Doe jij 's avonds open als de deurbel gaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Doe jij 's avonds open als de deurbel gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 22:02

Net ging hier 3x de bel en ik lig op de bank in mijn pyjama met een dekentje over mij heen en dus heb ik niet open gedaan. Als ik niemand verwacht en het is al donker doe ik gewoon niet open.

Als het nog licht was geweest en/of ik had mijn gewone kleren nog aangehad dan had ik misschien wel open gedaan. Maar ook dan doe ik niet altijd open. :o

Doen jullie 's avonds wel de deur open als er wordt aangebeld? Waarom wel of waarom niet?

Is het aso als je niet open doet terwijl je wel thuis bent?

Alja

Re: Doe jij 's avonds open als de deurbel gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:03

Ik ook niet!
Woon alleen en afgelegen en aan mn honden heb ik ook niks :+
Dus nee doe niet open als ik niemand verwacht.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:04

Ik doe ook niet open.. als je me echt nodig hebt heb je over t algemeen me nummer wel en doe je maar even een belletje :D

Westhof

Als de bel gaat terwijl ik niemand verwacht kijk ik eerst uit het raam voordat ik de deur open doe. Ik zou het niet negeren, je weet nooit wat er aan de hand kan zijn.

Caily

Straks staat er politie ofzo voor de deur...

Ik kan vrij makkelijk zien wie er is dus daar laat ik het vanaf hangen.

upendo

Nee hoor. Ik ben zuinig op mezelf, mensen die over de vloer komen laten het weten en anders hebben ze mijn nummer.

Pas de postbode nog voor de deur gehad in het donker, omdat hij voor het raam zwaaide met zijn kloffie aan heb ik het pakket mooi door het kantel/kiepraam aangenomen. :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:05

Ligt eraan. Meestal wel maar heb dan een kettinkje op de deur voor de veiligheid. Dan kan hij maar op een kiertje open. En als ik echt bijna naar bed ga dan doe ik niet open. Erg laat om dan nog aan te bellen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:05

Ja hoor,ik doe open.
Ze staan hier wel eens voor verkoop aan de deur, had laatst nog van energiemaatschappij aan de deur of ik wilde overstappen.
en meer van die onzin.

Scheelt wel dat ik door mijn woonkamer raam gewoon kan zien wie er voor de deur staat :j

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:11

Ligt eraan of vriend thuis is en wat het tijdstip is. Ik denk tot 21 uur dat ik wel open zou doen. Kan sowieso door het raam zien wie er staat. Als ik het niet vertrouw doe ik niet open. Als ik niemand verwacht en met een dekentje op de bank lig doe ik niet open. Soms doe ik zelfs de bel er af.

Toevallig echt net precies werd er aangebeld en ik zat in de keuken wat zichtbaar is vanaf de buitenkant. Dus ik dacht ik doet open want ze weten toch dat ik thuis ben. Was een collectant. Maar wat een vervelende gast, ik heb het principe dat ik alleen geef als ik gewoon contant of per pin eenmalig een bedrag kan geven. Aan allerlei dingen vastzitten vind ik gewoon niks. Dat was hier ook, iets voor ondervoede kindjes, maar je moest alles invullen, adres etc. Daar begin ik niet aan, maar de jongen was zeer opdringerig. Ik ben zelf ook erg standvastig dus heb ook aangegeven dat ik het echt niet wilde. Maar op een gegeven moment kwam zelfs mijn vriend naar beneden om te kijken wat er aan de hand was omdat hij zo opdringerig was. Ben nu dus geneigd om minder snel open te doen.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:11

Ligt wel een beetje aan het tijdstip of ik open doe, het is nu natuurlijk al vroeg donker. Ik heb goed zicht op mijn voordeur dus kan zien wie er voor mijn deur staat en ik neem altijd mijn hond mee naar de deur als ik alleen thuis ben.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:12

Ja ik neem ook de hond mee, ook al doet ie niks hij is zo enthousiast dat mensen daar ook van kunnen schrikken.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:12

Ik kijk altijd eerst door het raam voor ik open doe en onze Amerikaanse bulldog staat ook altijd gelijk in de gang te grommen en blaffen :')
En als mijn man thuis is, mag hij open doen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:14

Ik niet hoor, en meestal heb ik de bel er ook af. Ook overdag trouwens.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:20

Lang leve de intercom. Hoef ik niet de deur open te doen om te weten wie er aan de deur staat.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:21

verootjoo schreef:
Ik niet hoor, en meestal heb ik de bel er ook af. Ook overdag trouwens.

