Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar in ieder geval, bij de rijscholen die met automaat lessen kom je redelijk veel ouderen tegen
vilheide schreef:Ik zit er overigens wel sterk aan te denken om idd in een automaat te gaan lessen. Dit lijkt me toch een stuk makkelijker ivm alle handelingen die je bij een schakelauto moet doen. En het is tegenwoordig niet meer zo lastig om een leuk autootje met automaat te vinden.

vilheide schreef:Ik zit er overigens wel sterk aan te denken om idd in een automaat te gaan lessen. Dit lijkt me toch een stuk makkelijker ivm alle handelingen die je bij een schakelauto moet doen. En het is tegenwoordig niet meer zo lastig om een leuk autootje met automaat te vinden.
In een automaat rijden is gewoon heerlijk relaxed. En niet moeilijker dan een botsauto
Schakelen is een handeling wat (iets) lastiger aan te leren is naarmate je ouder wordt, dus begrijpelijk als je die dus achterwege laat tijdens je lessen. Na een jaar mag je dit "om laten zetten" als je dit wil, dan moet je alleen wel nog een keer examen doen in een schakelauto.
Maar ik ben dan ook best onzeker in het verkeer. Ik zou zeker wel lessen en afrijden in een schakelauto. Schakelen valt best mee, je moet het even door hebben, dat is alles.
Lusitana schreef:raya00 schreef:Daar zou ik echt wel rekening mee houden, je schijnt het echt minder snel (weer) op te pakken.
Volgens henzelf, of wil de instructeur ze gewoon zo lang mogelijk houden want=geld?
Wel ook met automaat rijbewijs en flink wat lessen. Is begonnen in schakel, maar op advies overgestapt op automaat en dat maakte voor haar wel het verschil, toch een handeling minder. Ik zou het zeker doen, geeft je toch een stukje vrijheid