Afspreken met andere jongen, kan dat wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Afspreken met andere jongen, kan dat wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 15:46

Ik kan nergens mijn vraag en verhaal kwijt, dus dan maar hier :') Weer zon relatie topic in de LZP }>

De broer van een vriendin van mij (A.) is al erg lang wat bijzonderder voor mij. Ik vond hem al leuk sinds dag 1 en ben heel lang verliefd op hem geweest. Er is een tijd geen contact geweest totdat wij 2 jaar terug erg verliefd op elkaar zijn geweest, we hebben het een en het ander stiekem uitgespookt (geen directe seks) omdat mijn vriendin er héél erg op tegen was dat wij iets zouden krijgen. Vriendschappelijk contact via Whatsapp was al not done in haar ogen, ook haar moeder was er enorm op tegen en als we gezellig aan het kletsen waren voelde ik altijd al de nijdige blikken die hun moeder mij toeworp. Dit voelde altijd echt killing; ik wilde een relatie met de jongen van mijn dromen maar dit kon en mocht gewoon niet. Op een gegeven moment ben ik dus alle gevoelens gaan negeren en heb mijzelf maar op andere jongens gericht in mijn omgeving. 1 keer heel erg verliefd geworden op een andere jongen, maar die besloot om na mij alle hoop te geven me weer flink te laten vallen. Erg veel verdriet om gehad.
En toen een aantal maanden later kreeg ik out of the blue een relatie met mijn huidige vriend. Het overviel me enorm maar ik zag geen reden om het niet te doen, ik vond hem immers ook leuk. Inmiddels heb ik al bijna 2 jaar een relatie met hem. Met natuurlijk ups en downs maar over het algemeen ben ik erg gelukkig met hem.

Ik ben een enorm aanhankelijk typ en vind het erg moeilijk om niet met mijn vriend te zijn, het meeste moeite heb ik ermee als hij een mannenavondje wilt en ik in mijn eentje thuis zit. Ik probeer dan altijd een vriendin op te trommelen maar ik heb er nou eenmaal niet veel en die hebben allemaal een relatie dus zijn 4/5 van de tijd ook bij vriendlief.
Ik probeer zoveel mogelijk om ook met andere mensen om te gaan en mijn vriend ook even zijn tijd te geven. Ik vind dit echter moeilijk, omdat ik weinig vriendinnen heb en ik weet gewoon niet of het normaal is als ik met andere jongens een avond doorbreng. Gewoon een avondje chillen. Ik zou nooit vreemdgaan, en zou ook nooit om aandacht te krijgen met een jongen afspreken. Het zit gewoon zo, ik heb meer mannelijke contacten (ook nog van voor in een relatie kreeg) om mee af te spreken dan vriendinnen om mee af te spreken.

Nu zit het zo, toen ik laatst bij mijn vriendin was was A. er ook en ik raakte in een gesprek met hem, vriendin en moeder waren op dat moment niet in de keuken. Het was zo gezellig en fijn om weer met hem te kunnen kletsen. Hij zei dat ik hem maar een appje moest sturen, dat we daar verder konden kletsen.
Dus toen ik thuis was hebben we dus gezellig appcontact gehad, over vroeger gepraat etc. etc.
Dit was allemaal vriendschappelijk, voor de duidelijkheid. Hij had me wel een compliment gegeven maar hij weet dat ik al lang een relatie heb.
Toen vroeg hij na een paar dagen of dat ik een keer naar zijn nieuwe huisje kwam kijken. Ik twijfelde geen seconde en zei dat ik zeker een keer langs zou komen, het zou erg gezellig zijn en bovendien kon ik dan zijn nieuwe huisje zien.

Toen die avond dacht ik na en wist ik eigenlijk niet of ik dat wel kon doen. Mijn vriend weet niet dat A. überhaupt bestaat, het verleden van ons etc. Ik wist niet of dat ik het wel zou kunnen maken om A. op te zoeken. Dit zou ik of moeten verzwijgen voor mijn vriend, of ik zou het moeten vertellen wat hij waarschijnlijk echt niet tof gaat vinden. Aan de andere kant, er zijn momenten dat ik écht niets te doen heb en mijn vriend even zijn eigen tijd wilt, dan zou ik zo graag even langsgaan bij A.

