Originele oproep koopwoning gezocht!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Originele oproep koopwoning gezocht!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 10:13

Hallo iedereen **\O/** ,

Ik heb jullie originele creatieve ideeën nodig. Want een goede voorbereiding is beter dan half werk :Y)

Mijn vriendin en ik willen een koopwoning kopen in de randstad, maar omdat de huizenmarkt zo aantrekt bedacht ik mij dat het misschien handig is om een flyer voor social media te maken.
En missschien een flyer te maken die we in brievenbussen te kunnen stoppen van potentiële koophuizen (wie niet waagt, wie niet wint) }:0

Maaaaaaar omdat idee verder moet worden gewerkt, ben ik op zoek naar een leuke originele tekst. Ik zelf ben namelijk veel te formeel :+

Dit is onze zoekcriteria:
-woning groot genoeg voor 2 personen met tuin of dakterras of andere mogelijkheid.
-Gezellig en veilige buurt is een vereiste.
-Beiden werkend.
-en de prijs waar we een huis voor zoeken.
-misschien hebben jullie nog zelf een aanvulling.

Het zou echt super super super fijn zijn als jullie mij verder kunnen helpen :)

Alvast bedankt voor jullie tips en advies.

Goof

Re: Creatievelingen gezocht betreft koopwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:28

Ik snap het niet zo goed. Je kunt met de eisen die jullie hebben toch heel gericht op zoek naar koopwoningen?
Waarom wil je dan een flyer bij mensen in de bus doen?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 10:33

Goof schreef:
Ik snap het niet zo goed. Je kunt met de eisen die jullie hebben toch heel gericht op zoek naar koopwoningen?
Waarom wil je dan een flyer bij mensen in de bus doen?

Ik snap je reactie, maar we hebben het gevoel dat we er niet tussen komen.

Aankomende donderdag gaan we bij een huis kijken waar de bezichtigingen om het kwartier achter elkaar plaats vinden. En dat een aantal dagen achter elkaar :+

Daarom dacht ik nooit geschoten is altijd mis :)

Keet

Re: Originele oproep koopwoning gezocht!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:38

Wij krijgen dergelijke flyers bijna wekelijks in de bus :)
Meestal staan er pasfoto's op, een kleine beschrijving van het stel en contact gegevens.

Randstad is wel een royaal begrip :)

Op die manier kan je mensen prikkelen die twijfelen over verkoop.
Alleen is het wel zo dat je dan met een flinke zak geld moet komen want hier is alles binnen een week weg voor dik boven de vraagprijs.
Dus goede voorbehouden zijn aan te raden. Snelle overdracht mogelijk, hypotheek geregeld of contant afrekenen bijvoorbeeld.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:42

Wat een enge ontwikkeling in de huizenmarkt elders in Nederland als ik dat zo lees. Bedenken jullie wel goed dat je je niet in de vingers gaat snijden met voorwaarden enz?

Een originele tekst kan ik jullie niet mee helpen, maar wel veel succes gewenst met je zoektocht!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:45

Wij kregen laatst ook zo'n flyer in de bus, en die was echt heel leuk! Het is dat het niet ons eigen huis is, anders had ik 'm zo verkocht aan ze _O- (nee dat nou ook weer niet)

Was gewoon heel leuk geschreven, omschrijving van het gezin, waarom ze hier willen wonen, wat hun wensen zijn en contactgegevens erbij. Er zat 50 cent op de brief geplakt en daar stond bij "als wijze van aanbetaling hier alvast 50 cent, of gebruik het om ons op te bellen" :)) (ik heb het aan een collecte gegeven)
Maar het was gewoon echt een leuke brief. Heb 'm niet meer, anders had ik 'm je wel even willen PB'en.

