hoe beperkt/ruim is jouw kleerkast/schoenkast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

hoe beperkt/ruim is jouw kleerkast/schoenkast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 11:13

omdat ik iemand ben die met 2 broeken en 2 truien rondkom(bij wijze van spreken,ik heb er nu wel ietsje meer),en ik bv dagelijks ook dezelfde schoenen draag,nog 1 paar heb om weg te gaan en 1 paar reserveschoenen.

ook in de zomer draag ik afwisselend bijna dezelfde 3 jurkjes en nog ergens 2 jurkjes voor speciale gelegenheden.

bij deze de vraag,hoe ruim of beperkt is jullie kleer- en schoenkast?

want volgens mij zitten hier ook dames met 100 paar schoenen en 50 truien....
wat doe je daar allemaal mee?(want je kan toch maar 1 iets dragen?)

foto's welkom!

Goof

Re: hoe beperkt/ruim is jouw kleerkast/schoenkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:17

Ik wil toch wel iets meer variatie dan maar 2 truien om eerlijk te zijn, ik wil niet altijd maar in hetzelfde gezien worden hoor >;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:20

Haha hier een hele grote kledingkast helemaal vol en boven op zolder heb ik nog 2 rekken met kleding en een schoenenrek staan.
Ik wissel graag af, ik heb ook echt vanalles. Jurkjes voor net en meer casual, kantoorrokjes en vlotte rokjes. Nette broeken en broeken met gaten en rafels. Verschillende jeans in allerlei kleuren.
Truien dik maar ook dun en er tussenin. Allerlei kleurtjes en printjes. Voor naar kantoor maar ook foute truien voor thuis. En zo ook met schoenen, nette pumpjes met naaldhak tot stoere laarzen met blokhak en van alles er tussenin. :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:23

Ik ben ook iemand die met weinig kleding toe komt.
Op het werk heb ik werk kleding, dus daar hoeft het niet voor.
En thuis loop ik in een oud kloffie voor bij de paarden.
Dus dan heb ik een paar dingetjes voor buiten huis, nou dat hoeft zoveel dus niet te zijn.
Paar bloesjes/ shirtjes, meestal een vestje of een bodywarmertje voor erop.
Paar zomer schoenen en een paar alround winterschoenen en 1 paar laarsjes.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:25

Ik heb een slaapkamer van zo'n 15m2 als kleedkamer :D Daarvan is 1 wand alleen maar schoenen. Ik heb op het moment zo'n 80 paar. Paardenkleding alleen is al een volle kast, een hangkast met jurken, een hangkast met rokken, jasjes en blouses, een gewone kast met zo'n 30? broeken etc. etc.

Maar heel eerlijk? Meestal trek ik hetzelfde aan. Ik heb helemaal geen zin om te zoeken naar dat ene shirtje. Ik ben van plan om in het nieuwe huis te gaan minderen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:35

Ik houd van kleding en koop ook best veel kleding maar ik ruim ook vaak op. Wil alleen dingen in de kast hebben die ik ook echt draag dus elk halfjaar even rondje door de kasten en een vuilniszak naar het Leger des Heils.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:39

Ik heb een inloopkast dus ruimte zat. :D Met 2 truien, 2 broeken etc. kom ik nog geen week door hoor...
Paardenkleding ligt in de garage op 1 plank van de stellingkast.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:40

Ik zou echt gek worden als ik maar 2 broeken en 2 truien zou hebben. Hou van afwisseling :).

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:44

Hier ook beperkt. Bv met schoenen. Als een bepaald paar schoenen goed zitten doe ik die altijd aan. Ben dus gestopt met verschillende paar schoenen te kopen want ik doe toch altijd dezelfde aan.
Ik ga nu bv beginnen aan de 3de winter met dezelfde bottinnen.

Kledij hetzelfde, heb vannalles een paar stuks en wissel die gewoon af.

Voor mijn zoontje heb ik nog meer het gevoel van verspilling. Die draagt een maat een paar maanden en dan is het te klein. Dus die heeft misschien 5 broeken in totaal en die wisselen we af. Zijn kleren worden echt gedragen, ik zie soms bij mensen die 20 broeken hebben voor hun kind, waar een groot deel niet gedragen wordt of misschien 1 keer
Vind dat zowel geldverspilling als verspilling van materiaal en dus ook niet goed voor het milieu. Al krijg ik vaak te horen dat het milieuvriendelijk is gemqz8, als het daarba bijna opgedragen in de vuilbak beland, dan heeft dat milieuvriendelijk niet veel effect.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 11:59

Wat ik me afvraag bij mensen met bv 80 paar schoenen,hoeveel paar draag je daar effectief van?
Want ik kan me moeilijk voorstellen dat je al die schoenen ook effectief behoorlijk draagt?

