Aan de ene kant denk ik nee.... Maar toch zijn sommige dingen net iéts te toevallig

Dus ik ben benieuwd.. Geloven jullie in toeval?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Danique schreef:Over het algemeen niet, als er iets gebeurt wat later een grote impact op je leven heeft dan denk ik niet dat dat toeval was. Als je je beste vriendin op de camping in Spanje spontaan tegenkomt dan kan dat best toeval zijn.
Denk ik.
Daar merk je misschien niets van, maar kan het verschil in dood of leven zijn, om het maar even extreem te trekken.
het is wel een interessant iets.
Ibbel schreef:Er is een hele wetenschap, met de fraaie naam statistiek. Deze wetenschap is gebaseerd op het feit dat toeval bestaat. je vraag is dus niet goed gesteld. Je bedoelt te vragen: geloof jij, dat, in tegenstelling tot wat wetenschappelijk vast staat, toeval niet bestaat?
Simpel gezegd: geloof jij dat als jij blind knikkers pakt uit een vaas met honderd van die dingen, de helft rood en de helft wit, dat het géén toeval is dat de eerst die je pakt 'toevallig' een witte is?
wat bleek op een terrein van denk ik 10 ha of meer zelfs tenten stonden ook nog naast elkaar kwamen we de laatste dag achter
interesses gelijk en redelijk in de buurt wonen. Sinds die tijd een erg goede hechte vriendschap. Toeval mwa ik betwijfel het.