Dat verzin je toch niet?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Dat verzin je toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 18:55

Zojuist op Bokt gelezen: iemand las in een recept dat hij "een ui moest fruiten". Wat deed die persoon? Hij gooide er een banaan bij....

De meeste mensen vinden dat ze een saai leven hebben. Toch maken we allemaal wel eens iets mee dat zo gek is, zo onwaarschijnlijk, dat je het zelf niet zou verzinnen. En anders ken je zulke verhalen wel uit de eerste hand.

Voorbeeld: mijn vader is rechter geweest. Het laatste jaar voor zijn pensioen moest hij "lastige gevallen" beoordelen: mensen aan wie een steekje los zat en voor wie ze zijn jarenlange ervaring nodig hadden. Zo kwam er een keer een jongen/man voor die in zijn leven iets te veel pillen had geslikt en nu dacht dat hij God was.

Citaat:
Voorgeleide: "U weet dat Ik God ben?"
Mijn vader: "Ja, ik weet dat u dat denkt."
Voorgeleide: "Wat uw vonnis ook wordt, Ik zal u bij dezen vergeven."

Wie heeft er nog meer van dat soort verhalen?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:05

3VMBO biologie, onderwerp voortplanting.
Vraag: weten jullie wat een maagdenvlies is?
Het duurde even, maar uiteindelijk kwam er één twijfelende vinger van een jongen: "Mevrouw, dat is toch een vlies om de maag?" ... :')
Vervolgens corrigeert zijn buurvrouw hem op felle toon: "Doe nou niet zo dom! Je wéét toch dat een maagdenvlies een sterrenbeeld is?!"
Ik mocht niet lachen, maar van binnen ging ik echt kapot. _O-

MissBmx

Re: Dat verzin je toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:18

Sorry maar jou vader is rechter en bespreekt dit met jou. Hallo beroepsgeheim.......
En nog slecht beoordeeld ook want deze man heeft duidelijke en psychiatrisch beeld en is ziek...
Fijn dat als er zo over je gepraat wordt door een rechter

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:18

Imaginaerum schreef:
3VMBO biologie, onderwerp voortplanting.
Vraag: weten jullie wat een maagdenvlies is?
Het duurde even, maar uiteindelijk kwam er één twijfelende vinger van een jongen: "Mevrouw, dat is toch een vlies om de maag?" ... :')
Vervolgens corrigeert zijn buurvrouw hem op felle toon: "Doe nou niet zo dom! Je wéét toch dat een maagdenvlies een sterrenbeeld is?!"
Ik mocht niet lachen, maar van binnen ging ik echt kapot. _O-

:D en ondertussen zulke grote praat Haha

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 19:19

Gillbo schreef:
Sorry maar jou vader is rechter en bespreekt dit met jou. Hallo beroepsgeheim.......
En nog slecht beoordeeld ook want deze man heeft duidelijke en psychiatrisch beeld en is ziek...

Hij zegt dan ook niet wie het is. Dan mag het.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:20

musiqolog schreef:
Gillbo schreef:

Dat maakt niet uit.
Het zal je broer maar zijn en dat lees je even terug in een topic als dit
Het gaat hier wel om een ziek persoon, niet om een domme opmerking van een klasgenoot
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 22-12-17 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:21

Havo 4: zegt een klasgenootje bloedserieus: "Wat gaan jullie 5e kerstdag doen?" Uitgelegd dat er niet zoiets bestaat als 5e kerstdag; maar dat wilde ze niet echt geloven.

Paar dagen later: "Wisten jullie dat grondwater kookt? Want dat zit dichter bij het magma in de aarde."

Paar maanden later bij aardrijkskunde werd er gesproken over Barcelona. Hetzelfde meisje: "Barcelona. Dat is toch die zee?"

En bij biologie: "Wat zijn ingewanden?"