Het voelt allemaal zo dubbel, als mijn vriend zoiets zou doen was ik echt heel kwaad geworden, maar zelf heb ik wel de neiging om het te doen. Als ik echt niets te doen heb kan het toch wel? Of juist niet omdat ik het verzwijg voor mijn vriend. Ik weet het niet meer... :( Wat vinden jullie hier van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:49

Het feit dat je A. voor je vriend verbergt zegt wat mij betreft in ieder geval iets. En niet in de meest positieve zin. Iets verzwijgen is in ieder geval nooit goed voor je relatie en doe je ook niet zonder reden.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:49

Ik vind dat je best mannelijke vriendschappen kan hebben. Maar op het moment dat je het expres verzwijgt zit je in mijn ogen fout. Ik zou er gewoon een gesprek over hebben met je vriend dus.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:51

Weet je, je moet dit niet met ons bespreken, maar met je vriend. Wij hebben geen relatie met jou, hij wel.
Vertel gewoon dat je een oude bekende tegen bent gekomen, wie die persoon is en dat hij je heeft uitgenodigd om langs te komen.
Succes.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:51

Waarom zou je het verzwijgen? Verwacht of hoop je er meer van dan vriendschap?

Ik ken de regel dat je niet met andere jongens mag omgaan als je een relatie hebt niet.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 15:52

Ik snap jullie punt.
Het is meer dat ik vanaf het begin nooit heb verteld over A. en ik denk dat het heel koud op zijn dak komt vallen als ik nu ineens aan kom zetten met een liefdesverhaal van mij. Ik denk ook dat hij het niet echt leuk vind als ik dat hele verhaal vertel en daarna zeg dat ik graag langs wil gaan bij A.

Ik ben gewoon erg bang voor de reactie ofzo.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:52

Precies. Heb het er over met je vriend. Vind hij het goed? Lekker doen. Wil hij het liever niet? Dan doe je het niet.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:53

Natuurlijk kan je ook een man als vriend hebben en andersom ook. Wat mij wel opvalt is dat hij hier niets van weet. Ik zit in een relatie waar we heel open zijn over vorige relaties etc. Misschien is het niet leuk voor de ander maar wanneer je gewoon open en eerlijk bent is er niks aan de hand lijkt mij. Wanneer je het juist verbergt... Zijn er dan misschien nog gevoelens?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:53

Wat is er mis met open kaart spelen met je vriend? Geef hem dezelfde uitleg die je hier neergezet hebt.
Vriendschappelijk contact moet toch gewoon kunnen, de problemen beginnen als je dingen gaat verzwijgen...
Of zoek een hobby die je bezig kan houden tijdens je avonden alleen.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:54

Lieshorses schreef:
Ik snap jullie punt.
Het is meer dat ik vanaf het begin nooit heb verteld over A. en ik denk dat het heel koud op zijn dak komt vallen als ik nu ineens aan kom zetten met een liefdesverhaal van mij. Ik denk ook dat hij het niet echt leuk vind als ik dat hele verhaal vertel en daarna zeg dat ik graag langs wil gaan bij A.

Wat denk je wat hij er van vindt als je stiekem gaat afspreken? :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:54

Goof schreef:
Weet je, je moet dit niet met ons bespreken, maar met je vriend. Wij hebben geen relatie met jou, hij wel.
Vertel gewoon dat je een oude bekende tegen bent gekomen, wie die persoon is en dat hij je heeft uitgenodigd om langs te komen.
Succes.

Hier ga ik volledig in mee. Maak het bespreekbaar met je vriend en kijk hoe jullie dat samen regelen.

Ik spreek ook met andere jongens af, vaak wel paard gerelateerd maar mijn vriend kent hun van naam/gezicht en vind dat helemaal prima. Maar als ik het stiekem zou doen, nee dat is niet oké :n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:55

Lieshorses schreef:
Ik snap jullie punt.

