28 en nog steeds niet weten wat ik wil....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

28 en nog steeds niet weten wat ik wil....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 10:58

Hallo bokkers

Ja hier zit ik dan 28 jaar en geen idee wat of waar ik wil werken over 5 of 10 jaar.

Vrijwel alles lijkt me leuk tuurlijk valt er ook mega veel af.

Werk nu in de horeca vind ik erg leuk het contact met de gasten en het harde werken. Maar niet voor nog 40 jaar.

Gewerkt in de kinderopvang ook leuk maar toch te saai voor mij

Wat ik wil is een baan waar ik hard kan werken zowel fysiek als onderweg zijn. Veel afwisseling veel contact heb met klanten en niet heel de dag met me neus achter de computer zitten. Zou het zijn 3 dagen erop uit 2 dagen kantoor geen probleem.

Maarja ik kom er gewoon niet meer uit. Doe ik een test op internet komt eruit budgetcoach denk ik ja leuk.
Maar dat denk ik dus bij 100 dingen die voorbij komen

Wordt er zelf zo moe van dat ik niet weet wat ik wil.

Op mijn oude werk deed ik alle partij besprekingen maakte offertes en had tot de partij contact met de klant van bruiloft tot een bedrijfsbbq. Dit vond ik geweldig.

Maar weddingplanner is allemaal zelfstandige en vind ik een te groot risico. Werken bij een evenementenbureau lijkt me leuk maar zie daar bijna geen werk in...

Wat ik hiermee wil bereiken ook geen idee de grote tip van iemand hoe ik hieruit kom

NatasjavE

Re: 28 en nog steeds niet weten wat ik wil....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:00

Wat voor een opleiding heb je gedaan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:01

Gewoon niet te veel tobben.
Ik ben bijna 40 en heb ook geen flauw benul wat ik volgend jaar doe.
Idem voor mijn man.
Kan zomaar zijn dat ik mijn baan binnekort weer zat ben en iets totaal anders ga doen.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:05

Ik ben 23, heb een vaste baan en ook ik blijf deze gedachtes houden..wat vind ik nu echt leuk & wat wil ik nu?

Maar meer op jou gericht, je wilt fysiek, onderweg zijn, afwisseling en veel klantcontact met enkele kantoordagen.. Is commercieel medewerker buitendienst niks voor jou? Veel onderweg, bezig met klanten, enkele kantoor dagen... Wie weet :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 11:06

Sizzle schreef:
Idem voor mijn man.
Kan zomaar zijn dat ik mijn baan binnekort weer zat ben en iets totaal anders ga doen.

Maar dat is iets wat ik niet wil ik wil een baan vinden waar ik tot mijn pensioen gelukkig kan worden en zo ook meer kan opbouwen

NatasjavE schreef:
Wat voor een opleiding heb je gedaan?

Ik heb horeca hotel management
En sociaal pedagogisch werker

Sta open om een opleiding te volgen als dat zeker is wat ik wil

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:07

Ik heb hier ook een topic overgemaakt. 24 jaar en geen idee wat ik wil, het frustreerd me steeds meer.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:09

Ik ben 32, heb rechten gestudeerd. Drie jaar als jurist gewerkt. Nu 2 jaar thuis om voor mijn kinderen te zorgen en te bedenken wat ik wil.. Helaas hetzelfde probleem dus.

Ik ga binnenkort met een jobcoach praten (wat mij een leuke baan lijkt :')). Misschien ook iets voor jou?

Kunga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:10

Misschien is journalistiek iets voor jou? Veel mensen ontmoeten, verslag doen vanuit het buitenland etc. Al doe je da volgens mij ook werk achter de computer.
Is het eerste wat in mijn hoofd opkwam na het lezen van je topic haha, verder heb ik persoonlijk niet echt advies.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:11

Ik denk dat velen dit wel herkennen. Mijn vader weet het nog steeds niet (note: hij is al 62).
Ik zou toch een selectie maken van wat beroepen die jou aanspreken/die uit de tests komen, de + en - punten daarvan opschrijven en aan de hand daarvan kijken of je in bepaalde beroepen een dagje mee kan lopen. Zo kun je voor jezelf wellicht een selectie maken van wat er niet alleen leuk lijkt, maar je ook echt leuk vindt.

Wat dan weer wel mee moet zitten is of er een meeloopdag kan, er werk in te vinden valt en je kwalificaties er goed genoeg voor zijn (maar dan kun je dus evt opleiding doen).