Ik heb het hele jaar dubbel gelegen om haar :oo :')
En me afgevraagd hoe ze ooit is toegelaten op havo.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:23

Nog een slokje azijn erbij? :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:24

Ik heb ooit een keer een leerling gehad (middelbaar onderwijs) die me (bloedserieus) vroeg hoe paashazen zich eigenlijk voortplanten en of het dan zoogdieren waren of niet omdat ze ook eieren leggen.....
Een week later vroeg ze me hoe je hoofdhaar zich eigenlijk voortplant, hoe kunnen het anders zoveel haren zijn geworden.
Dus....

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:28

Gillbo schreef:

Heel veel rechtzaken zijn gewoon openbaar. Daar kan iedereen gewoon bij gaan zitten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:30

Gillbo schreef:

Stel je niet aan. Mag gewoon zonder persoonlijke details.

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:33

In de trein hoor ik altijd van die gekke gesprekken, waarbij ik me echt in moet houden om me er niet mee te bemoeien...
Het mooiste was toen ik drie meiden een woordspelletje hoorde doen, waarbij ze om de beurt de naam van een dier moesten noemen die begon met de laatste letter van de naam van het vorige dier. Het was al best grappig dat ze alledrie slechts ongeveer 5 verschillende dieren wisten te noemen, maar toen kwam het, een dierennaam die moest beginnen met een T: na een lange stilte riep meisje 1 opeens "TAPIR!" Na grote verwondering en complimenten van meisje 2 en 3, legt meisje 1 uit: "ja, dat is echt heel lekkere vis!"
:') :') :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 19:35

Een andere dan.

Toen ik negen jaar was, kwam er een nieuwe rage op gang. Jongens liepen op elkaar af, knepen elkaar in de zak en riepen: "Sperma controleren!" Niet dat wij wisten wat sperma was (ik en de meeste jongens dachten gewoon dat het om het zoveelste synoniem voor 'piemel' ging), maar het was mode en je deed het.

#MeToo was nog ver weg... :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:40

Gillbo schreef:
musiqolog schreef:

Dat maakt niet uit.
Het zal je broer maar zijn en dat lees je even terug in een topic als dit
Het gaat hier wel om een ziek persoon, niet om een domme opmerking van een klasgenoot

Je weet dat rechtszittingen openbaar zijn?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:43

Leraar geschiedenis: in 1492 landde Columbus in Amerika.

Klasgenote: meneer, in 1492 hadden ze toch nog geen vliegtuigen? _O-

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:43

Ik moest samen met een vriendin een wiskundewerkstuk maken. Vriendin was niet echt een held met wiskunde. De bedoeling was dat we op een kruispunt gingen staan om daar de auto’s te turven en dat dan te verwerken in vanalles en nog wat. Vriendin compleet in paniek omdat ze niet wist wat een kruispunt was, kruispunt, wat is nou weer een kruispunt. Zij dacht aan iets wiskundigs in plaats van gewoon een kruispunt haha

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:45

Ik vroeg een keer wat dat ding naast de snelheidmeter was in de auto..

Met twaalf cijfers en twee wijzers... Moet het soms nog aan horen :') ( als kind)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:45

Ts start met een voorbeeld van een ziek iemand(psychiatrisch) en ja ik heb daar moeite mee zeker als het verhaal van een rechter af komt en nergens staat dat dit openbaar was en ts was er zelf niet bij
Dat het verder over domme opmerkingen van klasgenoten of whatever gaat prima maar lachen ten koste van een ziek iemand tja je zal het maar nodig hebben

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 19:49

Gillbo schreef:
Ts start met een voorbeeld van een ziek iemand(psychiatrisch) en ja ik heb daar moeite mee zeker als het verhaal van een rechter af komt en nergens staat dat dit openbaar was en ts was er zelf niet bij
Dat het verder over domme opmerkingen van klasgenoten of whatever gaat prima maar lachen ten koste van een ziek iemand tja je zal het maar nodig hebben

Waar heb jij gelezen dat ik ermee wil lachen? Ik wilde alleen maar verhalen die zo onwaarschijnlijk zijn dat je ze amper zelf kunt verzinnen.

Bovendien heb jij glashard mijn vader ervan beschuldigd zijn beroepsgeheim te schenden. Iets waarvoor hij veroordeeld zou kunnen worden en oneervol verwijderd uit allerlei registers. Dat werd weerlegd, en in plaats van je excuses aan te bieden trek jij je keutel in en gooi je het op "respectloos".