Tja er zit nogal een verschil in vertellen he:
"he, ik kwam laats mijn oude liefde tegen. Stapelverliefd was ik, hij was de liefde van mijn leven en nu vraagt hij of ik langs kom in zijn nieuwe huis".

Of:
He, ik kwam laatst een oude bekende tegen. Broer van een vriendin van me. Heb hem ooit nog een blauwe maandag leuk gevonden, maar hij kan echt niet tippen aan jou. Hij vroeg of ik zijn nieuwe huis kom bewonderen en een keer kom bijkletsen, vind je dat ok? Heb je anders zin om mee te gaan?"

Anoniem

Even een heel directe vraag: Denk jij dat je opnieuw gevoelens zou kunnen krijgen voor A?

Danielleeee_

Of je nou naar een vriend of eem vriendin gaat, in een gezonde relatie waarin je elkaar vertrouwt zou het in mijn ogen moeten kunnen. Zodra je het gaat verbergen voor je vriend, dan gaat het volgens mij de verkeerde kant op. Ik zou zeggen, ga lekker naar A toe, maar wees er eerlijk over tegen je vriend. Je hoeft niet in detail te vertellen wat jullje een paar jaar terug hebben uitgespookt, maar je kan wel zeggen dat je naar een mannelijke vriend toe wilt. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:56

Als je twijfelt of je het aan je vriend kan vertellen lijkt me het sowieso niet goed :Y)

Waarom twijfel je of je het wel kan vertellen? Heb je nog gevoelens voor hem? Dan lijkt me de kat op het spek binden ook niet erg slim.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 15:56

Nee, ik denk niet dat er gevoelens zijn. Als ik met A. praat heb ik het heel gezellig, maar als ik dan denk aan mijn vriend dan herinner ik me weer waarom ik voor mijn vriend heb gekozen.
Ik zou daarnaast ook echt niet weten hoe ik zoiets breng. Een oude bekende vind ik dan wat prettiger klinken dan een jongen waar ik heel lang verliefd op ben geweest.

Capriootje

Re: Afspreken met andere jongen, kan dat wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:57

Zoiets als wat Goof zegt dus; He, ik kwam laatst een oude bekende tegen. Broer van een vriendin van me. Heb hem ooit nog een blauwe maandag leuk gevonden, maar hij kan echt niet tippen aan jou. Hij vroeg of ik zijn nieuwe huis kom bewonderen en een keer kom bijkletsen, vind je dat ok? Heb je anders zin om mee te gaan?"

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:57

Je denkt dat er geen gevoelens zijn, of zijn er geen gevoelens? :')

Het klinkt allemaal wat twijfelachtig. Ik snap dat je het niet aan je vriend wil vertellen omdat je bang bent voor zijn reactie...
Dan moet je even bij jezelf te rade gaan wat je wil met dat bezoekje :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 16:00

Misschien is het gewoon dat ik bijna zeker ben van het feit dat hij het niet gaat accepteren. Ik kan het natuurlijk altijd proberen, op inderdaad een subtiele manier.
Als hij het liever niet heeft moet ik het natuurlijk niet doen, maar aan de andere kant; kan hij een vriendschappelijk contact verbieden?

Ik denk inderdaad dat er geen gevoelens zijn, of misschien dénk ik juist dat er wel een beetje gevoelens zijn maar zijn ze er niet. Ik weet het niet. Ik vind het gezellig met A. maar hij tipt inderdaad gewoon niet aan mijn vriend. Echt niet.
Ik zou oprecht natuurlijk zijn nieuwe huis gewoon willen zien en gewoon lekker bijkletsen. Ik vind het altijd gezellig om te kletsen met hem maar echt niet meer. No way.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:01

verootjoo schreef:
Je denkt dat er geen gevoelens zijn, of zijn er geen gevoelens? :')

Het klinkt allemaal wat twijfelachtig. Ik snap dat je het niet aan je vriend wil vertellen omdat je bang bent voor zijn reactie...
Dan moet je even bij jezelf te rade gaan wat je wil met dat bezoekje :)

