb zelf de s7 voor 400 laatst nieuw gekocht.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:12

Persoonlijk zou ik toch bij de iPhone blijven. Vind ze zelf gewoon makkelijk werken en die van mij heeft tot nu toe al heel wat overleefd (tellie is van het paard afgevallen, al een paar keer en leeft nog zonder schrammetje! Gelukkig ging paardlief er niet op staan..). Samsung vind ik gewoon qua besturingssysteem niet fijn werken. Kan er niet mee overweg. LG veroudert echt ontzéttend snel en vind ik al gauw slechter werken. Maar, in principe kan een LG wel weer wat hebben. Hoewel, moet wel zeggen dat dit de oudere toestellen waren en niet de toestellen die alleen maar scherm hebben.

Zou toch eens kijken of je niet wat bij je inboedelverzekering kan lospeuteren.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:13

Mijn appeltje gaat een stuk langer mee dan mijn Samsung... paard is idd onderdeel van WA dus zo gek vind ik die optie trouwens niet. Mijn paard heeft mn telefoon eens van een muurtje gegooid, kon ik ook gewoon declareren. Niet gedaan overigens, want mocht al een nieuw toestel uitzoeken

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 16:17

Gooiske schreef:
Valt dit niet gewoon onder je inboedelverzekering? Zeg je gewoon dat je paard de woonkamer binnen is komen lopen

Haha!
Ik heb navraag gedaan maar er is me verteld dat hij niet verzekerd is.

miramii schreef:
_/-\o_ Eerst de optie van @gooiske uitproberen. Mocht dat niet lukken....

Mijn ervaring met Huawei en LG is dat ze maar weinig geheugen en werkgeheugen hebben. Ofwel ruimte voor een drietal apps en dan houdt het wel op.
Ben na jaren afzetten (vind Apple eigenlijk veel te duur), toch maar overgestapt op Iphone, maar dat bevalt zeker goed. Ruimte zat en ze zijn tot nu toe altijd snel geweest. Enige is dat de batterij na een jaar of twee wel slechter wordt. Je kan ook overwegen om via Leapp o.i.d. eentje te kopen. Compleet nagekeken en met minimaal 1 jaar garantie. Dat scheelt een hoop geld.

Ja ik heb ook altijd heel graag met iPhone gewerkt maar ze zijn zo belachelijk duur hé.. €525 weer
Batterij kan ik zelf herstellen, scherm, camera etc ook maar dan zit ik weer zonder garantie.
Refurbished ben ik ook aan het overwegen, mijn macbook was er ook zo eentje.

Jester_ schreef:
Ik ken je gevoel :') mijne was zelfs mooi gebogen naar zijn ijzer, oeps :D

Haha hier geen ijzers, wil niet weten hoe hij er dan had uitgezien :P

Valerie93 schreef:
Als je voor een Samsung gaat zou ik wel voor de s-lijn gaan. Dus een s7 of s8. Heb zelf de s7 voor 400 laatst nieuw gekocht.

Maar in het topic over de S7 las ik dan weer dat die problemen kregen met updates.. Dat sommige apps niet meer ondersteund worden etc.. Dat je een beetje verplicht wordt een nieuw model te kopen

Ik ga nog eens navragen bij de verzekeraar wat mogelijk is, want ik hoor hier in België vaak dat iPhones etc apart verzekerd worden. Weet ook niet of de familiale verzekering (ik denk dat dat de Belgische WA is) zo ver gaat om schade door paard te dekken. De verzekeraar ging me sowieso nog wat laten weten zei hij dus dat moet ik nog horen.

Mijn huidige iPhone, de 6 met 64B kost nieuw nu 399€. Dat vind ik dan nog 'te doen', als het dan toch moet. Maar dan zit je over een paar jaar wellicht met een telefoon die geen apps meer kan draaien

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:18

Ook ik zeg: Apple.

Maar de nieuwste versie kun je beter niet gaan nemen, veel te duur en ook slecht van kwaliteit, gaat te snel kapot en heeft kuren.

Gewoon refurbished iphone 6 of 7 nemen, scheelt ook in prijs.

Alleen jammer dat Apple ze bewust trager maakt na 2 jaartjes en dat de batterijduur ook korter worden, ligt niet aan de kwaliteit ervan maar er wordt gewoon door de Apple mee gerommeld via software up date.

