hoeveel betaal/verdien je (als)(de) babysit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

hoeveel betaal/verdien je (als)(de) babysit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 18:55

prijzen liggen blijkbaar enorm uit elkaar.

wat betalen of krijgen jullie (als)(de) babysit?

vast tarief per avond?per uur?evenveel als de kinderen wakker zijn dan als ze slapen?blijft de babysit slapen?wat dan met de slaap-uren?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:02

Kind en gezin (BE) hebben hun vast tarief van €4/uur en indien de babysit moe(s)t blijven slapen, dan €8/uur incl. ontbijt.
Er is helemaal geen verschil tussen slapen/wakker, gezien dit toch uren zijn dat je als babysit van huis bent.

Sting

Re: hoeveel betaal/verdien je (als)(de) babysit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:04

Daar ben ik ook benieuwd naar! In mijn situatie zou ik gaan oppassen bij 4 kinderen, ik weet niet of dat nog verschil maakt?
@Prosecco: ik kreeg wel altijd minder als de kinderen op bed lagen, omdat je dan gewoon lekker tv kon kijken ;).

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 19:05

@ Prosecco,klopt het,als je blijft slapen,dat je dan voor alle uren 8 euro/u krijgt?want dat is toch enorm veel en niet te betalen lijkt me?(bv je start om 19u en blijft slapen,dan kom je rap op 12 uren,en dan verdien je bijna 100 euro voor een avondje babysit?)

toen ik nog babysitte bij de gezinsbond,was het vast tarief tot 22u en daarna een nacht erbij die 12.5 euro was voor de nacht.

wij betalen zo'n 4 euro/u,maar dus ook voor de uren dat de babysit gewoon tv kijkt of slaapt.
meestal zijn de kids(2.5j en 5j),maar 1-2 of max 3 uurtjes wakker als de babysit komt,daarna slapen ze gewoon.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:08

Hier heb ik zeer zelden een oppas nodig. Maar als ik een oppas laat komen is dat een meisje van 16. Ze hoeft niks te doen dan enkel de kinderen uit bed trekken als er brand uit breekt. Ik zorg voor een zak chips, wat lekkers te drinken. En ze krijgt ongeveer 3.50 per uur. Mocht ze bijvoorbeeld 4 uurtjes hebben opgepast maak ik er 15 van. Ik hou het overigens bij in een bestandje in mijn telefoon en ze krijgt er uiteindelijk een mooi paardenkado voor. Want haar ouders willen eigenlijk niet dat ze er wat voor aanneemt. En ik vind dat onzin :')

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:08

Kind en gezin is een officiële instantie, die werken met deze uren en regels. Als de kinderen aan het slapen zijn, is het alsnog babysitten en zorgen dat er niets gebeurd. Ongeacht hoeveel kinderen dit waren, het tarief bleef hetzelfde..als ouder kun je zelf kiezen of je dan iets extra gaf, maar dit mocht dan wel niet genoteerd worden op het prestatiebriefje. Het is dan inderdaad zo dat je dan bijna €100,00 verdiend, maar dat is en blijft de keuze van de ouders hé. Dacht, maar weet het niet meer zeker dat het tot 24:00 gewoon €4/u was en vanaf 0:01 €8/uur.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 19:10

hier mogen ze ook gewoon uit de kast/frigo nemen wat ze willen om te eten/drinken.

@ Prosecco,ik denk toch dat je beredenering niet klopt.

net even opgezocht en dit zijn de officiele tarieven,staan gewoon online:

https://www.gezinsbond.be/Ledenvoordele ... -info.aspx

leek me ook totaal niet realistisch dat je 8 euro/u krijgt om te slapen.... :+

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:12

Oeps een beetje verkeerd, ben al heel lang niet meer gaan babysitten omwille gezondheid. Weet alleen dat ik altijd €4/uur betaald ben geweest. :+

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:14

Wij betalen onze oppas, meisje van 14, 5 euro per uur met een max van 15 euro ongeacht of de kinderen wakker zijn of niet. Dus als de 3 uurtjes hier is heeft ze relatief veel en is de avond langer en iets minder. Meisje vind het erg royaal wat ze verdient aangezien het ongeveer een verdubbeling van haar zakgeld per maand is.
Natuurlijk zorgen we ook voor van alles lekkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:19

Heel wisselend...

Kreeg voor een spoed oppas (moeder moest naar de eerste hulp) eens €20,- voor twee uurtjes, omdat ze zo blij waren dat ik ze zo snel uit de brand kon helpen. Maar daar tegenover ook wel eens een hele avond (Van 19 tot 2 's nachts), als 19-jarige met rijbewijs+auto, op 3 kinderen gepast voor €12,50. Dat is omgerekend net €2,- per uur... Sindsdien spreek ik vooraf altijd een vast bedrag of een uurtarief af, al pas ik tegenwoordig eigenlijk bijna niet meer op.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:48

ik had als "tarieven"
voor max 2 kinderen voor 00.00 uur (12 uur snachts dus) 5.00
voor max 2 kinderen na 00.00 (12 uur snachts dus) 6.00
per kind extra : 0,50 cent per uur

en dan was ik nog 1 van de goedkopere hier in de omgeving XD maar nu ik verhuist ben en ergens anders werk doe ik het niet meer zoveel.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:14

