Toon je gepimpte fiets!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oedi

Toon je gepimpte fiets!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 09:20

Hallo iedereen!

Ik heb afgelopen week op Marktplaats een vouwfiets gekocht voor een klein prijsje.
Prima ding, maar hij is helemaal zwart en dat ga ik natuurlijk nooit terugvinden als ik hem op de uni/station heb geparkeerd.

Daarom ben ik van plan hem in een vrolijk kleurtje te spuiten. Ik heb al schuurpapier, anti-roest-en-primer en schilderstape gehaald. Vanmiddag ga ik verf uitzoeken en dan dit weekend aan de slag.

Nu ben ik vast niet de enige die zijn fiets heeft opgeleukt!
Dus... Waar zijn de gepimpte fietsen? Hoe heb je het aangepakt? En natuurlijk ben ik ook benieuwd naar het eindresultaat!

Tips en tricks zijn altijd welkom :D

8nnemiek

Re: Toon je gepimpte fiets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:04

Ik heb de oude Gazelle die nog van mijn oma is geweest een tijdje geleden nog opnieuw gepimpt.
Lila metallic lak, cognac bruin zadel en handgrepen, voordrager erop.. nieuwe verlichting.. en eigenlijk wil ik een mooi geschilderd graffity-iets op de kettingkasbeschermer maken.
Ik zal binnenkort eens een foto maken. En ben ook benieuwd wat jij er van gaat maken!

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 17:20

Klinkt flitsend! Als je de foto wil plaatsen, graag!

Ondertussen heb ik verf gehaald, is de fiets geschuurd en afgesopt en ben ik nu bezig met niet-schilderbare delen afplakken. Best een klus nog allemaal

Dit is de fiets zoals ik hem gekocht heb:
Afbeelding

Hier helpt mij handige klusvriend mee met het uit elkaar halen:

Afbeelding

Sorry nogal donkere foto's, dit was gisteravond

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:23

Ik ben al maanden bezig met het mezelf er toe te zetten mijn nieuwe-tweedehandse zwarte fiets roze te spuiten. Maar ik zie er zo tegenop :Y) Ik heb alleen maar straat hier, en ik denk niet dat de gemeente er heel blij mee is als ik alles roze maak. Ik heb wel alles al geschuurd, de kranten liggen hier, ik heb de primer, spuitverf, alles heb ik, maar het wil niet opschieten :')

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:24

Ik heb mijn fiets overgespoten met geel/rood (en in de mengstukjes dus oranje :D ). Eerst alles even opgeschuurt, daarna een primer er overheen en daarna de eerste laag geel/rood. Nadat de eerste laag erop zat heb ik sjablonen gemaakt; hartjes, vredestekens en mijn eigen naam (want dan kon ik 'bewijzen' dat ie van mij was :+ ). En omdat ik van de herfst hou: veel blaadjes (echte). Die heb ik erop geplakt (rondje van tape om je vinger maken en die aan de achterkant, dan blijft ie zitten zonder plakrandje) en daarna heb ik die ook nog gesprayed. Krijg er na vier jaar nog steeds complimenten over en ik kan 'm altijd vinden :j
Foto heb ik er niet van en hij staat ook niet hier, maar bij mijn stadswoninkje. Maar als je een pb stuurt dan denk ik eraan om een foto te maken als je dat leuk vindt :)

Succes! 'T is veel werk, maar wel erg leuk om te doen.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 15:22

Haha Amyyy, maar dat is juist het leukste! Ik vond het echt een pokkenwerk om alles te schuren en af te plakken, maar zodra je echt kan gaan spuiten is het resultaat zo snel zichtbaar.
Ik ben vandaag begonnen met primen, gewoon een oud laken op de grond (buiten) en spuiten maar. Heb een primer van de action, maar ik vind dat deze best dik is. Daardoor heb je snel druipers en andere onregelmatigheden. Eerste laag zit er nu up, over een uurtje kan ik het bijschuren en dan de tweede laag weer. En dan als het goed is morgen de echte verf!

Leuk mar_fay, ben inderdaad benieuwd naar je fiets nu! Heb je het van rood naar oranje naar geel? Hoe heb je het aangepakt dat het mengde? Klinkt wel als een werkje, maar goed dan heb je ook wat :D

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:37

Dit is die van mij:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Was origineel zilver met rood.
Helemaal afgeschuurd en schoongemaakt, wielen en kabels en zo afgeplakt, primer er op gespoten, matzwarte onderlaag, vervolgens het patroon afgeplakt:
Afbeelding

En dat groen gespoten.

En last but not least, een matte vernis er overheen.
Helaas ben ik te lui om te fietsen, dus ik gebruik m bijna nooit :+

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 11:40

Zo dat is gaaf Laurora! :wow: Moet echt een precisiewerk zijn geweest met die patronen. Het is bijna zonde om op te fietsen :D

Gisteren nog het primen
Afbeelding

Net de eerste laag verf erop gedaan
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:56

Wat een leuke kleur al! Ik ben benieuwd hoe hij wordt!

