BH drama

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

BH drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 13:15

gezocht: een fijne ondersteunende en iet wat liftende BH voor cupmaat B, omvangmaat 90-95.
brede bandjes, liefst zonder beugel, voorgevormde cups. ook steun aan de zijkant, zodat de borsten niet naar de zijkant verplaatsen. kortom, een comfortabele en ondersteunden BH.
bestaat dat??

ik kocht voorheen mijn BH's bij de Hema, maar ben wat aangekomen en mijn borsten komen er nu aan de onderkant uit/BV schuift omhoog en bandjes zakken af.
dus op zoek naar iets nieuws, zoals bovenstaand omschreven.
heb dus e.e.a. besteld bij Wehkamp n.a.v. de reviews. zojuist gepast en geprobeerd:

-Magic body fashion comfort BH. zit heerlijk, maar geeft niet veel steun of vorm. boel ziet er wat troosteloos uit. :D
-Maidenform voorgevormde BH zonder beugel: mooie brede bandjes, maar ruimte over aan de bovenkant van de cup,sluit niet mooi aan.
-sassa voorgevormde beugelbh: sluit niet mooi aan bij de borst.
-sassa BH zonder beugel: 10x niks
- Triumph soft sensation BH zonder beugel. zit lekker, maar weinig steun aan de zijkant, dus borst aan de zijkant.

de prettigs zittende BH's uit bovenstaande rij zijn de Magic body fashion BH en de Triumph soft sensation. maar bij beide lever ik dus wel in qua ondersteuning en vorm.

graag geen tips als: naar een lingeriezaak gaan. ik wil gewoon thuis op het gemak kunnen passen en uitproberen en hoef geen gepruts aan mijn lijf in een lingerie zaak.
iemand tips voor een fijne BH met gevraagde pasvorm?
Laatst bijgewerkt door veneri op 16-09-17 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Re: BH drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:18

Je hebt op YouTube handige tuturials voor het vinden van een goede passende BH.
Die zou ik eerst even kijken.

Er is overigens ook een bedrijf dat een gipsvorm van je voorgevel maakt en daar dan op maat een BH van maakt. Schijnt goed te werken. Wel wat prijzig uiteraard.

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:20

Ik weet niet of het iets voor jou is, en de bh's zijn vrij prijzig, maar ik geef de voorkeur aan Victoria's Secret T-shirt Lightly Lined Wireless Bra. Als je op de website kijkt hebben ze verschillende zonder beugel... De bandjes zijn wel vrij dun, maar ik vind deze bh's echt ideaal! Super stevig maar toch comfortabel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:21

Ga toch naar triumph winkel en laat je goed adviseren. Ik heb een rotmaat kwa borsten ivm verkleining van lang geleden. Ik heb ik weet niet hoeveel soorten bhs aan gehad vorig jaar en uiteindelijk passen er een paar. Pas terug geweest en na lange passessie weer wat passends kunnen vinden, ze hebben zoveel types, soorten enz

Ik ben er ook geen fan van in winkel passen maar beter een keer erheen en advies krijgen. Ze prutsen niet aan je lijf, hooguit een keer omvang meten en verder geven ze bhs aan die je zelf kunt passen en beoordelen of ze lekker zitten of niet Weten wat je past en het daarna bestellen via webshop

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:25

Een tijd terug ben ik naar een lingeriewinkel geweest en kwam met (volgens mij) deze terug: http://www.calvinklein.nl/push-up-beha- ... 0f3495e001. Bandjes zijn niet zo breed, maar er zitten geen beugels in en geeft steun en is een beetje voorgevormd. Geen idee of dit iets voor je is, maar bij deze mijn 2 cents :)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:29

Probeer ook eens een grotere cup in combinatie met een kleinere omvang als je juist aan de zijkant wat extra's nodig hebt :j En als je het perse niet bij een lingeriezaak wil doen: steek zelf eens even tijd in het (leren) goed opmeten van jezelf, borstvormen/pasvormen etc. Scheelt een hoop passen en bestellen voor niks. :D

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:36

RyanneZarita schreef:
Ik weet niet of het iets voor jou is, en de bh's zijn vrij prijzig, maar ik geef de voorkeur aan Victoria's Secret T-shirt Lightly Lined Wireless Bra. Als je op de website kijkt hebben ze verschillende zonder beugel... De bandjes zijn wel vrij dun, maar ik vind deze bh's echt ideaal! Super stevig maar toch comfortabel.

Ondanks dat ze idd duur zijn vind ik het wel de fijnste bh's, ik heb allerlei verschillende merken en ben ook niet heel kieskeurig maar ik merk dat ik het meest de VS uit mn kast pak, super zach, een goede pasvorm en duwt mn borsten een beetje in de goede richting :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:40

Misschien een hele domme tip maar kijk eens bij de Primark. Ik heb redelijk volle borsten (80D of DD afhankelijk van de winkel) en die van de Primark zijn bij mij op een of andere manier echt een van de weinige bh's die mooi aansluiten en comfortabel dragen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:42

Hunkemöller?

Verder eens met karuna, ga gewoon eens langs. Dat helpt echt!

