Zooplus - Wat zouden jullie doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Zooplus - Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 17:10

Even ventileren hoor -O-

De situatie; ik heb voor ongeveer €80 aan producten besteld bij Zooplus. Ik heb al mijn bestelde producten gisteren ontvangen, maar daarnaast heb ik voor nog ruim €70 aan producten ontvangen waar ik niet voor heb betaald, foutje dus.

Brave burger als ik ben heb ik meteen naar Zooplus gebeld om het te melden, waar ik vervolgens een uiterst onvriendelijke medewerkster aan de telefoon krijgt die me behandelt alsof ik een zotje ben en ze niet helemaal op een rijtje heb. Afijn, ik moest per mail doorgeven welke producten ik teveel heb ontvangen. Vervolgens krijg ik een mail terug en moet ik;

• Een formulier printen
  • Producten in een doos verpakken
  • Pakket aanmelden bij een DHL punt
  • Pakket afgeven bij een DHL punt

Afgezien van het feit dat ik dit echt een waardeloze service vind omdat de fout volledig bij hen ligt krijg ik ook behoorlijke jeuk van de volgende zin in hun mail;

Citaat:
U bent verantwoordelijk voor een mogelijk waardeverlies van de goederen als dit waardeverlies aan u te wijten is. U mag het product uiteraard inspecteren op eigenschappen en gebruik.

Ik heb teruggemaild dat ik hier niet mee akkoord ga. Mijn ervaringen tot nu toe met het terugsturen van producten naar Zooplus zijn echt belabberd en ik zit er niet op te wachten dat ik straks aansprakelijk word gehouden voor 'waardeverlies' van €70 aan spullen die ik niet eens heb besteld..

Wat zouden jullie doen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Zooplus - Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:11

Is dat niet gewoon een standaardmailtje?
Gewoon terug sturen en hun de verzendkosten laten betalen :j Komt vast goed en ik zou het niet willen houden.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:12

Ik zou precies wat jij zegt terugsturen, en ze zwart op wit laten zetten dat het niet jouw verantwoordelijkheid is.
Dus of je verstuurt het op hun verantwoordelijkheid, of ze komen het maar halen. In mijn ogen is dit hun fout, ze mogen al blij zijn dat jij de moeite wilt doen het in te pakken en terug te sturen..

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:12

Nog een keer bellen. Misschien krijg je nu een andere medewerker. Maar ik zou voor de zekerheid gewoon weer bellen. Wat een idioterie zeg. Het is hun fout.

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:16

Ladybird schreef:
Nog een keer bellen. Misschien krijg je nu een andere medewerker. Maar ik zou voor de zekerheid gewoon weer bellen. Wat een idioterie zeg. Het is hun fout.

Bellen zou ik juist niet doen. Mocht er iets mis gaan en je eindigt met een rechtzaak, is het dan veel lastiger te bewijzen. Via mail of des noods aangetekende brief heb je daar in ieder geval geen problemen mee.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:33

Zooplus... serieus?
Ik heb met hun als 1 van de weinige webshops juist hele goede ervaringen ....

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:36

Bel nog een keer en laat het ze dan samenvatten in een mail of brief! Heb je het toch zwart op wit!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:45

Je kan er bij zooplus ook voor kiezen het thuis op te laten halen.
Vorige week nog laten doen.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:22

LukieBradley schreef:
Zooplus... serieus?

Hier idem dito. Zelfs een keer iets besteld wat niet bleek te passen, we mochten het zelf houden of naar een asiel of ander instantie brengen. Ze hebben het bedrag netjes teruggestort.

Ik zou als ik jou was inderdaad ook nog een keer bellen. Stonden de producten die er bij in zaten wel op de factuur die je bij de levering kreeg?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:32

Bij mij kwam een bezorger het ophalen en werden de kosten door zooplus betaald (hoefde niet voor te schieten)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:35

Hier supergoede ervaringen met Zooplus.
Ik zou het gewoon terugsturen.

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:43

Hier ook heel tevreden met zooplus. Super snelle levering en de bestelling is altijd compleet.
Maar regelmatig bij mij iets te compleet. Vaak zitten er iets meer koekjes bij de bestelling of een riem, speeltje of halsband te veel. Ik bestel vaak voor paar honderd euro. En heb het eigenlijk gewoon gehouden, omdat het altijd van kleine waarde was wat er extra bij zat.
Maar ik begrijp wel dat je het terug wilt sturen, heel netjes! Alleen erg jammer dat ze je dan zo behandelen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:49

Ze was vast ongesteld of zo.

Ik zou ze mailen en refereren aan hun service dat ze het zelf komen ophalen via dhl, dat is normaal bij hun. Kost jou niets verder. Dan heb je het ook zw/w.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:50

Vanillia schreef:
Citaat:
U bent verantwoordelijk voor een mogelijk waardeverlies van de goederen als dit waardeverlies aan u te wijten is. U mag het product uiteraard inspecteren op eigenschappen en gebruik.

Duidelijk. Jij kreeg spullen die je niet besteld hebt. Dus valt eventueel waardeverlies jou helemaal niet te verwijten.
Die spullen hadden namelijk helemaal niet bij jou terecht moeten komen.

