Vriend gaat uit met andere vrouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij het normaal als je vriend elke week of zelfs vaker alleen afspreekt met andere vrouwen?

Ja, ik vind dat normaal
109 (27%)
Nee, ik vind dat niet normaal
281 (72%)

Totaal aantal stemmen: 390

Anoniem

Vriend gaat uit met andere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:53

Het geval: een vriend van me heeft een relatie (woont niet met zijn vriendin samen) en gaat een a twee keer per week uit met andere vrouwen. In zijn ogen gaat hij dan gewoon met een vriendin uit eten, lunchen, naar een cafe of naar de film net zoals hij dat met een vriend uit zou doen, en dus heeft het in zijn ogen niets te maken met vreemdgaan, relaties of seks en dus moet zijn vriendin niet zeuren want met mannen zou hij hetzelfde doen. 8-)
Hij vindt het zo normaal dat hij de helft van de tijd vergeet te zeggen dat hij met een vrouw uit gaat waardoor zijn vriendin daar altijd bij toeval achteraf achter komt, en zij vraagt zich af of zij nou een jalourse bitch is als ze dit lastig vindt of dat het inderdaad een aparte situatie is, dacht ik: we gooien een poll op Bokt! :D
Is dit normaal of niet?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-08-17 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Re: Vriend gaat uit met andere vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:55

Als het een vriendin is, net zoals een vriend dan nee. Geen probleem! Gewoon vrienden moet geen probleem zijn toch? Of mag hij een überhaupt geen vrouwelijke vriendinnen hebben?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:57

Ligt er aan hoe hij die andere meiden kent. Ik heb ook al 16 jaar een goede vriend en wij gaan ook weleens samen eten of wat drinken. Mijn ex en zijn vriendin hebben daar ook gelukkig nooit een probleem van gemaakt.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:59

Ligt er maar helemaal aan hoe de verhoudingen liggen tussen vriend en die vrouwen. Willen die vrouwen meer van hem? Maken ze ooit dubbelzinnige opmerkingen of toespelingen? Hoelang kennen ze elkaar?

Mijn vriend mag best met vrouwen afspreken, als maar duidelijk is dat hij van mij is en dat ook blijft :D

Edit: ik heb in 2 relaties gehad dat mijn vriend met een vriendin af sprak en veel contact had, waarbij mijn gevoel zei dat er iets niet klopte. Die meiden bleken allebei ook iets meer van mijn vriend te willen.
Echte vriendschap tussen man en vrouw bestaat zeker, maar is zeldzaam naar mijn idee
Laatst bijgewerkt door Tanya op 22-08-17 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

ik denk dat we een heleboel ins en outs missen, om er een oordeel over te geven.

Polly
Moderator Algemeen

Ik werk bij voorkeur ook alleen met mannen, ik heb nu bij mijn 2 banen 1 hele vrouwelijke collega en de rest is man. Ik vind het heerlijk, geen gezeik, geen haat en nijd maar gewoon duidelijkheid op een prettige manier. Met die collega's doe ik dan ook weleens een hapje en een drankje en dat is geen probleem. Ja voor sommige buitenstaanders die hun conclusie dan trekken maar gelukkig weten mijn partner en ik prima wat we aan elkaar hebben.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:00

Zou in mijn ogen geen probleem moeten zijn, mis zij ook mee zou mogen als ze dat zou willen.

Evelijn

Tja... dat is niet zo makkelijk te beantwoorden...
Zijn intenties zijn dus iig vriendschappelijk... is dat ook van die vrouwen?
Hoe lang kent hij die vrouwen? Zijn het vrienden van de studie of vorige maand ontmoet?
Gaan ze ook weleens met groepje iets doen waar vriendin dan ook bij wordt gevraagd? Als het van beide kanten gewoon vriendschappelijk is en je als partner gewoon ook af en toe erbij bent... dan lijkt me dat prima. Echter als het 'vrienden' zijn die hij pas recent heeft leren kennen, waar intenties niet helemaal duidelijk zijn en waarbij je als partner niet bekend bent of gewoon mee kan... NOPE dan zou ik opzoek gaan naar andere kerel.

paardje

Sorry dubbelpost
Laatst bijgewerkt door paardje op 22-08-17 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

YellowGray

Ja ik vind dat eigenlijk heel normaal. Je kunt toch vrienden hebben van het geslacht waar je toevallig ook op valt? Ik ben zelf biseksueel, zou ik dan nooit meer een op een met iemand mogen afspreken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:02

Tanya schreef:
Ligt er maar helemaal aan hoe de verhoudingen liggen tussen vriend en die vrouwen. Willen die vrouwen meer van hem? Maken ze ooit dubbelzinnige opmerkingen of toespelingen? Hoelang kennen ze elkaar?