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:06

loveslimpie schreef:
RyanneZarita schreef:

Ondanks dat ze idd duur zijn vind ik het wel de fijnste bh's, ik heb allerlei verschillende merken en ben ook niet heel kieskeurig maar ik merk dat ik het meest de VS uit mn kast pak, super zach, een goede pasvorm en duwt mn borsten een beetje in de goede richting :j

haha, helemaal mee eens!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:11

Al eens bij Q-linn gekeken? Sinds ik daar de sport bhs van heb wil ik echt niks anders meer! Superfijne zachte maar wel brede bandjes. Je kan en zowel gekruist als normaal dragen en ze drukken niet alles plat, maar ondersteunen wel goed.
Zeker het proberen waard! :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:47

Je kan denk ik toch het beste een fatsoenlijke lingeriezaak binnenstappen en je goed laten opmeten. Ik denk dat je omvang icm met cupmaat niet helemaal goed is :) Zeker als je bh omhoog kruipt (omvang te groot). Ik dacht zelf (en de hunkemoller ook) dat ik 80D had, maar steun gaven ze niet, aan de zijkant kwam ik stof tekort en ze kropen omhoog. Na een fatsoenlijke pas sessie loop ik nu rond met 75F :')

Investeer liever in 2 goede BH's (primadonna oid), die je kan afwisselen, die je niet met tegenzin aantrekt, en die de hele dag gewoon op zn plaats blijft zitten.

edit: Ik zie nu pas het zinnetje dat je liever niet naar een lingeriezaak wilt, excuses. Je kunt bij doubledutch lingerie een pakket bestellen met jouw maat, en dan krijg je 2 zustermaten toegestuurd om te vergelijken. Ook heb je misschien wat aan deze site:
http://www.leesvoer.net/je-doet-het-fout/

Ik vond die erg nuttig, vooral de tip dat 90% van de steun vanuit de band komt, en niet de bandjes. Dus als je BH omhoog kruipt is dat wel een teken dat de band weinig doet
Laatst bijgewerkt door Aight op 16-09-17 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:51

Als je borsten er aan de onderkant uitfloepen, heb je dan wel de goede cupmaat te pakken??
Ik zou eens wat verschillende maten passen, grotere cupmaat zoals hierboven ook wordt gezegd.
Overigens zweer ik bij de hema bh's, die zitten altijd perfect (en zijn betaalbaar!)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:53

Probeer eens kleinere omvangen met grotere cups! 85C en D sowieso even. Desnoods in het begin dragen met omvang verlenger. Heeft al mijn problemen opgelost :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:55

Ik heb ook behaproblemen, maar dan dat de bovenkant net te krap zit en de beugel irritant langs mijn armen schuurt icm een grote omvang.
Ik heb besloten dat wanneer ik geopereerd ben (borstcorrectie aan 1 kant) ik eens naar een goede behawinkel ga om de boel fatsoenlijk op te laten meten, 1 goede beha te kopen als basis en daarna wat beha's bij reguliere winkels te kopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:09

Idd als een bh doet wat hij bij jou doet is de maat niet goed, zeker de omvang niet, maar waarschijnlijk ook niet de juiste cupmaat. Laat je goed opmeten, en ga dan niet naar Livera of Hunkemoller (alhoewel je daar ook geluk kan hebben met een fijne verkoopster met verstand van zaken) maar liever naar een echte speciaalzaak.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:30

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 15:34

Ik koop er een hele lading bij de wehkamp.. Avondje passen en de rest weer retour wat niet goed zit

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 16:36

ben via deze site bezig geweest:

kom dan uit op de volgende maten: (UK)
40E/F
zustermaten 42DD/E en 38 F/FF

dit zouden in EU maten de volgende maten zijn:
90F/G
95F/E en 85G/H

totaaaaaal andere cupmaten dan wat ik nu draag (en dus niet pas haha)
nu op zoek naar een webshop die dergelijke BH's voor een redelijke prijs heeft en waar je gratis kan retourneren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:39

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 16:41

Maar hoe weerje zezwker dat jethetniet past?

Dat watje nu draagt qua maat klinkt me ook alles behalve passend in deoren.
Denk dat je gewoon moet gaan passen, verschillende maten.
Envoudigste is in een winkel (alsje geen hulp wilt van een verkoopster kun je dat gewoon aangeven), dan heb je van alles bij de hand en kun je eenvoudig vergelijken.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 17:01

Ik weet niet waar je woont, maar de dames van Naron in Breda zijn echt niet vervelend, plukken ook niet aan je tenzij je hulp vraagt en de winkel heeft een breed assortiment in grote cupmaat. En als je echt een e/f/g nodig hebt, ga je daar sowieso slagen. Ze hebben trouwens ook een fijne webshop.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 17:04

heb besloten om eerst deze maten van de Hema eens te proberen, mocht ik daar niet slagen dan ga ik online verder zoeken. wordt vervolgd!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 17:22

Bij de Hema gaan ze maar tot en met cup F. Dus dat wordt lastig als je ook cup G en H wil proberen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 17:24

SusanH schreef:
Bij de Hema gaan ze maar tot en met cup F. Dus dat wordt lastig als je ook cup G en H wil proberen.

en maar t/m 85.... ik heb me vandaag rot gezocht bij de hema voor een 95C maar mooi niet hoor