Waar word jij rustig van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Waar word jij rustig van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 22:48

Zoals de titel al vraagt: waar word jij nou echt rustig van? Wat doe jij om na een lange dag even bij te komen?

Waarom dit topic? Ik ben benieuwd :D en wellicht kunnen we elkaar een beetje helpen en op ideeën brengen :j

Om af te trappen: ik word rustig van een lekkere wandeling met de hond of een van mijn verzorgpaarden. Wat mij ook gek genoeg tot rust brengt is filmpjes kijken van mensen die zeep raspen :+
Laatst bijgewerkt door enamorada op 18-10-17 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Re: Waar word jij rustig van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:48

Stallen mesten! :j

Oh en nagels lakken, dat is ook echt bezigheidstherapie haha.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:50

Wandelen in de natuur. Bij water zitten of in bos, kleuren, naar houtvuur kijken, in de hangstoel of hangmat liggen. In bad dobberen met badolie.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:51

Een lange wandeling en de prachtige stem van Luciano Pavarotti. <3 Beiden zijn pure therapie voor mij. :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:52

Lekker cliché, maar knuffelen op de bank met vriendlief is mijn ultieme rustigmaker.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:55

Mijn katten op schoot. Vrij zijn en niks hoeven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:00

Van veel 'geautomatiseerde processen'. Roeren in mijn kopje koffie (geur en associatie spelen hier ook mee.), koffie is sowieso een manier voor mij om te 'bekomen'... Zomer en winter. Maar dat is door mijn associaties daarmee denk ik. Koffie = rust en tijd voor mezelf en gezelligheid dus positieve gevoelens

Autorijden in rustig/normaal verkeer (dus dat je gewoon op je gemak kan tuffen, geen gekke dingen, hoofd leegmaken, focus op de baan en 'genieten' van de moeiteloosheid waarmee dat gaat ,., moeilijk uit te leggen dit deel, het is een complexe taak en toch hebben we er automatisme in, daar geniet ik van. Hoe adaptief we zijn.

Tekenen, de paarden, lezen...

En... Als ik een hele slechte nacht heb (vorige nacht bv) dan ga ik tellen... Dan stel ik mentaal als 'doel' dat ik tot 1000 wil tellen... Dat heeft me gisteren 4 uur slaap opgebracht nadat ik al een uur of 5 lag te piekeren. :) (nee ben niet aan de 1000 geraakt :') ) als ik zo iets hebt geef ik mezelf een simpele taak die wel aandacht vraagt, tellen, lijstjes uit mijn geheugen op diepen (zoveel mogelijk keukenvoorwerpen bedenken bv. Stom voorbeeld.).
Zo haal ik mezelf uit de spiraal. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-10-17 23:05, in het totaal 2 keer bewerkt

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:01

Buitenrit met mooi weer. Bankhangen en eindeloos tv kijken. Kat aaien.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:04

Fietsen met een muziekje op en een dutje doen in de zon {:}

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:05

De geur van mijn vriend. :o
Nee, maar echt...

Paardjes poetsen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:06

Alles behalve iets wat met school te maken heeft :')

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 23:08

Ik word trouwens ook heel rustig van regen en onweer. Ik ga dan vaak gewoon buiten zitten onder het afdak als het onweert, desnoods met dikke deken om :j
De geur van warme melk, jute en was die net uit de droger komt en de geluidjes die cavia’s maken kunnen ook op het lijstje.

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:08

Tellen, zoals hierboven genoemd doe ik ook. Ik heb een playlist op spotify gemaakt met nummers waar ik lekker mee in slaap kan vallen, m’n vriend, of een zogenoemde ‘bodyscan’, daarbij ga je heel langzaam bewust elk deel van je lichaam ontspannen.
Ook word ik rustig van stilte. Even ergens zijn waar helemaal geen andere mensen zijn.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:13

Muziek luisteren, en dan vanaf mijn stress punt naar mijn rust punt. Heerlijk! Muziek zegt echt meer over mijn gevoel dan woorden kunnen uitdrukken. Aam mijn muziek keuze kun je precies mijn stemming aflezen.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:16

Ik wordt rustig van drukke mensen. Hoe drukker de ander, hoe rustiger ik ben. Andersom geldt dat ook: hoe rustiger de ander is, hoe drukker ik ben.

