Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
als er in het contract niet staat dat het niet mag, dan mag het simpelweg ook niet. Mloui schreef:De overeenkomst is opgesteld dat het op de afgesproken datum leeg is en netjes wordt opgeleverd. Er moeten wel nog handtekeningen onder, maar gaat ook naar de notaris, wat ik zelf wel een prettig idee vind.
anjali schreef:Mloui schreef:De overeenkomst is opgesteld dat het op de afgesproken datum leeg is en netjes wordt opgeleverd. Er moeten wel nog handtekeningen onder, maar gaat ook naar de notaris, wat ik zelf wel een prettig idee vind.
zoiets moet ook via een notaris. Maar je hebt dus nog niets getekend of betaald,nou in principe kun je er dan nog vanaf als de situatie je niet bevalt.Er hoort echt een fatsoenlijk koopcontract bij!
Mloui schreef:Er is ook een fatsoenlijk koopcontract. Dit is bij de makelaar getekend door ons en verkoper. Alleen ná tekenen is het ineens aan andere mensen verhuurd. Inspectie ed is er inderdaad nog, maar na tekenen bij makelaar kun je er maar 3 dagen 'straffeloos' vanaf zien. Deze periode zijn we al ruimschoots voorbij, en wil je dan van de koop afzien moet je wel een behoorlijk bedrag neerleggen. Althans, dit is wat ik begrepen heb.
Nikass schreef:Mloui schreef:Er is ook een fatsoenlijk koopcontract. Dit is bij de makelaar getekend door ons en verkoper. Alleen ná tekenen is het ineens aan andere mensen verhuurd. Inspectie ed is er inderdaad nog, maar na tekenen bij makelaar kun je er maar 3 dagen 'straffeloos' vanaf zien. Deze periode zijn we al ruimschoots voorbij, en wil je dan van de koop afzien moet je wel een behoorlijk bedrag neerleggen. Althans, dit is wat ik begrepen heb.
Dat is toch drie dagen na tekenen bij de notaris? En vóór dat je naar de notaris gaat vindt de inspectie plaats. Bij de makelaar teken je alleen het voorlopige koopcontract, als ik me goed herinner.
Mloui schreef:De overeenkomst is opgesteld dat het op de afgesproken datum leeg is en netjes wordt opgeleverd. Er moeten wel nog handtekeningen onder, maar gaat ook naar de notaris, wat ik zelf wel een prettig idee vind.
Mloui schreef:Er is ook een fatsoenlijk koopcontract. Dit is bij de makelaar getekend door ons en verkoper.