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:53

Ik heb exact hetzelfde gehad. Paar jaar gewerkt, verschillende jobs gehad, allemaal leuk maar toch niet 'dat'.
Ik ben begonnen brainstormen. Ik heb een lijst gemaakt met pluspunten en minpunten van de jobs die ik al gedaan heb. Ik heb een lijstje gemaakt van droomjobs (hoe onrealistisch ze ook waren, dus zonder rekening te houden met praktische aspecten. Bij mij stonden erbv oorlogsjournalist bij, uitbater van een kinderboerderij, projecten met honden in gevangenissen,...), Met daarbij heel specifiek waarom ze mij juist aanspreken. Ik heb ook mezelf bekeken, wie ben ik en wat kan ik goed? Gevraagd ook aan anderen, welke van mijn kenmerken er bovenuit springen. Uiteindelijk een lijst gemaakt van alle kenmerken die er naar boven kwamen in de verschillende lijstjes.... En van daaruit gaan matchen. Vervolgens bij verschillende mensen gaan luisteren,gaan praten met mensen in de job,....

Ik ben uiteindelijk bij de politie gegaan. Ideale afwisseling van bureau met buitenwerk, altijd in contact met mensen, uitdaging genoeg (zowel fysiek als naar kennis),...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:57

Kunga schreef:
Misschien is journalistiek iets voor jou? Veel mensen ontmoeten, verslag doen vanuit het buitenland etc. Al doe je da volgens mij ook werk achter de computer.
Is het eerste wat in mijn hoofd opkwam na het lezen van je topic haha, verder heb ik persoonlijk niet echt advies.

In principe een goed advies, maar helaas is de weg er naartoe niet zo makkelijk. Op de opleiding journalistiek word je heel breed opgeleid, je loopt veel stages en leert vooral veel regionaal werk doen. Als je klaar bent is de kans eigenlijk nihil dat je gelijk als buitenland correspondent wordt neergezet. Vaak zijn correspondenten ZZP'ers die roots hebben in het land waar ze zitten. Zij verkopen hun verhalen dus gewoon aan de hoogste bieder. Het is natuurlijk een optie om naar een land te gaan en zelf verslag te doen van de gebeurtenissen daar, maar het lastige is dat je toch wel een team om je heen nodig hebt en dat verslag doen van landen dichtbij NL vaak niet zo lucratief is. Gebieden waar wel veel vraag is naar correspondenten zijn eigenlijk bijna niet toegankelijk als je geen achtergrond in het land hebt, de taal niet spreekt en ter plekke niet minstens een flinke kudde fixers hebt om dingen voor je te regelen.

De realiteit met een studie journalistiek is dat je vaak bij een lokale krant, nieuwszender of radioomroep komt te werken en daar vanaf je computer stukjes voor schrijft. Nog regelmatiger word je ZZP'er en moet je zelf opdrachtgevers bij elkaar sprokkelen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 11:59

Emmaa_ schreef:
Kunga schreef:

In principe een goed advies, maar helaas is de weg er naartoe niet zo makkelijk. Op de opleiding journalistiek word je heel breed opgeleid, je loopt veel stages en leert vooral veel regionaal werk doen. Als je klaar bent is de kans eigenlijk nihil dat je gelijk als buitenland correspondent wordt neergezet. Vaak zijn correspondenten ZZP'ers die roots hebben in het land waar ze zitten. Zij verkopen hun verhalen dus gewoon aan de hoogste bieder. Het is natuurlijk een optie om naar een land te gaan en zelf verslag te doen van de gebeurtenissen daar, maar het lastige is dat je toch wel een team om je heen nodig hebt en dat verslag doen van landen dichtbij NL vaak niet zo lucratief is. Gebieden waar wel veel vraag is naar correspondenten zijn eigenlijk bijna niet toegankelijk als je geen achtergrond in het land hebt, de taal niet spreekt en ter plekke niet minstens een flinke kudde fixers hebt om dingen voor je te regelen.

De realiteit met een studie journalistiek is dat je vaak bij een lokale krant, nieuwszender of radioomroep komt te werken en daar vanaf je computer stukjes voor schrijft. Nog regelmatiger word je ZZP'er en moet je zelf opdrachtgevers bij elkaar sprokkelen.

Sowieso is dit iets wat mij niet ligt. Ik ben iemand die totaal niet het nieuws volgt of daar echt interesse voor heeft. Evenals politiek

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:02

Joh ik ben 37 en weet ook nog niet wat ik later wil worden hoor :D
Ik ben nu gestopt met mijn baan en ben me aan het richten op iets nieuws. Soms moet je stappen nemen en iets nieuws aangaan.

