Dat gezegd zijnde: ik zoek een nieuwe telefoon.
Want hoewel hij nog werkt, is er van mijn iPhone nog maar weinig zinnigs van te maken.
Herstellen heeft dus geen zin of kost me meer dan een nieuwe
(Scherm kapot, camera voor & achter kapot en het hele ding is gewoon geplooid)En omdat die rotdingen zo belachelijk veel geld kosten en bij het minste beetje kapot gaan (of ligt dat dan echt aan mij?), wil ik op z'n minst andere toestellen overwegen. Hiervoor dus ervaringen gezocht want ik ben niks anders gewend dan Apple
Opties die ik overweeg zijn:
- Huawei P10 (in het verleden goede ervaringen met Huawei maar weg gedaan om terug iPhone te kopen, dom dom dom)
- Samsung .... ? Hier zit ik vast. Al die lettertjes en cijfertjes
- LG Q6 maar kan hier moeilijk ervaringen over vinden.
- toch terug iPhone? Ik had een 6 en wil dan eigenlijk max terug een 6 of 6S, geen 7,8 of X.
* Altijd liefst met minstens 32GB geheugen, zonder extra geheugenkaartjes
* Zo veel mogelijk schokbestendig
* Vergelijkbaar met iPhone qua camera en snelheid
* Niet te veel klooien met apps die volgende updates niet meer aan kunnen, dus dat mijn telefoon na 2 jaar ineens niet meer bruikbaar wordt
Zijnota: ik heb een Macbook laptop en Apple TV. Dit zijn ook een beetje de redenen dat ik nog een iPhone overweeg omdat deze vrij gemakkelijk op elkaar af te stemmen zijn.
Zijnota2: ik weet heus wel dat het mijn eigen schuld is dat paardlief er op is gaan staan
SOS
Eerst de optie van @gooiske uitproberen. Mocht dat niet lukken....
mijne was zelfs mooi gebogen naar zijn ijzer, oeps

Met die beesten heb je toch altijd wat hé