Die van mij zag er ooit ongeveer zo uit:
Afbeelding

En ik heb er dit van gemaakt:
Afbeelding

Niet heel speciaal, maar alles werkt weer en hij fiets weer heerlijk en ziet er weer wat moderner uit :))
Ik wil er wel nog ooit cognac kleurige banden op zetten.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:44

@oedi
Valt best mee hoor, de patronen heb ik met een scherp mesje uit de tape gesneden, was ik met een uurtje mee klaar :)

Prachtige kleur heb je trouwens uitgekozen!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:50

Beloofd is beloofd :) Het is ondertussen wel een paar jaar terug, dus door vallen en een bijzonder onvoorzichtige lener is er helaas best wat aan beschadigd. Maar het zit er eigenlijk nog goed op. Ooit was 't stuur ook gekleurd, maar dat heb ik moeten vervangen. Daarna waren het alleen nog de handvaten :P

Afbeelding

Afbeelding

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:47

mar_fay schreef:
Beloofd is beloofd :) Het is ondertussen wel een paar jaar terug, dus door vallen en een bijzonder onvoorzichtige lener is er helaas best wat aan beschadigd. Maar het zit er eigenlijk nog goed op. Ooit was 't stuur ook gekleurd, maar dat heb ik moeten vervangen. Daarna waren het alleen nog de handvaten :P

[ [url=m/t7kgly.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hZZpJt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super gaaf! Lekker herfstig <3

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 16:43

8nnemiek, dat ziet er echt professioneel uit! Zeker met het zadel + handvatten, echt chique :) Heb je die krat voorop ook zelf gemaakt?

Mar_fay dik kunstwerk haha, heeft leuk uitgepakt met die patronen!

Hier helaas tegen een probleem aangelopen. Het in elkaar zetten van de fiets lukte niet meer :') Het leek alsof dingen niet meer pasten op elkaar, best ingewikkeld met de versnellingen en handremmen. Dus vanochtend heb ik het hele bouwpakket naar de fietsenmaker gebracht, hoop dat ik hem vanavond kan ophalen := Hij moest er wel om lachen

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 18:07

De verf er iets te dik opgespoten? Soms past de boel dan idd niet meer...
Ik heb heel wat spuitverf projectjes op mn naam staan, en dat blijft echt een terugkerend probleem :+

Ik lig wel helemaal dubbel om het beeld, hoe je met een tas onderdelen aankomt en dan moet uitleggen dat ie weer in elkaar moet _O-

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 18:45

Ja het was inderdaad wat te dik, maar het leek meer alsof de onderdelen echt verbogen waren ofzo := Anyways, ik heb hem net opgehaald! Het bezoekje aan de fietsenmaker kostte meer dan ik heb betaald voor de fiets :') maar hé, dan heb je ook wat.

Ladies en gentlemen...

Ik presenteer u...

MIJN VOUWFIETS *\o/*

Afbeelding

En nu nog even oefenen met het in- en uitklappen, het duurde net vijf minuten stuntelen voordat ik hem fatsoenlijk in mijn auto kreeg gepropt

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:03

Die is blauw :D heel gaaf! Ga je m gebruiken om te penselen met de trein etc?

Wat betreft de onderdelen: ik heb krantenpapier Rn een rol schilderstape gebruikt en alles secuur afgeplakt :P maar ik kan mijn fiets ook in- en uit elkaar halen, want dat moest de week erop alsnog :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:50

Ik vind de kleur echt ontzettend mooi, een beetje zeeblauw toch?
Lekker fel maar ook weer niet te over the top, echt heel leuk!

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 21:19

Dank jullie wel! :D

Ik ga hem inderdaad gebruiken voor in de trein/auto zowel voor werk als studie. Heb hem vandaag gebruikt en hij fietst prima!

En de kleur is turqoise van de Hema, al zou ik hem inderdaad eerder omschrijven als knal lichtblauw ofzo :p

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:16

Hij is echt leuk geworden ts! Ik wilde mijn fiets niet uit elkaar halen, door jouw verhaal is het nog even bevestigd haha :+

Ik ben nu bezig, gister de anti roest primer erop gedaan, en nu staat hij zo te drogen: Afbeelding

Ik hoop dat het iets wordt. Hij wordt neon roze. Iig niet diefstal gevoelig

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 20:15

Gaaf Amyyy dat je het alsnog bent gaan doen! Goed afplakken moet in theorie ook voldoende zijn denk ik. Is je fiets ondertussen al roze?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:52

Hij is roze inderdaad. En niet een beetje roze, nee, mn ogen doen pijn als ik er naar kijk _O- helaas nog geen goede foto kunnen maken,
maar voor het idee:
Afbeelding

Ik moet er wel echt voorzichtig mee doen, want ik vind dat hij snel beschadigd...

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:17

Zo, die is wel heel erg roze ja :wow:

Misschien nog een laagje vernis erover tegen het beschadigen?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:22

Mijn fiets was een zwarte omafiets van de Halfords, zo onherkenbaar als maar kan. Ik heb hem nu zo'n 8 jaar en hij ziet er niet zo goed uit, maar ik ben er nog steeds erg blij mee. Vrolijk kleurtje en ik herken hem altijd! Dit is ook de turquoise van de Hema trouwens. En vlinderstickers op de spatborden.

Afbeelding

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 15:46

Haha Amyyy, geweldig! Je kunt echt niet om die fiets heen := Ik vind hem leuk!

Eilish, mooie kleur (duh)! En hij blijft dus ook best goed zitten zo te zien. Ik heb op sommige plekjes ook al wat lak eraf, maar dat valt niet zo op gelukkig.

Met al onze fietsen wordt de wereld in ieder geval een stuk minder grijs en saai. Ik heb ook al complimentjes van vreemden gehad :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:41

Bestaat er matte vernis? Want hij is nu echt super mooi mat, en dat zou ik graag zo willen houden. Heel leuk kleurtje Eilish! Ik word ook best vaak aangesproken nu :') vind het niet heel gek, je ziet me echt van een kilometer aankomen