Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Needje schreef:Dat zal vast gewoon in de voorwaarden van je provider staan.
Overigens dacht ik dat alles tegenwoordig wel met automatische incasso zou gaan.
Misschien een tip zodat je het niet meer kan vergeten.

Needje schreef:Hmmm heb even gekeken bij Vodafone. Maar echt duidelijk zijn ze niet. Ze zeggen dat ze na een aanmaning rente mogen vragen. Artikel 10.4
Maar elders staat dat ze mogen afsluiten als niet betaald wordt. Artikel 13.1
Tsja. Wat houden zij aan? Op basis van 13.1 staan ze in hun recht.
Maar waarom is die aanmaning uit 10.4 niet gestuurd?
Zal ze dat gewoon even voorleggen.
Overigens ga ik er van uit dat als je betaald hebt zo alles gewoon weer in werking gezet wordt? Daar vind ik niets over zo snel nl.

Lente schreef:Vodafone is wat dat betreft echt
Ze doen het inderdaad wel vaker zo... Stomme 50 euro er weer bovenop...

Depende schreef:Ik ben niet volledig bekend met de procedures bij Vodafone. Wat ik wel heb begrepen van meerdere schulsaneerders is dat providers in het algemeen heel snel afsluiten, bij 2 maanden achterstand zou al worden afgesloten. Dat komt ook overeen met jouw verhaal. Bij gwl en huur e.d. zijn daar gedragscodes en wettelijke regelingen voor, bij providers (nog) niet.
Persoonlijk denk ik dat er weinig anders op zit dan je erbij neer te leggen en te betalen om zo snel mogelijk weer aangesloten te raken.
Lente schreef:Oh serieus??
Ik ben verder overigens best tevreden met Vodafone. Maar die chat... Ik zou even een berichtje op facebook doen. Ben ik normaal gesproken niet zo van, maar in dit geval...
En dan met name over de manier waarop je te woord bent gestaan.
Giolli schreef:Wat gek. Ik heb ook wel eens vergeten te betalen bij Vodafone of dat er niet genoeg geld op de rekening stond, ik krijg dan eerst zeker 4 sms'jes over een maand tijd uitgestreken voordat er stappen worden ondernomen. Kan inderdaad te maken hebben met dat je al eens eerder afgesloten bent en ze dan niet meer waarschuwen.
Morganlefay schreef:Goh, gewoon de volgende keer alles automatisch laten afschrijven en je administratie bijhouden.
Als je toch in je telefoon woont is dat een kleine moeite.
Sorry hoor maar dit zijn zulke basale zaken.
Als je goed Goegelt kom je heel veel fora tegen met tekst en uitleg over dit onderwerp. Vara,Tweakers,Radar.
Relien schreef:Je kan Vodafone gewoon bellen hoor als je afgesloten bent dus dat is geen excuus.
Ik moet zeggen dat ik dat soort dingen ook nooit via de chat regel. Heb ben laatst ook even afgesloten geweest ik heb ze meteen gebelt. Er bleek een rekening open te staan maar ze hadden een verkeerd nummer van mij waardoor ik geen sms gehad had. Grote excuses gehad ze hebben me meteen weer aangesloten en ik heb na het telefoontje meteen die rekening betaald ik hoefde geen extra kosten te betalen. Dus mis gewoon even bellen naar 1200

Depende schreef:Excuus ik heb je post verkeerd geïnterpreteerd met 'dit is 1x eerder gebeurd'.![]()
Er wordt op de website van Vodafone ook gezegd dat ze eerst herinneren via sms, blokkeren en daarna pas schriftelijk een laatste kans (waarschijnlijk ingebrekestelling). De sms (herinnering) is de eerste stap in het incassotraject. Deze zijn op basis van jurisprudentie aanvaardbaar als herinnering als de verzender kan aantonen dat jij het bericht hebt ontvangen. Als jij de sms niet gehad hebt dan kan je proberen om hen aan te laten tonen dat de sms verzonden is en, als dit bewijs dan ontbreekt, dat de afsluiting hun schuld is en daarmee die extra kosten kwijt te laten schelden.
Mijn ervaring met een andere provider is dat je bij zulk soort dingen aan het kortste eind trekt (in mijn geval was het een fout van de provider door een vinkje niet aan te vinken bij wijziging rekeningnummer). *edit ik vond het de mogelijke negatieve bkr registratie niet waard.

Shiloh schreef:Zou de herinnering niet automatisch verstuurd kunnen zijn ten tijde dat de telefoon in de week ervoor geblokkeerd was. En je daarom die herinnering nooit gehad hebt.