Winkeldiefstal, grijp jij in?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Winkeldiefstal, grijp jij in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 22:45

Naar aanleiding van een gebeurtenis van vandaag ben ik benieuwd....

Je ziet dat er iemand iets steelt uit een winkel, wat doe je?
Laatst bijgewerkt door Nicje87 op 03-12-17 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Paris_

Re: Winkeldiefstal, grijp jij in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:47

Geen idee. Zou perplex staan denk ik- en dan toch wel de eerste beste winkelmedewerker op de hoogte stellen!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:48

Als dit kan zonder mezelf in gevaar te brengen zou ik zeker het winkelpersoneel waarschuwen. Stel ik zou in de Etos lopen en ik zie bij iemand een mascara de binnenzak in gaan loop ik wel even naar de kassa ja. Maar als ik door de winkel moet gaan schreeuwen dat iemand die op dat moment naar buiten loopt iets mee jat zal ik dat waarschijnlijk met het oog op eigen veiligheid niet doen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:51

Ik zou, geloof ik niets zeggen. Zeker niet als het om iets relatief kleins gaat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:52

Ik zou wel iemand waarschuwen.

Overigens; het is NAAR aanleiding van en niet NA aanleiding van.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 22:52

mysa schreef:
Ik zou, geloof ik niets zeggen. Zeker niet als het om iets relatief kleins gaat.

En wat als het zou gaan om een waarde boven de 200 euro?
Laatst bijgewerkt door Nicje87 op 03-12-17 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:53

Ja, dan wordt het lastig. Ik moet er even over nadenken :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 22:54

Goof schreef:
Ik zou wel iemand waarschuwen.

Overigens; het is NAAR aanleiding van en niet NA aanleiding van.

Oops ik heb het veranderd.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:56

Ik heb het een keer meegemaakt als caissière zijnde toen ik vijftien was; iemand die een fles Bacardi in zn broek aan het verstoppen was. :+ Ik was gigantisch in shock, wist niet wat me overkwam. De dief probeerde zich er nog uit te praten, maar het was gewoon heterdaad ondanks dat hij de fles heel nonchalant weer in het schap plaatste. Hij is vervolgens de winkel uitgelopen. Ik heb echt even een aantal minuten stokstijf op mn plaats gestaan, om vervolgens collega's in te lichten.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:57

Ja zeker
Maar werk ook in een winkel.... en het gebeurd veel kan ik je zeggen zelfs broodjes van 30 cent en ja ze hadden geld om dat gewoon tebetalen

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:58

Ik zag laatst iemand bij het kruitvat iets in zijn rugtas steken, hij schrok van mij dat ik het zag. Ik ben meteen op zoek gegaan naar een verkoper in de winkel maar kreeg hem achter me aan. Voelde niet echt fijn. Winkelmedewerker aangesproken, werd ik naar de volgende afgewimpelt. Toen ik eenmaal iemand gevonden had was de winkeldief natuurlijk al gevlogen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 22:59

Als het lukt waarschuw ik zeker het personeel! Gewoon met wat ik heb gezien en waar. Dan is het aan hun wat ze ermee doen.
Niks zeggen zou ik me echt niet goed bij voelen, bijna medeplichtig..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:00

Ik spreek de persoon aan zo van joh wat doe je nu.

Mysa jij moet er toch ook voor betalen waarom een ander dan niet?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:02

Hier ook vorige week op me werk.. mijn collega zag dat een iemand iets in zijn jas deed keek gelijk op de camera beelden terug en wachten daarna met mijn baas die gene op bij de kassa.. mijn collega’s hebben het ieder geval heel snel door als er iemand bezig is..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:05

Tijdje terug gezien bij de Hema. Personeel aangesproken maar liep alleen maar jonge meiden op dat moment die dus zeiden daar durven wij niks mee...
Toen maar gegaan

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:05

Dat is onderanderen de zalige functie van die oortjes in de winkel iemand kan gelijk na de camera en een ander vast richting kassa

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:06

Ik spreek diegene niet aan maar waarschuw wel de medewerkers.

Als je niks doet kan je zelfs als medeplichtige gezien worden

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:08

Ja hoor. Ik ga er gewoon achteraan. Werk bij de politie dus ook in vrije tijd hoort dat erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:10

snorkel1986 schreef:
Ja zeker
Maar werk ook in een winkel.... en het gebeurd veel kan ik je zeggen zelfs broodjes van 30 cent en ja ze hadden geld om dat gewoon tebetalen

Als ik het zie meld ik het ook bij het personeel, of spreek de persoon zelf aan, beetje afhankelijk van type persoon denk ik. Andersom vind ik het ook fijn als iemand het meldt wanneer ze een mogelijke winkeldief hebben gespot.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:12

Ik heb weleens heeeeeel hard geroepen “betrapt!!” Die man had het niet meer! Hij heeft aan mij zn excuses aangeboden en zn scheermessen teruggelegd :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:16

Letsdunit schreef:
Ik zag laatst iemand bij het kruitvat iets in zijn rugtas steken, hij schrok van mij dat ik het zag. Ik ben meteen op zoek gegaan naar een verkoper in de winkel maar kreeg hem achter me aan. Voelde niet echt fijn. Winkelmedewerker aangesproken, werd ik naar de volgende afgewimpelt. Toen ik eenmaal iemand gevonden had was de winkeldief natuurlijk al gevlogen.