Hier ook. Vind het alleen maar vervelend, onverwacht mensen aan de deur. Als je wat van me moet maak je maar een afspraak :P
Ben wat dat betreft heel erg op mezelf.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:22

Nee, ik doe niet open. En niet omdat ik bang ben maar omdat ik niet zo sociaal ben. Als mensen langs willen komen dan weten ze dat ze dat van tevoren moeten laten weten en als ze dat niet weten kennen ze mij kennelijk niet goed genoeg en hoeven ze dus ook niet langs te komen.
Ik woon twee hoog, achter twee toegangsdeuren + mijn voordeur dus hier staat ook niet zomaar iemand voor m'n neus. Het belpaneel beneden bij de intercom is al maanden kapot (bij alle bewoners) dus ook al belt er iemand... ik hoor het niet.

Als ik in mijn pyjama op de bank lig dan doe ik wel open voor mijn buurman, die ook een vriend van mij is. Hij klopt altijd op de deur ipv te bellen dus dan weet ik dat hij het is. Als ik daar lig met niet alleen pyjama maar ook 1 of meer katten, en niet kan opstaan zonder hun te storen, doe ik ook voor die buurman niet open. Hij ook niet altijd voor mij, wij weten dat van elkaar.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 22:25

Ik kan niet zien wie er aan de deur staat, ik heb een dubbele voordeur zeg maar.
Is het belangrijk dan bellen ze maar met de mededeling dat ze voor de deur staan...mijn nummer is geen geheim. :+

Vaak is het een post bezorger met een pakketje voor de buren (afgelopen week al 2x gebeurd) die weet dat ik na 5 uur thuis ben en de rest van het blok blijkbaar niet..tja, dan heeft ie nu pech gehad...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:26

Nee, ik doe niet open. :n
Tenzij ik iemand verwacht natuurlijk. Ook kan ik heel makkelijk wel zien wie er staat. Maar ik woon achteraf, dus doe niet zomaar open.

In Nederland deed ik wel gewoon open, tenzij ik in mn pyjama zat. :=

MoniqueT

Wij hebben in Nederland een intercom in ons appartement, dus vraag ik wie er beneden staat. Pas dan doe ik open.

Hier in Spanje (waar we het meest wonen) hebben we een poort op ongeveer 20 meter vanaf de voordeur. Mensen bellen aan bij de poort en ik kan dus ook vanuit de voordeur kijken wie het is. Ik zou alleen voor bekenden de poort open doen. Wij hebben ´s avonds ook het alarm vaak aan staan buiten, komt niemand zo het terrein op. ´s Nachts sowieso.

Kabayo

Ik heb eigenlijk de deur altijd open :') nu ook. Hou van frisse lucht en de hond wil graag buiten zijn. Ik ben helemaal alleen samen met mijn rottweiler , die super waaks is

Mijn vriend is van maandag tot vrijdag weg. Hij is pas om 11 uur thuis

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:28

Ik woon in een appartement dus ik heb de intercom. Dus dat scheelt.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:30

Nee want dan word onze dochter wakker...(en we hebben de bel vernield)
Als er iemand langs komt zeg ik bij voorbaat al app even en kom dan maar achterom

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:31

Nee ik doe niet open als ik niemand verwacht. Mocht het iemand zijn die echt bij ons moet zijn dan hoort diegene wel dat we er wel zijn en bellen ze wel. Je kunt tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:31

Ik kan uit m’n woonkamer raam zien wie er aan de deur staat. Bij een bekende of buren maak ik open, anders niet. Volgend jaar hoop ik overal op de begane grond rolluiken te hebben, dan wil ik een camera ophangen zodat ik kan zien wie er voor de deur staat. Ik woon alleen, helaas in een niet altijd even plezierige buurt.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:32

Wij hebben nu zo'n cameraatje op de deur, eigenlijk net zo iets als zo'n rond kijk gat, maar dan kan ik aan de binnenkant van de deur op een schermpje zien (beetje telefoon formaat) wie er aan de buitenkant staat, echt super handig.
Wij krijgen hier ook wel is van die geloofovertuigers en inderdaad reclame van bijvoorbeeld energie maatschappijen en daar heb ik helemaal geen behoefte aan, zeker niet als ik al in mijn pyjama zit, dus als ik zie dat die voor de deur staan doe ik ook niet open, mij kunnen ze toch niet zien dus ze kunnen net zo goed denken dat ik niet thuis ben :+