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:13

Gillbo schreef:

Hahahaha Dit valt helemaal niet onder het beroepsgeheim, sterker nog het zal vast in het PV van zitting staan, daarnaast kan je als psyg/ziek nog steeds strafbaar zijn en bij de strafrechter moeten verschijnen, daaarnaaast is er helemaal niet geoordeeld, dus dat kan ook niet slecht zijn, en dan als laatste "over gepraat"?? het is een verslag van wat er gezegd is, dat is niet over gepraat, alleen die zei dit, en die zei dat, er staat geen mening bij, geen oordeel bij, er hangt geen waarde aan. Het is alleen een feitelijke weergave van wat er gezegd is.

Ik heb ZAT van dat soort ontzettend gave uitspraken, ik ga er eens een paar opzoeken

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:20

Een weekdier is een dier dat een week leeft.Zoals de eendagsvlieg.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 02:44

Gillbo schreef:
nergens staat dat dit openbaar was

Staat zelfs in de grondwet :+ .

Ooit een kindje van een jaar of 4 in de trein gehad die aan zijn vader vroeg hoe laat op de dag was geboren. De vader antwoord dat dat om half 12 was. Kindje kijkt heel verwonderd op naar zijn vader en vraagt heel aarzelend of dat dan half 12 's avonds was. De vader antwoord bevestigend en kindje merkt heel zielig op:" Jeetje, dan moest ik dus meteen na mijn geboorte al naar bed ^) ".

Ook ooit een man in mijn trein gehad die tegen de treindeuren aan het gillen was:" Jullie achtervolgen mij....ik heb het wel in de gaten -:(- -:(- -:(- ".

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 02:51

Gillbo schreef:

Jij hebt vast niemand in je omgeving met beroepsgeheim? Het is algemeen bekend dat mensen met beroepsgeheim soms vrij heftige casussen tegen komen die veel indruk maken op de persoon.
Het wordt vaak aangeraden om dat thuis wel op eigen manier te verwerken (uiteraard zonder gegevens, namen of wat dan ook dat te herleiden valt om wie het gaat) en ook weten partners dat hierover niet gesproken mag worden in andere gezelschappen.

Anders zijn deze beroepen bijna niet vol te houden.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 03:03

Jaren geleden een vent aan het werk gehad binnen het bedrijf, had waarschijnlijk achter aan gestaan toen het verstand werd uitgedeeld, maar leverde prachtig polijst werk ( natuursteen bedrijf)

Had eindelijk z'n rijbewijs gehaald en mocht in de bedrijfsauto rijden, kwam hij er ineens achter terwijl hij rond de 100 reed dat de R op de pook niet voor race was.

Nog steeds kunnen we er om lachen, maar man o man wat een ei

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 03:16

musiqolog schreef:
Gillbo schreef:

Waar heb jij gelezen dat ik ermee wil lachen? Ik wilde alleen maar verhalen die zo onwaarschijnlijk zijn dat je ze amper zelf kunt verzinnen.

Bovendien heb jij glashard mijn vader ervan beschuldigd zijn beroepsgeheim te schenden. Iets waarvoor hij veroordeeld zou kunnen worden en oneervol verwijderd uit allerlei registers. Dat werd weerlegd, en in plaats van je excuses aan te bieden trek jij je keutel in en gooi je het op "respectloos".

Gillbo, ik denk dat het tijd wordt om even excuses aan te bieden.. >;)

Verder, mijn dochtertje van 3, op het moment dat mijn zoontje aan het jengelen was: "Mama, Ik vind dit eigenlijk niet zo leuk. Hier worden mijn amandels ziek van."
Of: "Mam, papa is vandaag niet zo lief, want hij zei dat ik me aan moest gaan kleden om naar de speeltuin te gaan. Maar ik wil toch helemaal niet naar de speeltuin, ik wil naar de glijbaan!"
Glijbaan staat dus, jullie raden het al, in de speeltuin.