Lees dit eens door: https://www.strategischmarketingplan.co ... mon-sinek/ eigenlijk wil je natuurlijk gewoon reclame maken voor jezelf.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 10:55

Warboel schreef:
Wij kregen laatst ook zo'n flyer in de bus, en die was echt heel leuk! Het is dat het niet ons eigen huis is, anders had ik 'm zo verkocht aan ze _O- (nee dat nou ook weer niet)

Was gewoon heel leuk geschreven, omschrijving van het gezin, waarom ze hier willen wonen, wat hun wensen zijn en contactgegevens erbij. Er zat 50 cent op de brief geplakt en daar stond bij "als wijze van aanbetaling hier alvast 50 cent, of gebruik het om ons op te bellen" :)) (ik heb het aan een collecte gegeven)
Maar het was gewoon echt een leuke brief. Heb 'm niet meer, anders had ik 'm je wel even willen PB'en.

Lees dit eens door: https://www.strategischmarketingplan.co ... mon-sinek/ eigenlijk wil je natuurlijk gewoon reclame maken voor jezelf.

Dankjewel iedereen,
Ik schrok er zelf ook een beetje van hoor. Ik kom zelf uit het oosten en dat gaat er toch wel anders aan toe.

Warboel, dat is precies wat ik bedoel! Gewoon lekker origineel en opvallend :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:58

Ze staan hier ook regelmatig zonder afspraak voor de deur voor bezichtigen. Bieden tegen elkaar op in de tuin enzo.
Je moet van goede huizen komen :)
Succes in ieder geval

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 11:00

Mag ik vragen waar jullie wonen? In pb mag het ook hoor :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:14

Net boven Amsterdam in een dorpje. Maar die praktijken heb ik overal rond Amsterdam gehoord en ok in Hilversum en omstreken.

Slecht moment om naar de randstad te verhuizen. De prijzen stijgen de pan uit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:23

In de randstad is het belachelijk op dit moment. Een krot is te koop voor 3,4ton. https://www.telegraaf.nl/nieuws/1001447 ... 0-000-euro Wel vlakbij het vondelpark, dat dan weer wel. Maar je kunt flyeren zoveel je wil, komt er op aan dat je het geld hebt om gewoon over een vraagprijs heen te bieden want dat gebeurt. Zolderkamertjes van 24 vierkante meter doen in Amsterdam al 2 ton dus er zijn heel veel mensen die rondom Amsterdam zoeken waardoor de cirkel zich steeds verder uitbreid.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:25

Wat een leuk idee eigelijk. Ik snap dat je hiermee wellicht je kansen probeert te vergroten. Wij hebben zelf onlangs onze woning verkocht regio Schiphol en wat een gekkenhuis :wow: overgens was het in dit geval in ons voordeel omdat we zelf verhuizen ver buiten deze regio, maar er gebeuren hele rare dingen.

Ik zou de tekst niet te lang maken, simpele maar nette opmaak. Grootste kans dat het dan daadwerkelijk gelezen word. Heel veel sucses!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 11:26

Nou de moed begint mij al in de schoenen te lopen.. -O-

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:29

Hier omgeving rotterdam ook alles boven de vraagprijs weg.
Huis van m’n buren ( zonder dakopbouw) is voor 20.000 meer verkocht als waar wij ons huis 3 jaar geleden voor kochten :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:30

Ik begrijp geen snars van deze ontwikkeling.
Waarom moet je in godsnaam jezelf promoten als je geïnteresseerd bent in een huis? Bij de bank, oké. :+ Maar voor de verkopende partij is het toch niet interessant wíe dat huis koopt, maar wat ze betalen!

Het zijn de verkiezingen niet, het is de huizenmarkt. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:31

Ik vind het eigenlijk een erg raar ide. Als ik zo'n flyer in de bus zou krijgen zou ik denken "als ik wilde verkopen stond er wel een te koop bord in de tuin. :?"
En als ik zou verkopen, zou het gewoon naar de hoogtse bieder gaan, ongeacht hoeveel leuke briefjes er in mijn bus komen. :?

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:33

En toch bestaat er de kans zo in contact te komen met mensen waarbij de woning nog niet op de markt is. Kennisen van mij is het zo ook gelukt. Met grote zak extra geld, dat wel.

