Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Relaxed schreef:Beetje vage titel, maar ik loop hier zo vaak tegen aan.. Ik ben altijd best wel geïnteresseerd in andere mensen, vraag hoe hun dag/week/weekend/vakantie whatever was.. Maar ik merk zo ontzettend vaak dat daardoor de gesprekken vooral over die ander gaan, ik weet vaak heel veel van de ander en van mij weten ze bijna niks.. Ik ben vaak (deels onbewust) een beetje zo van, als je het wil weten dan vraag je het wel.. Maar toch merk ik ook wel regelmatig dat het me dwars zit, dat anderen blijkbaar niet geïnteresseerd in mij zijn?
Ik heb het nu bijvoorbeeld weer met een scharrel, we appen dagelijks wel wat over en weer.. Nu is hij op vakantie en vertelt daar wat over en daar reageer ik dan op en hebben we het over.. Vertel ik daarna waar ik nu mee bezig ben, blijft het gewoon stil, geen reactie, niks, terwijl hij daarna wel steeds online is geweest.
Ik moet dus nu op mijn handen zitten om niet een of andere sneer of k*treactie te sturen, want daar schiet ik niks mee op..
Maar hoe pak je dit dan wel aan? Het gaat niet perse om de scharrel, maar meer in het algemeen..
doodmoe word je ervan.

Dan zeg ik vaak dat ik geen idee heb, maar dat mijn laatste date een weet-ik-wat was
Dan schrikken ze vaak wel.. Zo gek, waarom vraag je wel naar dates van mijn ex, maar niet naar mijn eigen date-/liefdesleven?
Geryon schreef:Herkenbaar hoor. Ik heb nooit zo'n behoefte meer om nog te praten als ik het merk. Mocht ik het jammer vinden dan zeg ik er wat van. Anders laat ik het meteen al dood lopen.

haha, maar ik vind het toch ook belangrijk dat hij zijn verhaal kwijt kan.
Ik vind dat je dat best mag vragen van vrienden en familie, iets meer interesse. 8nnemiek schreef:Dat is wel een beetje asociaal van die jongen zeg, om helemaal niet te reageren op je berichtje.
Ik ben zelf helemaal niet zo van het praten. Andere mensen interesseren me meestal niet zoveel, op bekenden/familie na, en ik heb ook totaal geen behoefte om mijn eigen dag aan anderen te gaan vertellen, maar uit beleefdheid vraag ik wel regelmatig aan mensen hoe het gaat en luister ik wel naar hun verhaal. Zeker bij vrienden vind ik dat dat gewoon zo hoort, of je het nu oprecht interessant vindt of niet.
Zo vraag ik mijn vriend ook meestal hoe zijn dag was, en als ie dan begint te vertellen denk ik, oliebol, had ik het nu maar niet gevraagd![]()
haha, maar ik vind het toch ook belangrijk dat hij zijn verhaal kwijt kan.
Het is trouwens ook zo iemand die niet terug vraagt hoe mijn dag was. Ik denk dat mannen dat sowieso minder doen.. Ik vind het zelf ook niet nodig, maar stel dat ik wel iets te vertellen zou hebben dan zou ik gewoon zeggen dat ie mij ook best eens mag vragen hoe mijn dag wasIk vind dat je dat best mag vragen van vrienden en familie, iets meer interesse.
Hoef ik niet veel meer woorden aan vuil te maken hihi. Ook met werk "Just another day in the office" 
maar afijn, het is goed bedoeld
) betrap ik mij er vaak op dat ik ook wel eens te graag aan het woord ben. Dan neem ik me voor om de hele dag niets zelf te vertellen en alleen maar interesse in de ander te tonen, en dat zorgt vaak voor verrassend leuke gesprekken en inzichten. En ook leidt het tot de conclusie dat veel mensen idd geen vragen terug stellen. 
Dat maakt het op de 1 of andere manier ook makkelijker om te accepteren, dat veel mensen gewoon geen interesse tonen. Suzanne F. schreef:Daarom heb ik nog maar zo weinig vrienden/vriendinnen. Degenen die over zijn zijn oprecht geïnteresseerd in mij en hoe het met mij gaat. De mannelijke vrienden interesseerden het niets, die wilden alleen maar vriendschap plus. Hoe ik me voelde maakte ze al niks uit. Laat staan wat me bezig hield.
Meerdere vrouwelijk vriendinnen heb ik verloren aan een gebrek aan belangstelling van hun kant. Ik heb op een gegeven moment aangegeven dat ik dit geen vriendschap noem. En daarna nooit meer wat gehoord. Nou duidelijk dus.
Wel veel kennissen
Maar dat is ook vaak enthousiasme en ik accepteer dat ze zo zijn en als ik iets wil vertellen doe ik dat gewoon. Ik ga me dan niet zitten verbijten van, hm, ik zou willen dat ze aan mij dit en dit vroegen. Dat zijn de dingen die mij helpen: Gewoon vertellen wat je wil vertellen en accepteren dat de ander zo is. En als het echt heel erg is bij familie of goede vrienden, gewoon bespreekbaar maken toch? Ik vind dat we daar soms zo moeilijk over doen, iets gewoon bespreekbaar maken met een ander
Gewoon vriendelijk opmerken, 'Goh, ik merk dat ... en daardoor voel ik me ..' Niet gelijk veroordelen, maar begin er gewoon een open gesprek over.
.
Zou bij mij ook meteen over zijn..[***] schreef:Zo herkenbaar!
Sommige mensen tonen amper interesse in een ander en dan wel zeggen dat ze je helemaal niet kennen achteraf. Dan denk ik altijd, je had Ook zelf initiatief kunnen nemen en me dingen kunnen vragen.
Het is nou niet dat ik een slechte prater Ben, maar dan moet ik wel het idee hebben dat iemand ook echt iets van me wil weten...
nog even een schop na als je iets doet wat die persoon niet zint.