Ik verdiende toen ik wekelijks 1,5/2 uur op 1 kind paste ongeveer €4/5. Andere adres waar ik nog steeds regelmatig oppas verdien ik ongeveer €3,50 per uur, meestal naar boven afgerond. Daarvoor pas ik van ongeveer 18:00 - 23:00 op, leg de 3 kinderen in bed en zit vanaf 21:30 alleen op de bank wat tv te kijken.
Ik ben 16 jaar trouwens.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:22

Ik krijg gemiddeld 7 euro per uur nu. Maar vaak ronden ze het naar boven af, soms komt het er zelfs op neer dat ze 8 a 9 euro per uur geven. Ik hanteer geen verschil tussen of de kids al slapen of niet. Ook niet echt verschil tussen aantal kinderen. Meesten hebben 2-3 kinderen. Sommige gezinnen ben je tot laat bezig om ze in bed te krijgen (moeilijkere kids) en andere gezinnen zijn super makkelijke kids die als je zegt dat ze naar bed gaan, braaf meteen ook gaan slapen, dan heb je vanaf 19:00 al tijd om te chillen.
Toen ik een keer bleef slapen kreeg ik in de nacht 5 euro per uur. Had toen idd 100 euro voor avond en nacht bij elkaar.
Heb wel pedagogische opleiding afgerond nu. Denk dat ik best meer kan vragen nu, maar blijft een moeilijk iets haha.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:35

Ik betaal 5 euro per uur voor 2 kids, heb een oppas van bijna 16 en een van 18

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:38

Bij mijn ene oppas adres krijg ik 5 euro per uur, 3 kinderen. Wordt wel altijd naar boven afgerond, voor slapen zelfde tarief.

Bij een ander oppas adres, die ik 3 jaar later kreeg en waar ik 20 min voor moet rijden, krijg ik 8 euro per uur, 1 kind. Ook hier geen verschil in slapen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:39

Wij betalen onze oppas 5 euro per uur. Ongeacht tijdstip en ongeacht aantal kinderen (nu nog 1). We hebben twee dames die komen oppassen, beide boven de 18.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:42

Onze oppas komt af en toe, ze is een jaar of 18 en krijgt als ze op één van onze kinders past €4 per uur en als ze op alletwee past €6 per uur. Soms eet ze mee en uiteraard kan ze wat te snoepen en drinken nemen voor zichzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:43

Wat een goed topic. Ik heb sinds deze week oppas voor een tweeling van 6. Gaat om een paar uurtjes per maand. ik ga ze ook 5 euro per uur geven heb ik na het lezen van dit topic bedacht.
Het gaat om 2 oppassen van 14 en 16. Meestal vroeg in de avond.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:45

Mag ik inhaken op dit topic? Waar halen jullie je oppas vandaan? Via via of is er een bepaalde site ofzo?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:46

Een goede oppas is goud waard, heel vroeger hadden we twee zussen en die betaalde ik 25 gulden op een avond. Duurde het erg lang dan tien gulden erbij. Maar ze voerden ook de paarden even om elf uur. Misschien veel geld voor toenmalige tijd maar elke cent waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:46

Ladygiroc schreef:
Mag ik inhaken op dit topic? Waar halen jullie je oppas vandaan? Via via of is er een bepaalde site ofzo?

via de app 'Nextdoor' daar hebben we een buurtapp en heb ik een oproep geplaatst.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:47

Mijn zusje past op twee standaard dagen in de week op op twee kindjes, een meisje van 9 maanden en een meisje van bijna 4. Soms blijft ze ook slapen, maar ze krijgt standaard 25,- in de maand. Als ze vaker oppast dan krijgt ze meer. Vind ik een netjes bedrag voor een meisje van 12. Ze past bij de overburen op dus als er iets aan de hand is kunnen mijn ouders er ook binnen een halve minuut zijn.

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:50

Ik krijg 5 euro per avond bij mijn vaste oppas gezin maakt niet uit hoelang maar ik krijg bijvoorbeeld meer als het langer duurt dan gepland. Ik mag dan wat drinken pakken en wat lekkers pakken. Ik heb dat aan het begin afgesproken en ben gek op de kinderen en het zijn super aardige mensen dus maakt mij het geld niet zo veel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:52

Miefje schreef:
Mijn zusje past op twee standaard dagen in de week op op twee kindjes, een meisje van 9 maanden en een meisje van bijna 4. Soms blijft ze ook slapen, maar ze krijgt standaard 25,- in de maand. Als ze vaker oppast dan krijgt ze meer. Vind ik een netjes bedrag voor een meisje van 12. Ze past bij de overburen op dus als er iets aan de hand is kunnen mijn ouders er ook binnen een halve minuut zijn.

dat is nogal wat om een kind van 12 de verantwoordelijkheid te geven over een baby van 9 maanden...

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:53

Mijn ouders kunnen er binnen een halve minuut zijn. Als het moet tien seconden.