Maar je moet wat in deze tijden, zoveel vraag zo weinig aanbod.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:35

Wil je per se in de grote steden wonen in de Randstad of mag het ook een kleinere stad/dorp zijn?
Randstad is inderdaad een rekbaar begrip, voor sommigen is het regio Amsterdam, anderen weer Utrecht. :Y)
Ik denk dat je namelijk in de kleinere steden en/of dorpen eerder kans maakt op een leuke woning voor een reëlere prijs.
Je moet er voor waken dat je je niet op laat jagen door de huidige woningmarkt.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:41

MarrieLeen schreef:
Wil je per se in de grote steden wonen in de Randstad of mag het ook een kleinere stad/dorp zijn?
Randstad is inderdaad een rekbaar begrip, voor sommigen is het regio Amsterdam, anderen weer Utrecht. :Y)
Ik denk dat je namelijk in de kleinere steden en/of dorpen eerder kans maakt op een leuke woning voor een reëlere prijs.
Je moet er voor waken dat je je niet op laat jagen door de huidige woningmarkt.

In ons dorp worden huizen ook niet zo snel verkocht geloof ik. Zou inderdaad kijken of dorpen een optie zijn.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:42

Nou ik woon in een klein dorpje vlakbij Leiden en ook hier gaat het echt razendsnel hoor! Als ik bij iemand een te koop bord de tuin in zie gaan verbaas ik me er echt over hoe snel die er vervolgens weer uit is :+
Het huis waar wij nu wonen is zelfs helemaal bizar gegaan (wij huren het van degene die het gekocht heeft).
Die mensen hadden via via gehoord dat het te koop zou komen te staan (er woonde niemand, pand stond leeg en is opgeknapt door een aannemer), zijn naar de makelaar gefietst, gezegd wat ze gehoord hadden en het huis gekocht :+ het huis zou de dag erna officieel in de verkoop komen dus die heeft niet eens officieel te koop gestaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:46

Hier worden geeneens meer borden in de tuin geplaatst. Huis is al verkocht voor ze de kans krijgen.

Onze buren hebben hun tussenwoning voor een ton meer verkocht als wij onze hoekwoning met garage oprit en dubbelbrede achtertuin 4 jaar geleden gekocht hebben.

Als je de mogelijkheid hebt qua werk enzo zou ik lekker buiten de grootstedelijke gebieden gaan zoeken.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:48

Ik krijg de neiging om mijn huis te verkopen door deze berichten. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:51

Is het echt een noodzaak om nu te verhuizen?

Want ze zijn daar als gekken weer bezig om luchtkastelen te bouwen. Zijn de huizen dat echt waard? Ja het is wat de gek ervoor geeft zoals in elke markt maar als die bubbel over een tijdje weer uit ellaar spat zit iedereen wederom te huilen omdat de huizen financieel onder water staan.

Hoe het er in sommige steden aan toe gaat is op de lange termijn echt ongezond voor de markt. Het is geen luxe artikel maar een eerste levensbehoefte en die markt moet stabiel zijn en niet worden opgezweept door geldwolven en handige makelaars.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:53

Bedenk wel dat als jij iemand benaderd omdat jij interesse hebt in het huis er vaak een ander prijskaartje aan zal hangen dan als het verkocht wordt via een makelaar omdat de bewoner wil verkopen.
Ik zat te denken om mijn auto te verkopen, werd via via benaderd, heb er toen een iets ander kaartje aan gehangen dan dat ik via een garage had gekregen bij inruil. Zo werkt het vaak.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:54

knetterhard schreef:
Aankomende donderdag gaan we bij een huis kijken waar de bezichtigingen om het kwartier achter elkaar plaats vinden. En dat een aantal dagen achter elkaar :+

Dan weet je nu al dat te laag bieden totaal geen zin heeft, dan moet je voor jezelf afwegen hoe graag wil je in dat huis wonen en hoeveel is dat je waard.