Wat ligt er in jouw auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Wat ligt er in jouw auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 11:28

Sinds afgelopen zaterdag ben ik eindelijk weer de trotse eigenaar van een auto. *\o/*
Inmiddels heb ik hiervoor ook de nodige spullen zoals een gevarendriehoek, hesje, lifehammer, ehbo-doos en een parkeerschijf gekocht. Ook wil ik graag nog water, een doosje energierepen en een dekentje in de auto hebben maar ik ben benieuwd wat jullie zoal nog meer in de auto hebben liggen.

Granoek

Re: Wat ligt er in jouw auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:29

Oh dit wil je echt niet vragen op een paardenforum :+
In mijn auto liggen oude stalschoenen, een oud hoofdstel, een dekje, paardensnoepjes overal, een halster en halstertouw, een pluk hooi hier en daar, een oude jas maar ook een nieuwe jas (die nieuwe mag voorin zitten), en mijn inline skates :+ Oh en een pakje kauwgum

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 11:31

Granoek schreef:
Oh dit wil je echt niet vragen op een paardenforum :+
In mijn auto liggen oude stalschoenen, een oud hoofdstel, een dekje, paardensnoepjes overal, een halster en halstertouw, een pluk hooi hier en daar, een oude jas maar ook een nieuwe jas (die nieuwe mag voorin zitten), en mijn inline skates :+ Oh en een pakje kauwgum

Jawel juist. :=

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:33

Haha inderdaad Granoek. Behalve heel veel afval (netjes in lege bakjes/zakjes), hondenharen, zand, pennen, verlopen parkeerbonnetjes, een blauwe zone-kaart en koekjes liggen in mijn auto momenteel ook twee dekjes, twee singels, rijlaarzen, hoofdstel, cap, krukje, kapotte rijhandschoentjes en een zakje appels.
Alleen die appels zijn straks weg, de rest blijft nog wel even vrees ik.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:34

Ik heb nog een condens doek liggen voor wanneer mijn ruiten beslaan. En een afvalzakje voor kleine dingen, dan hoef ik het niet los op de grond te gooien :j

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:36

Pff ik woon ook in mijn auto, dus je kan bij mij alles krijgen :+ (kleding, jassen, tassen, scheerapparaat, dekjes,vitamines,cola,pennen,verlengsnoer,kauwgum,snoepjes,olie,hesje,driehoek,papieren van vanalles enz enz..)
Maar als tip, als je auto niet nieuw is zou ik altijd een liter olie en een liter koelvloeistof in je auto leggen.
Handig als je onderweg zonder staat en vaak bij de pomp veel duurder dan een automaterialen winkel.
Ook een reserve koplamplamp ;)
Mijn vriend kon pas 30 euro afrekenen bij een pomp voor een H7 lamp die bij ons in de winkel 7.50 kost...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:38

Mijn auto is echt een puinhoop :=
Wat ik altijd erin wil hebben liggen: kauwgum/pepermunt, laadkabel voor de mobiel, zakdoekjes (ook bv om de ruiten schoon te vegen en olie te controleren), een trekker voor als de ruiten beslagen zijn, een krabber, pen en papier, een zakje als prullenbak..
En verder heb ik altijd het hondenkussen achterin, het jurkje van mijn auto (de hoes tegen vorst), een paraplu en een hoop rommel en bonnetjes en briefjes enzo :+

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:38

Naast de dingen die jij al noemt: een spons voor condens, pepermuntjes, een miniflacon handgel (vind ik nog wel eens fijn als mijn handen na het tanken bijvoorbeeld naar diesel ruiken), een paraplu en een muntje voor een winkelwagentje.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:42

Tig soorten snoertjes voor allerlei vormen van oplaadbare dingen vooral. :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:47

Leuk topic :D wij hebben o.a. een plastic mat achterin de auto om vieze dingen op te vervoeren zodat de auto zelf nog een beetje schoon blijft. Hier verder ook een ijskrabber, parkeerschijf, paraplu, snoertjes enzo om je telefoon en andere meuk op te kunnen laden, kauwgom, muntjes voor in de boodschappenkar, kleingeld, van die zonwerende opvouwbare dingetjes met zuignap voor op de ramen in de zomer, reserve zonnebril in het handschoenenkastje, ehbo set.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:55

Wat er bij ons in de auto ligt is: EHBO doos, lifehammer, motorolie, ruitenwisservloeistof, koelvloeistof, wat gereedschap, carkit, telefoonhouder, hondenharen, zand en ongetwijfeld nog veel meer wat ik vergeet :Y)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:00

In de achterbak staat bij ons een krat. Met daarin Olie, verbanddoos, spons, handschoenen, verloopstekker van de trekhaak, wat gereedschap, spray voor de deurrubbers in te spuiten, een spanband voor als we iets moeten vastbinden, zonnescherm/sneeuwdek, halstertouw, paardensnoepjes.
Een schepje, een kan ruitersproeiervloeistof en een starthulp staan ernaast samen met een rol papier.
Verder nog Jassen, de paardrijlaarzen, stalschoenen van mijn man. Vaak ook nog kaplaarzen.
Bij het reserve wiel ligt de gevarendriehoek, krik en sleutel voor de wielbouten.