En verder komen ze de spullen maar halen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:03

JLLN_ schreef:
LukieBradley schreef:
Zooplus... serieus?

Hier idem dito. Zelfs een keer iets besteld wat niet bleek te passen, we mochten het zelf houden of naar een asiel of ander instantie brengen. Ze hebben het bedrag netjes teruggestort.

Ik zou als ik jou was inderdaad ook nog een keer bellen. Stonden de producten die er bij in zaten wel op de factuur die je bij de levering kreeg?

Wat toevallig, dat heb ik ook een keer gehad. Ik kreeg ook een maat groter toegestuurd zonder extra verzendkosten te hoeven betalen.

Ik ben altijd wel tevreden over zooplus maar die optie die ze je nu geven TS vind ik ook erg vreemd, ik zou nog een keertje bellen als ik jou was en aangeven dat je er niet mee akkoord gaat. Waren het totaal andere producten dan dat je had besteld?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:10

Zelfde probleem een keer gehad bij bol.com. ik heb gebeld en aangeven dat ik het niet naar het postkantoor kon brengen, het ging om een nogal groot pakket en ik had geen beschikking over een auto.
Ze hebben gezegd dat ik de spullen mocht houden (kattenbak en dure fles huisparfum).

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:36

Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht even postbode voor hun te gaan spelen. Maw ze konden het komen halen of niet, ik ging dat niet wegbrengen al dreigen ze aan alle kanten. Hun fout hun probleem niet de mijne.
Ik heb het een keer gehad met een westernshop, die mij ongevraagd een zadeltas gestuurd hadden. Ik heb het ze gemeld en gezegd dat ze het konden laten ophalen. Werden ook vervelend, heb ze fijn verteld dat ik ammenooitniet hun postbode ben en ook niet hun fouten ging oplossen. Ik heb de zadeltassen nog steeds. Echt zij moeten deze fout herstellen. En jou dan ook nog aansprakelijk willen stellen...... :n
Laatst bijgewerkt door Murthul op 15-09-17 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Controversiële uitdrukking gewijzigd

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:44

Ik vind het al netjes dat je het meldt. Denk dat menig mens het had gehouden.

Ik zou mailen dat ze het mogen ophalen en anders niet.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 20:54

Bedankt voor alle reacties!

Laten we voorop stellen dat als ik niet de bedoeling had de spullen terug te sturen ik sowieso niet gebeld had. De spullen zijn niet van mij en moeten gewoon terug naar hun, alleen de manier waarop en de voorwaarden waaronder ze verwachten dat dat gebeurd is waar ik nu even over struikel :P

Ik ben net thuis van mijn werk, maar ga morgenochtend even bellen met de mededeling dat ze het pakket bij me op kunnen halen, wist niet dat dat ook een optie is bij hun :)

Ter aanvulling; ik had spullen voor mijn kat besteld (voer, kattenbakvulling) en er zaten spullen bij die voor een hond bedoeld zijn (lijnen, halsband, speeltjes), duidelijk anders dus. Het ziet er voor mij uit alsof ze gewoon 2 bestellingen in 1 doos hebben gegooid. Er zat trouwens geen factuur of bestelbon in de doos.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 11:32

Net gebeld en had nu een hele vriendelijke jongen aan de telefoon die exact mijn probleem snapte gelukkig. Hij gaf ook aan dat die aansprakelijkheid niet voor mij van toepassing was omdat het een standaard mail was. Ze komen het pakket nu maandag op mijn werk ophalen :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:35

Kijk! Netjes!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:39

Vanillia schreef:
Net gebeld en had nu een hele vriendelijke jongen aan de telefoon die exact mijn probleem snapte gelukkig. Hij gaf ook aan dat die aansprakelijkheid niet voor mij van toepassing was omdat het een standaard mail was. Ze komen het pakket nu maandag op mijn werk ophalen :)

Werd er ook nog iets mee gedaan hoe je eerder bent geholpen?

Ik word een beetje moe van bedrijven die mensen aan de telefoon zo onvriendelijk behandelen. Lijkt wel vaker normaal dan uitzondering.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:44

Moet je ervoor betalen? Anders zou ik het lekker houden en denken stik erin.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:46

Fijn dat het opgelost is. Ik vind Zooplus de laatste tijd wel erg achteruit gegaan vwb verzending. Duurt langer dan vroeger. Verschillende pakketten uit 1 bestelling met verschillende bezorg bedrijven etc of bezorging met 2 dagen ertussen. Vroeger nooit problemen mee gehad. Blijf er desondanks wel bestellen :-)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:04

Hier hebben we ook een keer een bestelling van een ander gekregen en maar een paar dingen van mijzelf. Kreeg alles nagestuurd, en de rest van de bestelling mocht ik houden. Was ook een waarde van +50,-

Probleem met Zooplus is dat je veel buitenlandse klantenservice medewerkers hebt, die vaak heel slecht te verstaan zijn of jou niet begrijpen. Heb dat ook al een aantal keer meegemaakt. :)