Om echt tot rust te komen en mijn hoofd leeg te maken moet ik op stal zijn. En dan vooral lekker hersenloos uitmesten :+

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:18

enamorada schreef:
Ik word trouwens ook heel rustig van regen en onweer. Ik ga dan vaak gewoon buiten zitten onder het afdak als het onweert, desnoods met dikke deken om :j
De geur van warme melk, jute en was die net uit de droger komt en de geluidjes die cavia’s maken kunnen ook op het lijstje.

Oh ja, heel herkenbaar. Van in de lucht hangende onweer wordt ik wat onrustig, maar als het dan eenmaal losbreekt, kan ik (als ik wakker zou kunnen blijfen :+ ) uren naar kijken en wordt ik inderdaad heerlijk rustig van :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:18

Zijn er filmpjes van mensen die zeep raspen? :wow:

:D ga gelijk ff kijken wjahahaha

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:19

Mijn hondje op mijn schoot, daar zakt mijn hartslag onmiddellijk van (ooit gemeten!). Maar dat kan alleen maar 's avonds, als ze zelf ook moe is :)
Daarnaast: naar buiten bij de paarden en de rest van onze dieren. En inderdaad: hersenloos de stallen uitmesten :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:26

Veel hangt af van mijn bui. Heb ik behoefte aan Rust omdat ik echt gewoon geestelijk moe ben, dan ga ik het liefst in de wei/paddock/schuilstal zitten. Gewoon een paar uurtjes luisteren naar het knabbelen aan hooi en gras.

Ben ik overstuur... Simon & Garfunkel en nee, het mag niks anders zijn. Alleen die nummers en dan de hele avond en nacht door.

Ben ik in een piekerbui of gewoon super onrustig. Dan nutteloze werkjes. Vingerhaken, zeep of hout snijden (ha ts, zo raar is het niet), of plaatjes puzzels meestal. Maar de hond kammen of koekjes bakken doet het ook fantastisch.
Van regen wordt ik niet echt rustig. Maar geeft wel zo'n lekker loom gevoel, vooral op het schuine dak boven mijn bed.

Iemand zei hier boven iets over buitenrijden met de paarden. Daar wordt ik wel heel gelukkig van, maar niet rustig. Eerder een beetje high en hyperactief.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:27

Iemand die aan mijn haar frunnikt... heerlijk.. totale ontspanning!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 23:33

Hannanas schreef:

:)) http://instagram.com/asmr.soapqueen

Hahah Veulen84 zelf zeep snijden heb ik nog niet geprobeerd. Misschien gewoon maar eens een goedkoop stuk zeep kopen en het proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:33

Mijn vriend die me stevig in z'n armen neemt. Dan ben ik echt in minder dan 1 seconde compleet rustig.

Heel bijzonder want ik ben een vrij nerveus type :o

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:41

Lezen is voor mij echt de manier.
Na een lange dag is tv al te veel prikkels voor me. Muziek kan ook helpen maar hangt echt heel erg van mijn bui af.
Een aantal jaar geleden toen ik nog eigen paard had en die stond op mijn werk ging ik mij haar in de stal
zitten dat werkte ook fijn.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:42

enamorada schreef:
Hannanas schreef:

:)) http://instagram.com/asmr.soapqueen

Hahah Veulen84 zelf zeep snijden heb ik nog niet geprobeerd. Misschien gewoon maar eens een goedkoop stuk zeep kopen en het proberen.

Gewoon doen. Beginnen met rechte lijnen, dan een keertje een driehoekje, rondje, hartje. Best leuk, super goed ben ik er ook weer niet in dat ik de nachtwacht zit te snijden. Maar die simpele dingetjes zijn heerlijk rustgevend. Voordeel is als het niet bevalt gebruik je het op en niks dat je er meer aan herinnert.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:43

Lekker in m’n telefoon duiken. Nieuws lezen, bokken, spelletje spelen..

En reclamefolders lezen met een kopje koffie erbij :')