Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sting schreef:Ik heb dit bij mijn vorige werkgever ook gehad; al was dit dan 1 maand opzegtermijn. Ik heb al mijn vakantiedagen kunnen opnemen zodat ik sneller weg kon, dit werd direct geaccepteerd, al was er voor mij nog geen vervanging. Dit werd intern opgevangen.
Ik weet niet of wat voor voet je staat met de werkgever?

Romeo2007 schreef:Sting schreef:Ik heb dit bij mijn vorige werkgever ook gehad; al was dit dan 1 maand opzegtermijn. Ik heb al mijn vakantiedagen kunnen opnemen zodat ik sneller weg kon, dit werd direct geaccepteerd, al was er voor mij nog geen vervanging. Dit werd intern opgevangen.
Ik weet niet of wat voor voet je staat met de werkgever?
Hele goede voet hoor. Verhouding is prima. Er is ook een directe collega die mijn werk kan overnemen. Dus dat is het probleem niet.
Het gunstige voor mij zou zijn:
1 maand Opzegtermijn (4 dec starten nieuwe job), uitbetaling eindejaarsuitkering, uitbetaling opgebouwde vakantiegeld van 6 maanden, uitbetaling salaris november en de 15 werkdagen. Maar ik weet niet of het erg brutaal is om dit zo te vragen.
Mochten ze hier niet mee akkoord gaan zou ik dan de 2 maanden opzegtermijn aanhouden maar wel het opnemen van de 15 vakantiedagen en dan zou 5 december alsnog mijn laatste werkdag zijn.
Dus dat maakt niet veel verschil uit, of ze zouden erg dwars moeten gaan liggen en alles moeten gaan weigeren.
Maargoed eerst het gesprek dinsdag afwachten.
Romeo2007 schreef:Volgens de cao wordt de eindejaarsuitkering naar rato uitgekeerd bij tussentijds vertrek.
We wachten eerst dinsdag het gesprek maar af.
Romeo2007 schreef:Dit is wat er in de cao staat
Als de werknemer in december niet meer bij de werkgever werkt, dan ontvangt de werknemer de uitkering
die hij heeft opgebouwd tot het moment waarop zijn arbeidsovereenkomst eindigde. Deze uitkering ontvangt
de werknemer bij de eindafrekening.

Shadow0 schreef:Ik vind het niet echt het onderste uit de kan eigenlijk? Volgens mij komt het vooral neer op 'zo snel mogelijk afronden, streep eronder, klaar.' Dan zou het dienstverband ook gewoon eerder beeindigd worden en een maand minder salaris.
Uiteindelijk denk ik dat het allemaal niet zoveel uitmaakt linksom of rechtsom, tenslotte is het een redelijk directe tijd-voor-geld ruil. Dat kan via een maand langer salaris, maar vervolgens het opnemen (en dus niet uitbetalen) van de vakantiedagen, of via het sneller beeindigen en na laten betalen, maar als je alles op een rijtje zet maakt het onder de streep waarschijnlijk weinig uit.
Dus TS, ik denk dat je dat best kunt vragen.
Shadow0 schreef:Ik vind het niet echt het onderste uit de kan eigenlijk? Volgens mij komt het vooral neer op 'zo snel mogelijk afronden, streep eronder, klaar.' Dan zou het dienstverband ook gewoon eerder beeindigd worden en een maand minder salaris.
Uiteindelijk denk ik dat het allemaal niet zoveel uitmaakt linksom of rechtsom, tenslotte is het een redelijk directe tijd-voor-geld ruil. Dat kan via een maand langer salaris, maar vervolgens het opnemen (en dus niet uitbetalen) van de vakantiedagen, of via het sneller beeindigen en na laten betalen, maar als je alles op een rijtje zet maakt het onder de streep waarschijnlijk weinig uit.
Dus TS, ik denk dat je dat best kunt vragen.
Relaxed schreef:Ga je nog onderhandelen over je aanbod?
Gefeliciteerd alvast!