Erg vuil en laag van Apple, dus ik overweeg om over te gaan stappen naar een ander merk, wanneer ze ermee door blijven gaan en mijn iphone aan vervanging toe is (als ie erg oud en versleten is).

En wat dacht je van de smartphone van het merk Nokia? naar het schijnt zou het erg goed zijn met veel geheugen zonder extra geheugenkaartje ofzo.

Het is denk ik wel interessant om te kijken of het wat is.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 25-12-17 16:21, in het totaal 2 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:20

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 16:21

Ragdollcat schreef:

Maar de nieuwste versie kun je beter niet gaan nemen, veel te duur en ook slecht van kwaliteit, gaat te snel kapot en heeft kuren.

Gewoon gereserviseerde iphone 6 of 7 nemen, scheelt ook in prijs.

En wat dacht je van de smartphone van het merk Nokia? naar het schijnt zou het erg goed zijn met veel geheugen zonder extra geheugenkaartje ofzo.

Ik heb inderdaad de Nokia 6 ook in het vizier, maar de prijs leek mij te mooi om waar te zijn :=
239€ is die en de camera zou 16mp zijn ipv 12 op mijn iPhone.
Maar die hou ik zeker ook in mijn achterhoofd! Je hoort er alleen zo weinig van, Apple en Samsung overschaduwen vrijwel alle andere merken..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:24

Ja, dat dus!

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn.......Maar zeker de moeite waard om er serieus in te gaan verdiepen en te kijken........Nokia is een supergoed merk en gaat erg lang mee, echt waar!!!

Alleen men vind het niet zo hip als de Samsung en Apple.
En Nokia bleef te lang achter met de ontwikkelingen maar het lijkt erop dat ze nu de boel aan het inhalen zijn........maar het is en blijft een zeer goed en betrouwbaar merk met lange levensduur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:25

Ik heb sinds kort de huawei mate 10 lite, en die bevalt heel goed. Ik vond Apple ook te duur, dus deze uitgekozen nadat ik ook van de een op de andere dag een nieuwe moest.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:27

Als je iPhone gewend bent, zou ik echt niet overgaan op een Android/Windows systeem. Ooit een hele discussie met mijn zusje gehad. Die ging heel eigenwijs na een iPhone toch voor een Samsung. Na 4 maanden heeft ze der Samsung verkocht en alsnog een iPhone gekocht...

Eventueel hebben wij hier nog een iPhone 6 liggen die je mag overkopen. Er wordt een nieuwe accu ingezet. Verder werkt die nog super en geen barsten.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 16:30

prugelpiet schreef:
Ik heb sinds kort de huawei mate 10 lite, en die bevalt heel goed. Ik vond Apple ook te duur, dus deze uitgekozen nadat ik ook van de een op de andere dag een nieuwe moest.

Die kende ik nog niet, even opzoeken.

Kennis heeft wel de P10 die ik eventueel eens mag vasthouden, gebruiken, dat ik kan zien of het was is voor mij

Als ik toch opnieuw voor iPhone zou gaan kan ik de 7 van mijn zusje ook overnemen, maar de 7, 8 en verdere modellen zeggen me niks..
De 6 kost nieuw 399 en de 6S kost 525. Weet niet of ik voor tweedehands wil gaan.

Dat hoor je inderdaad vaak, dat mensen van iPhone af stappen en dan later toch opnieuw om gaan. Hmm... wat een luxeprobleem :)

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:40

Misschien is de samsung xcover 4 wat voor je? Een soort moderne bouwtelefoon. Die tegen vallen en stoten kan zonder kapot te gaan.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:41

Het spijt me, ik vind het toch best grappig. _O- Met die beesten heb je toch altijd wat hé :') .

Maar even een antwoord op je vraag, ik heb nu nog steeds de Huawei P8 lite, en daar ben ik nu nog steeds heel tevreden mee. Dus de P10 zal wel minstens even goed zijn veronderstel ik. Samsung heb ik het niet zo op, maar dat zal aan m'n vorige gsm liggen. Die werd na een halfjaar al zo traag als wat. M'n huidige gsm heb ik al meer dan een jaar en is nog even snel als in het begin, ondanks dat ik er al een heleboel apps op heb gezet.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:44

Mijn vader heeft de Nokia 6 en is er echt blij mee. Hij kan ook tegen een stootje en Nokia draait nu op Android. Eerst had Nokia zijn eigen besturingssysteem, maar daar deden veel apps het niet op.