Verder hebben wij nog in de auto een trekkertje voor de ramen schoon te maken, een wegenkaart van Nederland, een zaklamp, hesjes, drinken, Lifehammer.
In het handschoenenkastje zitten reservelampjes, doekje voor de ramen. schoonmaak spray voor de ramen, parkeerschijf, houder voor de tomtom, handleiding en onderhoudsboekje van de auto.

verder nog oplaadsnoertjes voor telefoons, muntjes voor een karretje, sleutels van mijn kasten op stal, en wat van die menthol snoepjes.

Oh ja en niet te vergeten verschillende zonnebrillen en nachtbrillen (met van die gele glazen)

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:02

Een ijskrabber!! En dan een tip: neem er één met zo'n handschoen eraan :) En een trekker om de ramen droog te trekken als er zo'n laag condens op zit.

Startkabels zijn ook erg handig om in de auto te hebben liggen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:03

Hier ligt er ook van alles in :+
de dingen die er bij mij vast in liggen ( als die eens schoon gemaakt is :') )
Startkabels, sleepkabel, minimaal 2 hesjes( ja deze zijn verplicht voor iedereen die in de auto zit als je stil komt te staan), moter olie, life hammer, ehbo doos, dekentje, een goede krik, handschoenen, een zaklamp. parkeerschijf. telefoonhouder. bluetooth/muziek ding. wat te eten, spanbanden, extra kenteken plaat ijskrabber, WD40, doeken en spons voor het raam. anti condens spray. klein geld, paracentamols. gevaren drie hoek, zon scherm voor in de winter voor je raam

Dat was het denk ik wel zon beetje :+

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:08

ik heb sinds kort ook een eigen auto, en na gelijk al pech te hebben gehad ligt er nu in:
- startkabels, sleepkabel.
- meerdere hesjes(had er maar 1 liggen toen pech kreeg en waren met zijn 2e :+ )
- paraplu(ja leuk met pech op snelweg in een hoosbui... en niet in auto mogen zitten)
- ijskrabber
- gevarendriehoek, life-hammer, ehbo-kit, parkeerschijf
- carkit/telefoonhouder
- reserve lampen en zekeringen
en dan heb ik nog een reservewiel en daar ligt dan ook mijn krik en kruissleutel bij!

binnenkort als mijn nieuwe radio erin komt krijg ik ook nog usb-stick en usb kabels erbij :')

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:09

Oef....

Een rubberen/dikke kunststof mat in de kofferbak zodat de auto iets schoner blijft.
Voorin: blauwe parkeerschijf, parkeerkaart van school, spons, ijskrabbers (inderdaad met handschoen), maandverband, zakdoekjes, pijnstillers, pen, papier, klein geld en winkelkar-muntje, wat te snoepen, pleisters en betadine, handgel, brandblusser, oplaadkabeltjes, tomtomhouder en kabel (en soms de tomtom)
Achterin ehbo doos, gevaren driehoek, dekentje, paraplu, van die regencape's, boodschappen tassen, fluor hesjes

En dan de minder nodige dingen: donald ducks of andere strips, en alle andere zooi die mijn kinderen laten liggen.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:15

IJskrabber, stapels CD's, parkeerkaart, autopech-materiaal, reservelampjes, reservewiel, reservereruitenwisser, los geld, jas, oplader voor telefoon of tomtom.

En verder nog alle paardenzooi. Al mijn dekjes liggen in de auto (geen plek thuis of op stal), dressuursingel, longeersingel, longeerzweep, bodyprotector, extra cap, reservezweep, extra antiklit, extra zakken paardensnoepjes, bijzetteugels, reservebeugelriemen. Zo'n beetje alles wat niet in mijn zadelkast past.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:16

Wauw, dit topic had ik echt precies nodig nu! Ik heb ook zaterdag mijn eerste eigen auto opgehaald en die moet nog ook gevuld worden!