Mijn vriend mag best met vrouwen afspreken, als maar duidelijk is dat hij van mij is en dat ook blijft :D

Mooi omschreven! :j
Hij heeft een breed assortiment aan vrouwelijke vrienden. 8-) Van collega's en ex-studie/klasgenootjes tot ex-vriendinnen, waarvan er eentje ook wel heeft geprobeerd om hem tijdens dit soort dates terug te veroveren van de huidige vriendin. Hij vond dit zeer vleiend maar deed er verder niets mee, en vindt het dus bijzonder raadselachtig dat zijn huidige vriendin daar not so amused door was. 8-)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:02

Uhm, ik zou het zelf niet leuk vinden als mijn vriend dat zou doen. Maar ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik een relatie hebben met een jongen met veel vriendinnen ook heel moeilijk zou vinden.
Dus daar zou ik denk ik al voor mezelf niet aan beginnen.
Dus als mijn vriend nu ineens zou besluiten dat hij elke week met een andere meid af zou spreken zou ik dat zeer verdacht vinden.
En zou me daar niet prettig bij voelen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:06

2 X per week en dan altijd alleen met vrouwen , vind ik toch niet echt normaal.
Ik vind 2 x per week op stap al veel voor iemand met een relatie als hij zonder zijn vriendin gaat.

Ik zou het niet op prijs stellen in ieder geval.
Samen wat doen is leuk en als hij af en toe ook eens met anderen op stap gaat , prima, maar zo vaak en dan zonder partner en altijd met het andere geslacht, ik zou mij daar niet prettig bij voelen.
En inderdaad, hoe zitten die vrouwen in dit verhaal?

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:16

Zelf zou ik hier geen probleem mee hebben. Als hij met een ex wat gaat drinken zou ik misschien wel een gesprek erover hebben, maar als hij zegt dat het puur vriendschappelijk is en open en eerlijk blijft met wie hij afspreekt zou ik hem daar op vertrouwen. Spreekt hij zonder dat mede te delen af met een ex, dan zou ik minder amused zijn bijvoorbeeld.

Vind het eerlijk gezegd ook een beetje jammer dat veel mensen er hier vrij snel van uit gaan dat de vrouwen waarmee hij afspreekt andere intenties hebben. Best begrijpelijk als je (ex-)vriend wel eens vreemd is gegaan natuurlijk, maar als hier verder geen sprake van is (in je huidige relatie) zou ik toch eerder vraagtekens bij jezelf en je vertrouwen in deze relatie zetten dat bij de vrouw waarmee hij afspreekt.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:27

Persoonlijk zou ik er weinig problemen mee hebben, maar ik ben gezegend met weinig (misschien te weinig :D) jaloezie gevoelens. Ik vind het echter geen aanstellerij of fout als vrouwen dat wel hebben, jaloezie is een heel sterk en rottig gevoel en kan je niet zo maar weg stoppen.
Als dat een issue is binnen je relatie moet je elkaar tegemoet zien. Die vriend mag er dus best een beetje rekening mee houden door ook is een keertje thuis te blijven, of z'n vriendin uit te nodigen ook is mee te gaan en de kans geven bevriend te raken met die meiden. Vriendin moet daar op haar beurt dan ook weer open voor staan, blijven communiceren en niet met verwijten gooien (hypothetisch gezien he, niet dat die vriendin van jou dat ook doet).

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:28

Ik zou het niet echt heel fijn idee vinden eigenlijk.. Beetje apart, maar dat is mijn mening

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:33

Bambolina schreef:
Persoonlijk zou ik er weinig problemen mee hebben, maar ik ben gezegend met weinig (misschien te weinig :D) jaloezie gevoelens. Ik vind het echter geen aanstellerij of fout als vrouwen dat wel hebben, jaloezie is een heel sterk en rottig gevoel en kan je niet zo maar weg stoppen.
Als dat een issue is binnen je relatie moet je elkaar tegemoet zien. Die vriend mag er dus best een beetje rekening mee houden door ook is een keertje thuis te blijven, of z'n vriendin uit te nodigen ook is mee te gaan en de kans geven bevriend te raken met die meiden. Vriendin moet daar op haar beurt dan ook weer open voor staan, blijven communiceren en niet met verwijten gooien (hypothetisch gezien he, niet dat die vriendin van jou dat ook doet).