Bij mij zou het liggen aan de winkel.Bij het Kruitvat reageren ze op het algemeen op alles onsymphatiek dus daar zou ik niet reageren.Bij een kleinere winkel zou ik het personeel waarschuwen.Ik heb wat meer medelijden met de kleine zelfstandige dan met grote ketens.

Ben trouwens ooit getuige geweest van de diefstal van een wasmachine.Ik kwam door een winkelstraat gelopen en voor mijn neus liep iemand de winkel uit met een wasmachine op een steekwagen ,ik zocht er niks achter tot ik een stukje verder een man tegen kwam die vroeg of we iemand met een wasmachine hadden gezien.Hij bleek hem dus zo op de steekwagen de winkel uitgerold te hebben, de uitbater stond er bij en keek er na pas toen hij al buiten was besefte hij dat de wasmachine onder zijn neus gestolen werd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:17

vorig jaar twee jochies betrapt dat de chocola stuk maakten in de winkel. Heb ze bij hun jas gestekt en meegenomen naar de balie! Dus ja, als ik iemand iets zie stelen denk ik wel dat ik in zal grijpen.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:21

Ik heb dat ook meegemaakt en was zelfs op tv :+ de presentatrice noemde me ‘pienter’ _O-

Ik was de verkoopster in kleine kinderzaak en er waren twee utrechtse anita’s met veel make up en rooklucht naar binnen gekomen. De ene was mij aan het afleiden met vragen over een bepaalde broek zodat de ander kleding met hanger en al in haar shopper kon doen.
Ik begon de vrouw die vragen stelde te negeren en ging de andere vrouw zogenaamd ongemerkt volgen :Y) daarna zag ik hangers uit haar tas steken en vroeg ik aan haar of ik het zou vasthouden voor dr zodat ze het niet in de tas hoefde te doen. Ze zei toen nee hoor, ik heb gewoon pijn aan m’n handen _O- daarna begon ik de kleding met hangers uit haar tas te trekken en toen is ze de winkel uitgerend. Ik was alleen en kon de winkel niet achter laten dus begon buiten te roepen en had politie gebeld. Ze hebben ze later aan de hand van camera beelden gevonden, ze zijn voor de rechtbank geweest en hebben alles terug moeten betalen ~~}>

Heb zo staan trillen op m’n benen, niet normaal! Heb mij ook lang niet veilig gevoeld.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:32

Heb laatste een keer meegemaakt dat iemand wat stool (is dat een goede vervoeging? haha) bij de etos. Het was de cassiere die tegen iemand hard riep "Leg terug" en toen vluchtte die vrouw de winkel uit met die medewerkster erachteraan renend.
Het was daarna ongemakkelijk stil in de winkel en ik vond het geen fijne ervaring. Telkens als ik nu in een winkel ben en even rond kijk en niks koop, vind ik het erg lastig om 'normaal' de winkel uit te lopen zonder dat ik er ooit maar overna zou denken om iets mee te nemen zonder te betalen.

Ik zou het denk ik wel melden als ik het zou zien bij het personeel, maar heb het lef niet om zelf verdere stappen te ondernemen.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:38

Deni11 schreef:
Heb laatste een keer meegemaakt dat iemand wat stool (is dat een goede vervoeging? haha) bij de etos. Het was de cassiere die tegen iemand hard riep "Leg terug" en toen vluchtte die vrouw de winkel uit met die medewerkster erachteraan renend.
Het was daarna ongemakkelijk stil in de winkel en ik vond het geen fijne ervaring. Telkens als ik nu in een winkel ben en even rond kijk en niks koop, vind ik het erg lastig om 'normaal' de winkel uit te lopen zonder dat ik er ooit maar overna zou denken om iets mee te nemen zonder te betalen.

Ik zou het denk ik wel melden als ik het zou zien bij het personeel, maar heb het lef niet om zelf verdere stappen te ondernemen.

Iemand wat had gestolen :D

Ik werk zelf in een grote winkelketen, en het is niet normaal hoeveel er gestolen wordt. En dan zijn wij nog een klein filiaal in een nette buurt :+

Er is wel eens een vrouw naar mij toe gekomen, dat waardeer ik wel. We zijn vaak maar met zijn 2'en en niet overal hangen cameras.
Als ik het zelf zou zien zou ik het zeker tegen het personeel zeggen!