Op mijn lijstje staat nu:
Gevarendriehoek
EHBO doosje
Ijskrabber (evt met handschoenen)
Trekker
Zonnebril (altijd handig als je onverwachts tegen de zon in rijdt)
Parkewrschijf

Dan ga ik nu even dit topic doorlezen en aantekeningen maken! Kan ik verder met inslaan van dingen waar ik nog niet aan had gedacht!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:23

Ik heb een tweezitter dus veel ruimte is er niet :p. Ik heb een trekker voor de ruiten, kentekenbewijs en APK papieren in de auto liggen ohja en 2 bonnen van 25% korting van de EJ die verlopen voor de rest haal ik eigenlijk alles eruit(vooral omdat ik de auto deel met mijn vader en dus geen mega zooi ervan kan maken) Ik had een tijd mijn rijlaarzen met cap in de auto liggen maarja die zijn me te duur om daar zo te laten verslonzen :( . Dus die weer keurig in de garage gezet. Verder heb ik van de week een méga investering gedaan door 35 cent te betalen voor een parkeerkaart bij de Action :+ :+ .

Ik moet zeggen dat ik veel dingen die hier genoemd worden nog niet in de auto heb liggen, en ik twijfel eraan of een lifehammer er nou wel of niet in zit. Al moet ik zeggen ik heb mijn rijbewijs net een maand :') .

JudithGigi

Veel te veel :')

De standaard dingen:
-gevarendriehoek
-ehbo doos
-krabber (met handschoen!)
-parkeerschijf
-schadeformulieren
-handleiding
-reflecterende hesjes

Verder heb ik nog:

-veel te veel cd's
-aux kabel
-fleece deken (voor het paardenspul om de schade te beperken)
-hoofdstelletje aan de spiegel ( :') )
-eventueel usb blokje voor het opladen van telefoons of tomtoms
-anti bacteriële doekjes
-zooi.. maar dan ook echt veel zooi

zacharyhill

ehmm wat zit er in mijn auto....Papiertjes, o.a bonnetjes, snoeppapier, parkeerkaartjes, boodschappenlijstje, kassabonnen, lege flesjes van water, cola, blikjes, hondenhaar, zand, vlas, stro en hooi resten. paardenjas, singel die moet naar mijn zus. wintec boom ook voor mijn zus, hoofdstel, gaatjes tang, stang en trens hoofdstel en twee dekens, mijn handtas met nog meer bonnetjes en briefjes. Mijn zonnebril en gewone bril. Portemonnee, sleutels van de poort, van de brievenbus, afstandsbediening van het hek. Mijn rijlaarzen voor naar de schoenmaker en een zak hondenbrokken die moet er nog uit. oja een pot glucosamine voor mijn pony die staat bij mijn zus.

ik geloof dat ik het wel heb zo.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:24

Oeps... mijn auto wordt ook veel gebruikt als rijdende kruiwagen :=
Hierin worden stro, kachelhout, gereedschap, planten, dieren, booschappen, papieren, schoolboeken en nog veel meer rotzooi vervoerd.

Ik heb er ooit zelfs lammetjes in vervoerd.
Nee ik ben totaal niet zuinig op mijn auto, er gaat zo een baal hooi/stro/ whatever in mee.

Zoals ik zeg... een rijdende kruiwagen _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:48

In mijn atos ligt nu relatief weinig. Is leeg geweest en darna niet echt meer ingericht. Alleen een drinkbak van de hond en paar laarzen. Inde twee vakken zitten reservelampjes blauwe schijf en hondenpoepzakjes. Wat er nog inmoet is ijskrabber, waterpak voor honden. Cd s wc papier kaarten boek van nl.

In mijn bus ander verhaal blauwe schijf, cds, poepzakjes kaarten van nl. Servetjes, wc papier, drinkbak van de honden twee 5 liter flessen voor water. W
Zware krik. Startkabels, twee muilkorven van de hond, chemisch toilet, twee bankjes, ligbedje twee klapstoelen, opklaptafel. Krat met borden bestek bekers, gasfles lucifers, deken voor de hond, kunstgras tapijtje. Touw, een boothaak (om deur te blokkeren) heel veel haar en zand (gaat vanmiddag er weer uit hihi).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:54

Oef, veel troep vooral :+

Een gevarendriehoek, set moersleutels, reservewiel, ding waarmee ik de auto op kan krikken, EHBO setje, een paar CD's, krabber, schoonmaakdoekjes, een verdwaalde sjaal, vijf boodschappentassen, een jerrycan motorolie want ik rij een oudje, een reservepakje sigaretten en verder alle papieren.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:56

leintje_ schreef:
Wat er bij ons in de auto ligt is: EHBO doos, lifehammer, motorolie, ruitenwisservloeistof, koelvloeistof, wat gereedschap, carkit, telefoonhouder, hondenharen, zand en ongetwijfeld nog veel meer wat ik vergeet :Y)

Brandblusser?