Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Afgezien nog van het feit dat dronken mensen strontvervelend zijn en die bij mij thuis niet welkom zijn.
...Tulandro schreef:Tja.. als dat nou eenmaal traditie is denk ik niet dat het goed gaat vallen als jij dit opeens wijzigt.
Ik snap overigens wel dat je het vervelend vindt. Zou ik ook vinden.
soesita schreef:Tulandro schreef:Tja.. als dat nou eenmaal traditie is denk ik niet dat het goed gaat vallen als jij dit opeens wijzigt.
Je kan tradities best bespreekbaar maken. Misschien zijn er nog wel andere mensen die zich er aan ergeren. Gewoon op voorhand iets regelen of inderdaad niet zo veel alcohol in huis halen lijkt me best redelijk als je gastgever bent.
_Dracarys schreef:Als ze willen drinken nemen ze het zelf maar mee

Zoe_97 schreef:hoi bokkers
ik vroeg me af hoe anderen hierover denken. Op kerstavond is het al jaren de gewoonte dit met de familie (8-13 personen, afhankelijk van de relaties die mensen hebben). Nu s het zo dat op de familiefeestjes nogal veel alcohol genuttigd wordt (2 bakken bier, meerdere kartons wijn en dan nog de sterke dranken zoals ricard, martini en gin).
Het feest is elk jaar bij een ander familielid thuis, nu ik volgend jaar 21 wordt zal ik mee in het roulatiesysteem gaan.
Ikzelf drink wel eens een glas, maar ik vind het niet aangenaam dat voordat het zelfs middernacht is, de helft van de familie zijn eigen naam niet meer kan uitspreken. Is het vreemd dat als ik later het feest organiseer in mijn eigen huis (nu woon ik nog bij mijn moeder en zal daar het feest van mijn beurtrol zijn), ik niet zulke hoeveelheden alcohol in huis haal, een aperitiefje en een biertje hier en daar prima. Maar ik vind kerst een feest om in alle rust samen te vieren, ik vind niet dat het een of ander drinkfestijn moet worden (daarvoor lijkt nieuwjaar me meer gepast).
Is het vreemd dit te doen in ene roulatiesysteem waar elk jaar zoveel gezopen wordt? Hoe denken bokkers over alcohol en kerst?
Tulandro schreef:Tja.. als dat nou eenmaal traditie is denk ik niet dat het goed gaat vallen als jij dit opeens wijzigt.
StonedRomy schreef:Is het geen optie om ze te vragen alcohol voor zichzelf mee te nemen? Een persoon zal dan niet 6 flessen wijn meenemen voor zichzelf.
<KNIP>
Ik ken de familie van TS niet, maar in families waar serieus gedronken wordt maak je het probleem alleen maar erger! Het is wel goedkoper voor jezelf overigens..... YellowGray schreef:Ik zou er niet eens aan beginnen. Je "moet" vanaf je 21e mee in de roulatie? Je moet natuurlijk niks. Zou dat lekker overslaan. Als er commentaar op komt kun je natuurlijk altijd aanbieden om een kleine bijdrage te doen omdat je zelf nooit organiseert.
magda_90 schreef:YellowGray schreef:Ik zou er niet eens aan beginnen. Je "moet" vanaf je 21e mee in de roulatie? Je moet natuurlijk niks. Zou dat lekker overslaan. Als er commentaar op komt kun je natuurlijk altijd aanbieden om een kleine bijdrage te doen omdat je zelf nooit organiseert.
Waarom dat dan? Omdat TS dit niet wil in haar huis moet zij anderen maar gaan betalen?
Ik verbaas mij eerlijk gezegd over alle tegemoetkomingen die hier besproken worden, hoe moeilijk is om "nee" te zeggen en het volgens jouw regels te doen? Willen ze dat niet, dan gaan ze maar ergens anders naar toe. Ik mag toch aannemen dat de familie van TS, TS respecteert?