Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

en niet tot hun 12de elke dag door papa en mama naar school gebracht moeten worden omdat die graag een school 10 km verder op wilden 

meer hoeft dat niet te zijn.
RoosDeG schreef:Wij kiezen ook voor een school verderop vooR onze jongste.
Door dat zijn (grote) broer een leerachterstand heeft en op speciaal onderwijs (uitgekozen in overleg met de dagbesteding welke school het beste paste bij hem) zit hij dus verder weg op school.
Helaas heeft dat wel de consequentie dat de jongste niet hier in de wijk oo school kan, omdat het kwa tijd gewoon niet haalbaar is om ze beide op tijd er te krijgen dan.
Dus vandaar dat de jongste bij zijn broer om de hoek op school gaat.
NatasjavE schreef:RoosDeG schreef:Wij kiezen ook voor een school verderop vooR onze jongste.
Door dat zijn (grote) broer een leerachterstand heeft en op speciaal onderwijs (uitgekozen in overleg met de dagbesteding welke school het beste paste bij hem) zit hij dus verder weg op school.
Helaas heeft dat wel de consequentie dat de jongste niet hier in de wijk oo school kan, omdat het kwa tijd gewoon niet haalbaar is om ze beide op tijd er te krijgen dan.
Dus vandaar dat de jongste bij zijn broer om de hoek op school gaat.
In jullie geval had ik ook hetzelfde gedaan. Het moet allemaal wel praktisch uitvoerbaar blijven.

Bloemetje75 schreef:Mijn kinderen gingen hier in het dorp naar school. Helaas "paste de school, het schoolsysteem en mijn kinderen" niet bij elkaar. Daarom rij ik al jaren zelfs de grens over naar een school die 8 km verderop ligt.
Helemaal passend lukt nooit, maar de kinderen gaan met heel veel plezier en ook als ouder voelen wij ons meer gehoord, meer begrepen en gewaardeerd (ik help door onder andere te brigadieren).
Als het nodig was, had ik ook de 45 min enkele reis gemaakt. Ja het kost tijd, geld (brandstof) en moeite. Maar kinderen die niet op hun plek zitten op een school, kosten ook heel veel aan tijd, moeite, energie.