Dat was ook mijn gedachte; als er geen gevoelens zijn dan weet je dat. Dan is het geen 'ik denk het niet'

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:02

Lieshorses schreef:
Nee, ik denk niet dat er gevoelens zijn. Als ik met A. praat heb ik het heel gezellig, maar als ik dan denk aan mijn vriend dan herinner ik me weer waarom ik voor mijn vriend heb gekozen.
Ik zou daarnaast ook echt niet weten hoe ik zoiets breng. Een oude bekende vind ik dan wat prettiger klinken dan een jongen waar ik heel lang verliefd op ben geweest.

Prima om te zeggen dat het een oude bekende is toch? Je kan zeggen dat je hem via je vriendin kent omdat het haar broer is. Je hoeft niet te vertellen dat je verliefd op hem was, daar maak je alleen maar slapende honden mee wakker. Zolang er nu niks aan de hand is, zou ik het daar verder ook niet over hebben.

Als blijkt dat je toch weer gevoelens voor A krijgt, wat helemaal niet gek zou zijn hoor, kan je tegen die tijd kijken wat je doet. Dat je verliefd wordt op iemand anders tijdens je relatie hoeft niet het einde te betekenen, dat overkomt zoveel mensen. Het is dan alleen aan jou om te kijken wat je met die gevoelens doet. Maar zo ver is het nog lang niet, ik zou eerst maar eens naar A gaan en het tegen je vriend zeggen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:03

Het feit dat je twijfelt of je dit kan maken zegt eigenlijk al genoeg. Ik denk dat je A nog steeds erg leuk vindt. Waarom mocht je van je vriendin en hun moeder geen contact met hem? Waar slaat dat eigenlijk op? Je laat toch niet anderen bepalen met wie je wel of geen relatie mag?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:04

Lieshorses schreef:
Misschien is het gewoon dat ik bijna zeker ben van het feit dat hij het niet gaat accepteren. Ik kan het natuurlijk altijd proberen, op inderdaad een subtiele manier.
Als hij het liever niet heeft moet ik het natuurlijk niet doen, maar aan de andere kant; kan hij een vriendschappelijk contact verbieden?

Ik denk inderdaad dat er geen gevoelens zijn, of misschien dénk ik juist dat er wel een beetje gevoelens zijn maar zijn ze er niet. Ik weet het niet. Ik vind het gezellig met A. maar hij tipt inderdaad gewoon niet aan mijn vriend. Echt niet.
Ik zou oprecht natuurlijk zijn nieuwe huis gewoon willen zien en gewoon lekker bijkletsen. Ik vind het altijd gezellig om te kletsen met hem maar echt niet meer. No way.

Nou, dan ga je gewoon samen met je vriend dat nieuwe huis bekijken :)

En of hij vriendschappelijk contact kan verbieden; hij kan je niks verbieden, maar hij kan wel aangeven of hij het wel of niet ziet zitten. En of het je dan waard is ruzie erover te maken om alsnog te gaan is aan jou ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 16:06

Ik twijfel meer of ik dit kan maken omdat ik het andersom namelijk echt niet tof zou vinden. En ja dat is hypocriet dat ik nu wel graag dit wil gaan doen. Ik ben niet verliefd op A. daar ben ik zeker van, ik vind het prettig om met hem in gezelschap te zijn. Erg gezellig. Maar ik weet zeker dat ik niet verliefd ben op hem.
@Suzanne, ik heb geen idee. Mijn vriendin voelde zich verraden omdat ik in haar ogen voor haar broer kies ipv voor haar (denk ik) en haar moeder ondersteunt haar daar heel erg in. Ik heb daar echt veel last van gehad, maar vooral op die leeftijd, doe je er niets aan.

Jasmijn1989

Re: Afspreken met andere jongen, kan dat wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:11

Waarom ga je niet samen met je vriend naar A? Dan is de verhouding duidelijk. Als je vriend geen probleem heeft met A dan kun je vanzelf een keer alleen gaan.