Verder heb ik zelf een iPhone 7 Plus en ben er heel blij mee, ik zou dan ook bij iPhone blijven :D

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:46

Dat is gewoon zwaar balen!

Ik heb zelf de huawei p10, zeer tevreden mee, super snel, goede kwaliteit camera en veel geheugen (64 Gb & uitbreidbaar) als je de mogelijkheid hebt zou ik dus zeker de p10 overwegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:48

Ik zeg ook iedere keer weer 'ik wil hierna geen iphone meer' maar toch blijf ik bij iPhone.

Het is me gewoon teveel gedoe om te wennen aan wat anders :')

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 16:48

Ik heb zelf ook net de p10 lite en daar ben ik erg tevreden over! Echt een fijne telefoon. Vragen mag je natuurlijk altijd pb'en

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 16:52

Rocco_Love12 schreef:
Misschien is de samsung xcover 4 wat voor je? Een soort moderne bouwtelefoon. Die tegen vallen en stoten kan zonder kapot te gaan.

Die heeft maar 16GB geheugen en ik heb een pesthekel aan geheugenkaartjes. Dat werkt nooit hoe het moet en wil je apps er op zetten dan kan dat niet.

MoppieFilou schreef:
Het spijt me, ik vind het toch best grappig. _O- Met die beesten heb je toch altijd wat hé :') .

Maar even een antwoord op je vraag, ik heb nu nog steeds de Huawei P8 lite, en daar ben ik nu nog steeds heel tevreden mee. Dus de P10 zal wel minstens even goed zijn veronderstel ik. Samsung heb ik het niet zo op, maar dat zal aan m'n vorige gsm liggen. Die werd na een halfjaar al zo traag als wat. M'n huidige gsm heb ik al meer dan een jaar en is nog even snel als in het begin, ondanks dat ik er al een heleboel apps op heb gezet.

Ik kan er over een tijdje waarschijnlijk ook wel mee lachen :P
De P10 ga ik eens testen van een kennis van me, lijkt me wel wat

MarJon schreef:
Mijn vader heeft de Nokia 6 en is er echt blij mee. Hij kan ook tegen een stootje en Nokia draait nu op Android. Eerst had Nokia zijn eigen besturingssysteem, maar daar deden veel apps het niet op.

Verder heb ik zelf een iPhone 7 Plus en ben er heel blij mee, ik zou dan ook bij iPhone blijven :D

Het vervelende aan de 7 en nieuwere modellen vind ik dat ze geen aux meer hebben en er zitten blijkbaar heel veel bugs in, klopt dit niet dan?

Dat wennen aan weer wat anders steekt me inderdaad ook tegen! Net alsof iPhone je een soort van 'verslaafd' maakt.

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:00

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:04

Ragdollcat schreef:

Gewoon refurbished iphone 6 of 7 nemen, scheelt ook in prijs.

Alleen jammer dat Apple ze bewust trager maakt na 2 jaartjes en dat de batterijduur ook korter worden, ligt niet aan de kwaliteit ervan maar er wordt gewoon door de Apple mee gerommeld via software up date.

Erg vuil en laag van Apple, dus ik overweeg om over te gaan stappen naar een ander merk, wanneer ze ermee door blijven gaan en mijn iphone aan vervanging toe is (als ie erg oud en versleten is).

Ik heb helemaal geen problemen met mijn iPhone 8. Hij heeft geen kuren, kan best wat hebben (heb hem al op de stenen laten vallen). Dus misschien bij jou maar die van functioneert prima.

Ik zou zelf bijv bij Leapp gaan kijken, of anders naar een Sony of lg. Samsung vind ik zelf heel rot om mee te werken. Maar Sony en lg functioneren op Android maar net so makkelijk als Apple.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:08

Hier ook een periode van iphone af gegaan en had de huawei p8....na enige tijd had ik het ding door na jaren apple gebruiker vond de foto’snwel mooier en tot die tijd een fijne telefoon tot het monster steeds maar apps bleef bijwerken die er niet vanaf konden en ik nooit gebruikte....elke keer geklooi met het geheugen.zelfs extra geheigenkaart werkte niet...En toen op een dag was mijn lontje op.....geen paard voor nodig dus gauw weer terug naar apple en ondanks korte batterij blijf ik echt bij iphone.