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:02

Selka schreef:
Ik heb een slaapkamer van zo'n 15m2 als kleedkamer :D Daarvan is 1 wand alleen maar schoenen. Ik heb op het moment zo'n 80 paar. Paardenkleding alleen is al een volle kast, een hangkast met jurken, een hangkast met rokken, jasjes en blouses, een gewone kast met zo'n 30? broeken etc. etc.

Maar heel eerlijk? Meestal trek ik hetzelfde aan. Ik heb helemaal geen zin om te zoeken naar dat ene shirtje. Ik ben van plan om in het nieuwe huis te gaan minderen.

Jaloers :D

Ik heb wel genoeg afwisseling in mijn kast qua shirts/truien/vesten. Die draag ik veel en lang (vesten bijna het hele jaar bijvoorbeeld).
Qua schoenen.. Ik heb wel verschillende paren, maar trek toch vaak dezelfde aan. Al zou je voor het goede wel moeten wisselen in schoenen (schijnt beter te zijn voor je voeten).
Ik draag eigenlijk alleen sneakers en heb een paar neppers staan, die zijn leuk voor de zomer (hebben bijna geen grip, dus als het regent heb ik weinig grip en zelfs als het niet regent is bijvoorbeeld de vloer van de AH al glibber glad :') )

Enkel broeken heb ik niet zoveel. Ben een moeilijke broeken koper, had er laatst maar 2 over (1 was te er versleten). Dus nu maar weer 2 bij gekocht :=

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:03

Ik heb veel te veel kleding, en daarom heb ik nu multifunctionele kledinghangers. Ideaal.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:12

Ik heb ook veel schoenen maar wel al minimaal 10 jaar
Ik vind het dan zonde om weg te gooien.
Dus blijft het liggen

Kleding ook.
Wíj hebben een kamer als kledingkast maar ik gooi niet snel iets weg wat het kan altijd nog bij de paarden gedragen worden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:15

Van de 80 paar kan ik er zo'n 10 naar mijn werk aan. De rest zijn open schoenen of dusdanig hoge naaldhakken dat het niet verantwoord is ivm werkzaamheden in het magazijn etc.
Er zijn denk ik 6 paar die ik nooit draag. Die ga ik dus ook weggooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:28

Hier een kleding kast met links hang gedeelte en daaronder een plank voor rotzooi en wat schoenen. Rechts ongeveer 4 plankjes.

Dan nog een lade kasr met 4 zeer ruime lades. Schoenen liggen voornamelijk beneden in de kast of bij de deur.

Alles zit propvol (broeken, jurkjes, truien, shirts, topjes, bloesjes, lingerie, sokken, sportkleding, paardrijkleding) en nog steeds heb ik naar mijn idee nooit wat om aan te trekken. :')

Qua schoenen, 2 paar Sendra laarzen (enkellaarsjes en hoge western boots) 4 paar sneakers. Schoenen koop ik overigens max 1x per jaar. Ben er altijd extreem zuinig op.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:36

Oei, ik heb een hele ruime tweedeurs kast (type PAX), met daarin:
één 'gordijn'roede voor shirts
één voor jurken
een legplank voor rokken
een legplank voor shorts
een legplank voor broeken
een legplank voor truien met rits/open vesten
vier ruime schuiflades (twee ondergoed, één panty's, één sportmateriaal)

een tweedeurs commode met een sokken lade en twee legplanken met truien (dus die niet-open zijn)

Twee schuiflades met nachtkledij
Een schuiflade met pantoffels en onesies
en dan nog een halve 'gordijnroede' met blouses

En dan op zolder nog een kast met jassen en diverse lades oude kledij voor bij de paarden. De schoenen die staan verdeeld over vier ijzeren stellingskastjes van de IKEA op zolder. En de frequent gebruikte paren staan op de treden van de zoldertrap.

