Meningen over polstuigje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Meningen over polstuigje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 12:01

Wij hebben een zoon van bijna 2,5 en liep laatst al bijna een parkeerplaats op, waar een auto aan kwam. Ik wou de autodeur open maken met iets in 1 hand. En hij glipte weg.
Dit zit om de pols van jezelf met een flexibel touw om de pols van het kind.

Wat zijn jullie meningen hier over?

LisaVH96

Re: Meningen over polstuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:06

Ja hoor, waarom niet. Je hebt altijd van die weglopers. Wij zaten vroeger altijd in een tuigje met een lijn van 10meter op strand vast aan het hokje.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:08

Beter aan een tuigje dan onder een auto...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:12

Je zal er best wat commentaar op krijgen (het is geen hond...), maar wat Foaly al zegt, beter aan een tuigje dan onder een auto. Kinderen zijn zo vlug en ze zien gewoon geen gevaar. Volgens mij heb ik ooit ook wel eens in zo'n tuigje gezeten, maar dan om mijn bovenlichaam heen. Prima toch?
Laatst bijgewerkt door JoT op 09-11-17 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:13

Ideaal. Voor peuters is een seconde genoeg om gevaarlijke dingen te ondernemen en een ravage aan te richten. Ze zijn nog net te jong om de gevolgen te overzien.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:19

Ik vind dat je dan net wat meer controleren hebt over je kind op de momenten dat je de controle even kwijt raakt. En dat kan iedereen gebeuren. Het is en blijft een jong kind, en die zijn zo ongelooflijk onvoorspelbaar omdat ze de gevolgen en gevaren nog niet kunnen zien of inschatten. En zoals mijn bovengangers al zeggen; Liever aan een tuigje dan onder de auto.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:23

Trouwens; je krijgt er wel commentaar op. Maar ik hou het erop dat dat alleen van mensen komt die geen kinderen hebben die in 1 seconde onoplettendheid een complete ellende kunnen veroorzaken :')
Laat de mijne dan ook echt geen tel zonder mijn toezicht. Hoewel ik wel eens van andere mensen hoor dat ze hun kind wel eens alleen laten als ze boven de was ophangen oid. Als ik dan beneden kom is mijn huis een ruïne :')
En als ik buiten even de andere kant op kijk ligt mijn kind op zijn buik in een modderplas. En dat is dan nog maar viezigheid, het kan idd net zo goed onder een auto zijn :\

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:26

Gewoon proberen! +:)+
Het is precies zoals foaly zegt: beter aan tuigje dan onder de auto.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:30

Waar kun je die kopen :')
Wil er ook een voor mijn bijna 2 jarige dreumes :D
Het commando zit en blijf zit er helaas nog niet 100% in gedrilld... :D
Beter aan een tuigje dan onder een auto ja. Het zal je maar gebeuren zeg...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:31

Doen....beter zo als dat ze ergens verdwijnen of onder komen...
Trouwens bestaan de tuigjes van vroeger niet meer denk dat dat nog
fijner te dragen is...
Laatst bijgewerkt door kally op 09-11-17 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:35

Opzich niks op tegen maar ik vind het polsbandje zelf heel onprettig.. Ik heb een rugzakje met een lijntje eraan (kun je ook los klikken en dan heb je gewoon een rugzakje). Voordeel is dat ze het graag draagt want ziet er leuk uit (roze eenhoorn :P maar ze hadden ook een leeuw,hond,varken enzovoorts) en ze hebben de handjes vrij. Overigens heb ik het tegenwoordig niet meer nodig in dagelijks gebruik enkel op vliegveld neem ik hem nog mee :j

Edit er zijn leuke tekenfilms van Aya waarin jonge kinderen simpele verkeers dingen leren. Stoeprand Stop zit er hier heel goed ingedrild dankzij Aya

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:36

Mijn broer en ik gingen vroeger ook mee naar buiten waar het druk was (de markt ofzo) aan een tuigje met een riem. Mijn broer is ooit eens even "kwijt" geweest op de markt en sindsdien gingen we zo mee. Geen geestelijke schade van opgelopen :)

In de eetstoel zaten we ook vast nadat mijn ondernemende broer bijna head-first eruit gestuiterd was. Ook hier geen geestelijke schade van ondervonden.....

