Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:02

Pff, het moet me even van mijn hart.

8 jaar geleden kreeg mijn vriend een collega die ongelooflijk flirterig is. Nadat mijn vriend van werk veranderd is, zijn ze contact blijven houden. Aanvankelijk had ook ik een goed contact met die collega. Heb haar veel over mezelf verteld en hoe mijn vorige exen mij bedrogen hebben, waardoor ik heel moeilijk vertrouwen kan geven. Destijds zei ze me dat ze mij nooit ging kwetsen. Tja, blijkbaar was haar woord niets waard, zo vond ze het oa ooit gewoon om aan mijn vriend te vragen om haar in bed te stoppen en een nachtzoentje te geven toen hij bij haar op bezoek was. Niet moeilijk dat ik haar voor geen meter vertrouw.

Regelmatig vraag ik mijn vriend of ze nog contact hebben, dus ik weet dat ze af en toe (zegt hij) bellen en chatten. Vorige vrijdag vroeg ik hem of ik boos zou worden, moest ik hun gesprekken op chat kunnen lezen, waarop hij heel ontwijkend antwoorde en mijn wantrouwen gewekt werd. Heb uiteindelijk zijn messenger gelezen en vond een chat terug die net op het randje was, iets wat hij ook wist, want hij vroeg aan haar hoe hij die chat kon wissen. Hierop stelde zij voor om op geheime Whatsapp over te gaan. Gelukkig ziet mijn vriend in dat zoiets niet kan. Hij heeft haar ook gezegd dat verder contact enkel nog kan, als er niet meer geflirt wordt, omdat hij onze relatie niet kapot wil maken. Hierop antwoorde zij hem dat ze dan geen contact meer wil en dat mijn vriend dan maar gelukkig moet worden met mij. Mijn vriend antwoorde daar nogmaals op dat contact wel kan, maar zonder geflirt. Waarop zij wederom aan gaf dat dit voor haar geen optie is, deze keer met het excuus dat ze niet meer tussen ons in wil staan.

Hierop heb ik haar boos een bericht gestuurd. Ze excuseerd zich totaal niet voor haar flirten en geeft het ook toe en ze vindt het fout van mij dat ik haar niet vertrouw. Waarop ik haar antwoorde dat het toch wel logisch is dat je iemand die met je partner flirt, niet kan vertrouwen. Mijn vriend heeft ondertussen aangegeven dat hij, als zij met hem blijft flirten, geen contact meer met haar wil, maar wil haar nog wel een kans geven. Woest ben ik hierover. Hoe kan een mens zo slecht zijn?

MarlindeRooz

Re: Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:06

Waarom wil je vriend zo graag contact met haar? In mijn ogen zit hij hier fout...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:09

Goh. Hoe bijzonder is ze wel niet dat je vriend perse contact wil blijven houden
?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:09

In mijn ogen ook, hij moet haar geen ingang geven..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:10

MarlindeRooz schreef:
Waarom wil je vriend zo graag contact met haar? In mijn ogen zit hij hier fout...

Hij zit fout omdat zij niet kan ophouden met flirten?
Hij geeft duidelijk een grens aan en ex collega respecteert dit duidelijk niet. Afkappen dat contact dus. