"Uitgaan" met jongen, wat tegen ouders zeggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

"Uitgaan" met jongen, wat tegen ouders zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 14:17

Nu ben ik sinds een week een beetje met een jongen aan t appen ect, vorige week 2x afgesproken (kende m wel al langer, tijdens feestweek in aug. bij mij in t dorp heeft ie me ook al een keer opgehaald, toen had ik een smoes kunnen gebruiken bij mijn moeder) maar toen waren men ouders op vakantie, nu heeft hij gevraagd of ik t leuk vind om vanmiddag/vanavond een rondje mee te gaan balen halen, dus komt hij me om half 6 ophalen met de trekker
Hoe kan ik dit tegen mijn ouders zeggen/vertellen en zorgen dat mijn moeder zich niet overal mee gaat bemoeien?

Azmay

Re: "Uitgaan" met jongen, wat tegen ouders zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:19

Gewoon zeggen dat je een date hebt?
Niet te heftig over nadenken :+

Kaitlyn

Gewoon zeggen dat je met een jongen op stap gaat en ze hem vanzelf zal ontmoeten als het serieuzer wordt. ;)

proudmama

Moet je iets uitleggen dan ? Je bent 19 jaar en gaat gewoon gezellig met wat vrienden of vriend weg ...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:20

Ik denk dat je niet meteen ervoor kunt zorgen dat ze zich niet overal mee gaat bemoeien :+ ze zal nieuwsgierig zijn, zo zijn moeders.

Ik zou gewoon eerlijk zijn tegen je ouders. Vertel gewoon dat jullie interesse in elkaar hebben en dat hij vanavond iets leuks met je wil gaan doen. Eerlijkheid duurt het langst.. maar dan heb je ook wat :)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:21

Denk ik ook. :j Maak het niet zelf niet groter dan het is. Hoe geheimzinniger jij doet, hoe spannender het voor moeders is.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:22

"Hoi mam, je moet met het avondeten geen rekening met mij houden, ik heb plannen!"
"Oh, wat ga je doen?"
"Oh ik heb iemand leren kennen en daar ga ik iets mee doen."
"oooooh en hoe heet hij hoe oud is hij vanwaar.."
"Nee mam, ik zei leren kennen, niet ik ga trouwen. Ik vertel het je wel als het iets wordt."

Zoiets, of denk ik nu te simpel?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:22

Ha ma ik ga vanavond met een jongen mee op de trekker om wat baaltjes te halen... Verder is er toch nog niks te melden? Als ze heel nieuwsgierig is dan zou ik gewoon zeggen dat ik aan het uitvinden ben wat voor een persoon het is en dat ze het hoort als er noemenswaardige dingen te melden zijn :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:28

Wel een heel romantische date..met de trekker

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:30

friesam schreef:

Ik vind hem geweldig. Als vader zou ik het een goede eerste indruk vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:35

Heb je verder geen jongens die vrienden zijn? Mijn dochter ging/gaat zo vaak iets met vrienden doen, ook jongens dat ik nooit bij de eerste date weet of het een vriend is of een potentieel vriendje.

En anders gewoon eerlijk zijn. Ik weet niet hoe jouw ouders daarmee zijn. Als ze alleen nieuwsgierig zijn... dan overleef je het wel.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:38

Gewoon zeggen dat jullie samen naar een hotel gaan. De werkelijkheid zal dan alleen maar meevallen voor haar :+

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 14:39

Xyris schreef:
Gewoon zeggen dat jullie samen naar een hotel gaan. De werkelijkheid zal dan alleen maar meevallen voor haar :+

:')

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:39

friesam schreef:

Dat is toch voor iedereen persoonlijk of die gene het leuk vindt of niet?

Mijn moeder zou me ook meteen ondervragen, doet ze nu ook steeds bij me aangezien ik af en toe naar een jongen toe ga. :) Ze weet dat ik er niet over wil praten, aangezien ze àlles wil weten. Dus als ze erover vraagt, negeer ik het maar gewoon.