Geen kinderen hier, maar ik vind het echt niet gek hoor, ze zijn zó vlug en ongeluk zit in klein hoekje. Zeker de ondernemende types hebben soms even wat grenzen nodig :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:40

M'n zusje heeft vroeger een tijd aan zo'n ding gelopen omdat ze anders verdween als je een keer met je ogen knipperde. Ze heeft hem zelf mogen uitzoeken in haar favo kleur dus het ze vond het de meeste tijd helemaal prima. Commentaar zal je best krijgen, maar dat krijg je ook als je kind er vandoor sprint en onder een auto ligt dus sja dan lijkt het me een makkelijke keuze..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:40

gillian schreef:
Waar kun je die kopen :')
Wil er ook een voor mijn bijna 2 jarige dreumes :D
Het commando zit en blijf zit er helaas nog niet 100% in gedrilld... :D
Beter aan een tuigje dan onder een auto ja. Het zal je maar gebeuren zeg...

https://kindertuigjes.nl/product/polstu ... -360-extra

Ik sta er neutraal tegenover. Mijn oudste broer schijnt er wel mee gelopen te hebben (deze om precies te zijn: http://www.pasopshop.nl/contents/nl/p14 ... koord.html Het is namelijk tegenwoordig een hondenspeeltje) maar ik zelf zover ik weet niet. Ik vind het een verstandige keuze voor kinderen die gevaarlijke dingen doen, maar niet voor alle kinderen nodig.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:45

Ja hoor, kan prima.
Ik moest er vroeger ook een hebben omdat ik altijd m'n concentratie verloor en dan gewoon wegliep, heb er niets aan over gehouden :+

Een polsbandje lijkt mij wel fijner dan zo'n tuigje. Ik heb dan altijd een beetje het hond-uitlaten-idee :=

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:46

Ik zat op vakantie ook vaak aan de riem als we naar steden gingen. Dit was dan wel de tijd voor de mobiel, maar je wordt toch gek als je kind midden in Parijs ineens wegglipt? Hoe vind je die ooit terug?! Kind spreek geen Frans, je kan hem wel labelen, maar ze konden je toch niet bellen.
Dus wij zaten altijd aan een touwtje, tot we een leeftijd hadden bereikt waarop we snugger genoeg waren om bij de rest te blijven etc.

Ik heb er totaal geen problemen mee. Men kan wel zeggen: let dan ook op! Maar kinderen zijn gewoon zo weg. En 1 misstap en ze liggen inderdaad onder een auto.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:51

kun je niet gewoon een hondenlijn in een leuk kleurtje aan het riemlusje van de broek doen?

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:47

Ik zou het zeker doen. Tuurlijk ga je van sommige mensen commentaar krijgen maar daar zou ik me niets van aantrekken. Veiligheid staat voorop!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:12

Ik heb ook tuigjes gekocht toen mijn tweeling anderhalf was, luisteren Ho maar en elk een kant op. Maar zodra ik dan riempje vastpakte als er een wegliep gingen ze zitten en dan kwam er geen beweging meer in..dus geen succes hier

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:17

Zou hier totaal niet werken want meneer zou net zolang punniken tot hij af is :P

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:27

Zolang ze punniken lopen ze niet weg.

Ik heb mijn kind ook regelmatig aan een hondenriem (vastgemaakt aan een lusje aan zijn broek). Ziet er een beetje l*llig uit, maar hij is veel te ondernemend voor zijn eigen (anderhalfjarige) bestwil en hij lijkt geboren met propjes in zijn oren en een probleem met autoriteit.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:28

Wij hebben rugzakjes met een lijn er aan, en ja het is af en toe net alsof ik met een bups honden op stap bent, maar mijn kinderen zijn veilig en daar gaat het om.
Ik woon met 8 kinderen in de leeftijd van 0-10 jaar in London, enkele van mijn kinderen hebben beperkingen en naast een dubbele kinderwagen heb ik dr altijd wel een paar aan een rugzak lijntje.

Mensen kijken toch wel naar ons, en t boeit me nou helemaal niets wat anderen er van denken.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:31

Je krijgt overal goedbedoelde adviezen en ongevraagd commentaar op als ouder, maakt denk ik niet uit wat je doet... Daarom: Kies voor wat voor jou het fijnste is.
Ik zou ook.zoiets doen.

Alternatief: Mijn moeder deed me klompen aan. Dan hoorde ze in de appie precies waar ik was.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:38

Super goed idee. Ik zat vroeger ook vaak vast en ik denk er bij mijn 1 jarige ook vaak over na. Die loopt altijd weg

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:51

Ik heb vroeger als kleine druif aan de hondenlijn en vastzetpin in de tuin gezeten. Die was nog niet afgezet en ja ondernemende 2 jarige en zoef weg.

Dus waarom niet ene polsbandje of rugzakje. Al denk ik dat een rugzakje fijner is en minder opvallend. Zie ze soms wel eens lopen alleen maar slim. Wel bewegingsvrijheid maar niet weg kunnen lopen het gevaar in.