Ik heb een probleem he :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:38

Ben net aan het tellen gegaan voor je en heb zeker 16 broeken, dat is dus werkbroeken,vrije tijd en joggingbroeken bij elkaar.
Rijbroeken had ik ook 10,maar heb daar een aantal van verkocht die me toch ietsje te klein waren

shirtjes toch zeker wel 20. Stuk of 10 truien, vesten wel 10?
Schoenen/laarzen valt mee12 paar

Oh ja en zeker 25 paar sokken :')

En eerlijk? Heb veel te veel kleding gekocht,maar doe die vervolgens nooit aan.
Weg doen vind ik dan weer zonde,wantjeweetmaarnooit :D :D

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:43

Ropa schreef:
Ik heb veel te veel kleding, en daarom heb ik nu multifunctionele kledinghangers. Ideaal.

Wat is een multifunctionele kledinghanger? Klinkt handig...

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:51

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:04

Ik heb een vier deurs paxkast. Daarin heb ik kleding, beddengoed, handdoeken en ook schoenen opgeborgen.

Ik heb teveel kleding, ook veel dingen die ik niet draag. Dus binnenkort ga ik het uitzoeken en naar een verzamelpunt voor de rampgebieden rondom Sint Maarten etc. brengen.

Ik heb me echt voorgenomen niet meer zoveel kleding te kopen die ik dan amper draag. Het is zonde geld en zonde van de spullen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:05

Wij hebben van de kleinste kamer in het huis een inloopkast gemaakt. Hebben allebei een helft daarvan. Dus erg veel ruimte :D heb veel kleding dus ben blij met de kast!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:39

Ik heb een inbouwkast (iets breder dan een deur) met 4 planken, waar mijn vriend en ik samen bijna al onze kleding ik kwijt kunnen. Verder een kledingrek voor wat hangspul. Ik heb geloof ik 6 paar schoenen, inclusief werkschoenen en rijschoenen.

Iets meer ruimte zou wel fijn zijn, en iets meer kleding ook, maar op zich kan het prima zo. Ik draag ook veel hetzelfde, altijd jeans of een werkbroek met een top, shirt, vest of trui. Jurken en rokken draag ik niet.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:50

Ik kan leven op 2 broeken, 2 shirts en 2 vesten/blazers in 1 week, maar de week erop wil ik toch echt wat anders aan dan die kleren. Hou dus wel van afwisseling in kleren. Vooral broeken kom ik moeilijk aan dus heb ik eigenlijk altijd wel tekort. Nu gaan mijn shirts en vesten/jasjes en blazers ook langzamerhand allemaal kapot en moet ik nodig op zoek naar nieuwe dingen. Voor de rest ligt mijn kleding kast toch echt te vol. Schoenen hou ik best netjes. 1 paar open schoen, 1 paar slippers, 1 paar balerina's, 1 paar sneakers, 1 paar laarsjes. De laarsjes en sneakers lijden het meest en mag ik dus na 1 seizoen vervangen. Andere schoenen gaan 1/2 jaar mee en worden dan vervangen.

Paardrijkleding gaat bij mij ook lang mee, maar nu word het toch echt tijd om weer is wat nieuwe rijbroeken en een paar shirtjes en vesten erbij te krijgen. Schoenen en laarzen beide 1 paar, gaan bij ook een aantal jaar mee.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:52

Bij mij past vrijwel alles in de kast, moet hem alleen weer eens goed inruimen. :+
Ik heb denk ik 15 broeken in totaal, spijkerbroek/legging/harembroek/sportbroek/caprilegging.
Verder heb ik ongeveer 35 shirts (singlets, tunieken, longshirts), 2 vesten en 1 jurk, oh en 3 jassen.
Er staan 3 mandjes met sokken, ondergoed en beha's bij gebrek aan een lade.
En naast de kast een rek met ik denk 10-12 paar schoenen en slippers.

1-2x per jaar loop ik alles na, wat gaatjes heeft (iets met kattennagels :roll:) of wat langer dan 1-2 jaar niet gedragen is gaat weg.
Schoenen/slippers laat ik langer staan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:29

Ik heb best wel veel kleding. Maar op de nette kleding na, waar ik gek genoeg nog het meest van heb, wordt alles echt veelvuldig gedragen.

Ik verkleed me ook meerdere keren per dag. :)

Edit: uit ruimtegebrek heb ik het zo:

Afbeelding