2 broeken en 3 shirts dus.
Verder heb ik aan echt nette kleding voor nette gelegenheden (zoals kerst of een crematie of een net etentje) nog een aantal jurkjes (3 stuks) en 2 blazers.
De rest van mijn kleding is kapot/ versleten/ verwassen en dus geschikt als klus of stal kleding
En nergens meer te koop dus ook niet te vervangen voor het zelfde exemplaar maar dan nieuw.Het drama waar ik echter mee zit is dat ik niet weet wat ik aan kan. Alle truien/ shirts/ blouses die ik zie staan me niet of het is totaal niet mijn stijl. Al weet ik inmiddels ook niet meer of ik nog wel een stijl heb. Ook de standaart basics pas ik niet meer.. Ik ben niet dik maar met een standaart basic shirtje lijk ik wel een rollade omdat ik ook niet de slankste meer ben. Blouses krijg ik niet dicht bij mn borsten en die openstaande gaten tussen de knopen is ook een no-go. Pak ik een maat groter dan verzuip ik er met mn schouders weer in.
Toch erger ik me aan mn kleine kast inhoud, ik ben namelijk best dol op kleren maar mn lijf is niet meer dat wat ik gewent ben, dus het aanvullen van mn kast lukt helaas niet. Als ik weer door een broek heen slijt bestel ik dezelfde weer online omdat ik weet dat die broek mij goed staat, anderen meestal niet helaas, maar het gebrek aan shirts vind ik vervelender.
Wat zijn nou echt goede basics en nette kledingstukken die een mooie pasvorm hebben? Ik heb vooral een buikje die ik niet geaccentueerd wil hebben.. Welke merken vallen goed? Welke winkels zijn aan te bevelen? In welke winkels kan het personeel nou echt goed advies geven in plaatst van alleen maar proberen te verkopen terwijl ik eruit zie als een wandelende suikerspin of rollade of weet ik veel wat?
Ik zie al jaren door de bomen het bos niet meer.. ik wil me ook weer eens mooi voelen en kunnen twijfelen over wat ik aan moet ipv "warm weer = korte mouwen, casual thuis = groen shirt, netjes = zwart shirt". Ik wil weer eens als een echte vrouw met een voldaan gevoel kunnen shoppen, en weten wat me wel en wat me niet staat. En mijn vriend kunnen verrassen met een nieuwe look.
Ik weet alleen niet hoe..
Wie kan mij op weg helpen?