We zijn toen in discussie gegaan met de leverancier en we zijn er met hen helaas niet uitgekomen. Omdat het voor ons op dat moment zo veel stress opleverde en tijd en energie kostte hebben we het erbij gelaten (de keuken was helaas niet het enige in het huis wat verkeerd ging). Toch blijft die keuken ons een doorn in het oog en hebben we onlangs bedacht dat we er wat aan willen laten doen.
Bevriend klusjesman is langsgeweest en heeft aangegeven dat de hele keuken eigenlijk van zijn plek moet en opnieuw gesteld en geplaatst. Hij zou dit voor ons willen doen maar hier zit veel geld en tijd in: zo'n 1500,- Hier schrokken we natuurlijk van en we zijn naar een professionele keukenzaak gegaan die o.a. dealer is van Siematic en van het merk keukenblad wat erop ligt. Die kwam tot dezelfde conclusie. De hele keuken moet uit elkaar en opnieuw geplaatst. Na wat praten en tekenen kwamen we tot de conclusie dat we met een paar laminaat delen de keuken ook een andere uitstraling konden geven, zodat deze er ook afgewerkt uit ziet. (Dat is 1 van de dingen die ons nu stoort, we hebben zo'n enorm dure keuken en hij is er echt ingekwakt en er staat een losse koelkast midden in de woonkamer.) Van de prijs van de laminaatdelen sloegen we stijl achterover maar omdat we in dit geval ook daadwerkelijk iets bij ze afnamen, kunnen we ook gebruik maken van hun keukenmontageservice a 60,- per uur.
Omdat we met snel rekenen met de montageservice ongeveer op hetzelfde bedrag uitkomen als het bedrag van de klusjesman, leek het ons een goed idee om het door een echte Siematic professional te laten doen. We hebben een factuur laten maken voor de laminaatdelen en de monteur zou langskomen om e.e.a. te meten. Montageservice is op nacalculatie omdat ze vooraf niet precies weten hoe lang ze bezig zijn. Hier zijn we mee akkoord gegaan.
De monteur is inmiddels langs geweest en heeft aangegeven dat hij 1 tot 2 dagen bezig is en dat alles wat we willen ook mogelijk is. 2 dagen later ontvangen we ineens een losse offerte van de monteur in de mail van 2600,- We hebben hem uiteraard gebeld en nu blijkt dat deze monteur helemaal niet in dienst is van de keukenleverancier maar dat het een losse z.z.p-er is die niet tegen uurtarief werkt maar met een vaste prijs. Dit is volgens hem gewoon de prijs die het moet kosten. We hebben de keukenzaak gebeld en zij geven aan dat wij akkoord zijn gegaan met een z.z.p-er en dat ze deze hebben aangeraden want deze is heel goed voor het 'probleem' wat wij hebben. Wij hebben dit niet zo begrepen, we dachten dat dit een monteur was die bij hun in dienst is.
Nu kijk ik op de factuur van de keukenzaak en hier staat inderdaad in kleine lettertjes dat wij gebruik maken van een andere monteur. Eerlijk gezegd ben ik mijn vertrouwen al kwijt en bel ik zie het liefste morgen op dat het allemaal niet meer hoeft. Er staat echter wel een handtekening onder de factuur. Kan ik hier nog onderuit? De keukenzaak heeft ons in mijn ogen 'misleid'. Montage van 2600,- zouden we nooit akkoord mee zijn gegaan en hadden we het in dat geval liever door onze eigen klusjesman laten doen. De laminaatdelen hebben we daar besteld ivm hun montageservice, als we überhaupt onze eigen klusjesman hadden ingeschakeld, hadden we zelf ook wel ergens anders (goedkopere) laminaatdelen besteld.
We hebben het over 3300,- aan laminaatdelen en dus 2600,- aan montagekosten. Hiervoor krijgen we een ombouw om de koelkast en word de keuken opnieuw geplaatst.
Help