het water staat mij momenteel aan de lippen... mijn vriend en ik zijn 26 en 27 en we wonen (al meer dan een jaar) bij de ouders van mijn vriend en zijn broertje thuis, in een kleine 3 kamer flat.
De bom is zo onderhand aan het barsten, nergens is conversatie over mogelijk, 'het is ons huis dus wij bepalen'. Op zich is dat heel logisch, maar het gaat van een maatje voor onze kat wat niet zou mogen 'want als jullie dan vertrekken hebben we ons aan 2 katten gehecht en dan is het huis zo leeg' (zijn oude maatje is recentelijk ingeslapen en hij is er erg zielig onder), de buitendeur van het balkon die 's nachts niet dicht mag, ook niet in december en januari, grote messen die los in een overvolle keukenla liggen waardoor je geen spatel kan pakken zonder je te snijden en de was maar 1x per week mogen doen (ik doe de was van mij en mijn vriend zelf omdat ik een lichte allergische reactie heb op hun wasmiddel). We willen echt HEEL graag het huis uit. Het enige probleem is dat ik nog op school zit, en dus aan de regio Amsterdam vast zit, dat hij niet een heel groot inkomen heeft en we hebben dus een kat.
Zoals jullie zullen weten is het haast onmogelijk om hier in de omgeving een sociale huurwoning te vinden. Helaas heeft mijn vriend nooit het idee gehad om zich in te schrijven bij Woningnet, dus we hebben nu pas 5 maanden op de teller... Ook via makelaars is het bijna niet te doen om een woning te vinden voor <€710. Anti-kraak daar hebben we wel aan gedacht, maar hier in de omgeving heb ik erg veel verhalen gehoord van mensen die zo'n beetje elke 3 maanden tot half jaar moesten verhuizen en met mijn school gaat dat gewoon niet. Daarnaast hebben we een kat en die mag niet in anti-kraak.
Ik begin de moed een beetje te verliezen en ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik met dit topic wil, al zou ik het heel erg op prijs stellen indien er bokkers zijn met tips of vingers in de goede richting.
Ik ga weer verder zoeken naar huizen..
Het beest is ook al 26 en heeft een enorme handleiding dus vertel mij maar waar ik hem naartoe kan verkopen. Daarnaast kost mijn paard me virtueel niks in de maand, dus daar ga ik echt niks mee redden.