Mee eens, tevens hangt het inderdaad ook van de situatie af. Zo kende ik een meisje die niet met haar vriend naar de film wilde maar wel met haar mannelijke vriend. In mijn ogen niet zo leuk voor vriendlief. Maar uiteindelijk gaat het inderdaad ook compromien, dus naar elkaar luisteren en rekening houden met elkaar.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:42

Als hij zoveel vriendinnen ziet zegt dat dus ook dat hij ze per persoon niet 'heel' vaak ziet?
Ik zou er geen problemen mee hebben, zolang er maar over gesproken word en er grenzen zijn.

Als ik haar was zou ik hierover gewoon een gesprek aangaan met hem. Of wij nou zeggen of het normaal is of niet, zij voelt zich er niet prettig bij. Dat gaat niet veranderen als wij zouden zeggen dat het 'normaal' is. Dan zou ze het gevoel misschien alleen maar wegstoppen en dan word het op de achtergrond alleen maar een groter probleem en barst na verloop van tijd een bom.
Dus gewoon hierover praten, afspraken maken en als hij hier niet voor open staat of niet over wilt praten dan weet je genoeg. Een relatie moet leuk zijn en je moet niet 2 dagen per week thuis zitten en je zorgen maken over wat hij misschien doet.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:46

Ik denk ook dat communicatie de sleutel is en net als anderen zou ik aanraden erover te praten. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat een ander wel of niet normaal vindt, zolang het in je eigen relatie maar werkt en je het erover hebt met elkaar wat je beiden wil en hoe je daar een weg in vindt.

Dat het dan meiden zijn vind ik ook niet specifiek raar, afhankelijk van hoe de onderlinge relatie is. Ik heb genoeg echt goede vrienden waar ik me totaal niet seksueel toe aangetrokken voel, en dan hoeft gezellig samen dingen doen dus ook geen problemen te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:33

Ik vind vertrouwen echt heel belangrijk in een relatie en als je niet het gevoel hebt alsof je je vriend vertrouwt als hij met andere vrouwen op stap is is het misschien tijd om naar een andere vriend te kijken. Beetje hard, maar ik vind het zo gek dat mensen de helft van de bevolking maar zouden moeten vergeten als potentiële vriend(in) omdat ze een relatie hebben. Als het om een ex gaat of iemand waarmee geschiedenis speelt zou ik het fijn vinden als er even over gepraat kan worden maar verder moet je dat toch gewoon los kunnen laten? Ik heb heel veel mannelijke vrienden en daar spreek ik gewoon mee af.. Als ik een relatie heb ga ik dan niet bij iedere lunchafspraak of borrel zeggen met hoe veel mannen en hoe veel vrouwen ik ben.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:51

Mijn vriend heeft ook een beste vriendin, ik heb daar geen problemen mee.
Ook weet ik dat zijn beste vriend nogal een rokkenjager is en wordt hij regelmatig meegesleurd in situaties dat er ook andere meiden bij zijn, ik heb daar zelf geen problemen mee zolang hij maar duidelijk maakt dat hij een vriendin heeft oid. Maar merk dat hij er wel moeite mee heeft om te zeggen naar mij toe want ik weet dat hij er andersom moeite mee heeft :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:07

Ik vraag me vooral af waarom die jongen niet met zijn vriendin die leuke uitjes gaat doen :+

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:08

Relaxed schreef:
Ik vraag me vooral af waarom die jongen niet met zijn vriendin die leuke uitjes gaat doen :+

Ik ook....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:09

Relaxed schreef:

Echt? Lijkt me niet meer dan gezond dat je ook gewoon dingen met vrienden/vriendinnen blijft doen :=

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:12

Emmaa_ schreef:
Relaxed schreef:

Echt? Lijkt me niet meer dan gezond dat je ook gewoon dingen met vrienden/vriendinnen blijft doen :=

Dat wel, maar in deze frequentie? In dat geval zou ik gewoon samen met vrienden afspreken.