Nou is dat misschien niet de goede oplossing :+ Ik zou gewoon zeggen dat je met een vriend mee gaat met de trekker. Als het meer wordt met die jongen kan je dat altijd later nog vertellen. Veel plezier trouwens!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:46

Waarom is dat erg als je ouders dat weten?
Je gaat met een jongen baaltjes hooi ophalen.

Daarbij ben je 19 jaar volgens je profiel, dan ben je toch geen klein kind meer die zo geheimzinnig moet doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:47

Gewoon zeggen dat je een bekende gaat helpen vanavond.
Als ze dan doorvraagt zeg je gewoon dat het een aardige jongen is en dat je het haar wel zal vertellen als er meer te melden valt.

En dat als ze door blijft zeuren, ze daar alleen maar mee bereikt dat je juist helemaal niks meer wil en zal vertellen.

Misschien werkt dàt ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:48

Hij stopt voor de deur, jij loopt naar buiten, stapt erbij en jullie gaan. :)

Een rondje op een trekker om half 6 hoef je als 19 jarige hopelijk toch niet uit te leggen? Laat staan smoesjes verzinnen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:50

oh , ik had niet beseft dat je 19 bent. Ja dan zeg je toch gewoon: doei tot tot later , fijne avond oid.

Mijn dochter studeert dus woont niet thuis, maar als ze bij ons is en met vrienden iets gaat doen, dan zegt ze iets als ik eet niet mee vanavond , ga met . vrienden eten , of als ik ze ken ik ga met dinges en dinges naar de film.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:51

Wat leuk een rondje op de trekker! Baaltjes hooi halen, moet je nog aan het werk ook :-)

Je kunt zelfs nog tegen je moeder zeggen dat je 'zo en zo even gaat helpen met de trekker zodat het sneller klaar is' oid.

Je bent 19 en net wat Palmera zegt: half 6 's avonds, dat is niet 2 uur 's nachts :-)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:56

Ik ben zelf trouwens op mijn 18e zondagochtend om half 10 thuisgebracht door vijf keurig nette ( :') ) heren en hun Harley's. :+

Daarmee ben ik geloof ik een tikkeltje te ver gegaan. Die beveel ik dus ook niet aan. :+

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:59

Je bent 19 toch? Mag je dan niet gewoon als je eerlijk bent op stap met die jongeman? Misschien moet je hem eens introduceren als 'gewoon een vriend' aan je ouders. :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:00

Palmera schreef:
Ik ben zelf trouwens op mijn 18e zondagochtend om half 10 thuisgebracht door vijf keurig nette ( :') ) heren en hun Harley's. :+

Daarmee ben ik geloof ik een tikkeltje te ver gegaan. Die beveel ik dus ook niet aan. :+

:').

Gewoon zeggen 'Hee, ik help even balen opsteken, ben vanavond vast weer een keer thuis' en de trekker in stappen!

Niets moeilijks aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:01

Palmera schreef:

_/-\o_ _/-\o_

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:07

Danielleeee_ schreef:
friesam schreef:

Dat is toch voor iedereen persoonlijk of die gene het leuk vindt of niet?

Mijn moeder zou me ook meteen ondervragen, doet ze nu ook steeds bij me aangezien ik af en toe naar een jongen toe ga. :) Ze weet dat ik er niet over wil praten, aangezien ze àlles wil weten. Dus als ze erover vraagt, negeer ik het maar gewoon.

Nou is dat misschien niet de goede oplossing :+ Ik zou gewoon zeggen dat je met een vriend mee gaat met de trekker. Als het meer wordt met die jongen kan je dat altijd later nog vertellen. Veel plezier trouwens!

Ik had er een smiley bij moeten zetten! Ik vind het ook een leuke date!!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:07

Gewoon zeggen, vroeg of laat komen ze het toch wel te weten. Ook ik had het niet slim aangepakt. Van de date veel te laat thuis, moeders die hem al gezien had en ik nog overtuigend zeggen dat vriendin haar moeder me thuis bracht :+
Achteraf gewoon over gepraat. Zeiden ze ook, als je het gewoon zegt is er niks aan de hand. Gewoon zeggen dus, niks ergs aan en je hebt de leeftijd ervoor. Weten zij ook wel :D
Hoeft niet per se date te zijn, omgaan met jongens hoort er net zo goed bij :j