Waarom wil je perse nu kiezen voor iets dat je tot aan je pensioen blijft doen? Lijkt me een angstige gedacht om eerlijk te zijn; weten dat ik tot mijn 67e niets anders meer ga doen. Dan ligt alles vast, niets nieuws meer. Vreselijk. Dat is exact de reden dat ik nu iets anders ga doen. Er is nog zoveel meer, ik wil er graag van mee proeven.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:05

HouVanUtopia schreef:
Sizzle schreef:
Idem voor mijn man.

Maar dat is iets wat ik niet wil ik wil een baan vinden waar ik tot mijn pensioen gelukkig kan worden en zo ook meer kan opbouwen

Daarmee leg je de lat nogal hoog, het werkende leven dat je voor de boeg hebt is lang. Ik zou mezelf er niet op vastpinnen dat ik al die tijd moet doen en leuk blijven vinden.

En geen wonder dat je dat dan niet weet, alles heeft zijn haken en ogen waardoor je er op een gegeven moment klaar mee kunt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:43

Goh, ik meld mij ook maar met een iets ander probleem...
Ik weet precies wat ik wil. Ik wil bij de politie, maar ben zojuist voor de 3e keer afgewezen en ik hem geen idee waarom...
Dus nu zit ik ook van, en nu? Wat dan? Als dit dus niks wordt, wat wil ik...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:54

Werk is geen hobby hè of "de ware, waar je mee wil trouwen"
Ik denk dat veel mensen romantisch denken over een baan.
Heb je het niet naar je zin of ga je het niet aan kunnen in de toekomst, dan veranderen.
Kijk welke banen er aangeboden worden en welke je interesse trekken.
Vroeger bleef je bij 1 baas heel je leven en dus ook hetzelfde werk, dat is al lang niet meer. Laat het los ;-)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 12:56

sneeuwpop schreef:
Werk is geen hobby hè of "de ware, waar je mee wil trouwen"
Ik denk dat veel mensen romantisch denken over een baan.
Heb je het niet naar je zin of ga je het niet aan kunnen in de toekomst, dan veranderen.
Kijk welke banen er aangeboden worden en welke je interesse trekken.
Vroeger bleef je bij 1 baas heel je leven en dus ook hetzelfde werk, dat is al lang niet meer. Laat het los ;-)

Mij geeftdat het gevoel dat ik onstabiel ben..

En dan zal je steeds weer een opleiding moeten gaan volgen

Misschien inderdaad niet meer van deze tijd of onrealistisch maar het geeft mij een onzeker gevoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:57

Je hebt lang niet voor alle banen een nieuwe opleiding nodig he :) Er zijn genoeg niet-beschermde beroepen waar je met een cursus of wat interne trainingen meer dan genoeg kan leren om door te klimmen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:59

Ik werk in de zorg en dan met mensen met gedragsproblemen.
Is dat niet iets? Dat kan met je opleiding ook

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:04

Verder ontwikkelen zul je ook moeten als je bij dezelfde baas werkt.
Hier is laatst iemand ontslagen omdat diegene niet naar de huidige standaard kon/wilde werken, onder het mom ja maar vroeger......
Dus zelfs binnen hetzelfde bedrijf kan je beroep enorm doorontwikkelen. Functies worden geschrapt, krijgen nieuwe namen, worden geautomatiseerd, naar het buitenland verschoven etc.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:05

Het eerste wat in me opkomt is field sales medewerker / account manager. Veel onderweg, zelf je dagen bepalen en contact met mensen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:08

Heb de antwoorden van andere bokkers even niet gelezen, dus misschien is het dubbel: evenementen-organisator?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:08

Vanillia schreef:
Het eerste wat in me opkomt is field sales medewerker / account manager. Veel onderweg, zelf je dagen bepalen en contact met mensen.

Dat zijn bij uitstek de doorgroei hop banen :D

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:09

Vanillia schreef:

Dat is ook het eerste wat in mij op kwam toen ik dit las! Accountmanagers (bij ons) hebben veel vrijheid, onderweg en enkele uren per week op kantoor. Werken wel met targets dus flink aanpoten maar als dat je ligt is dat juist uitdagend.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:11

Kunga schreef:

Ja, echt super veel werk in de vinden ook. Vooral niet doen. Sowieso zit je puntje bij paaltje de hele dag achter de computer. Grootste fout ooit geweest :Y)

Waarom ga je niet iets in de sales doen?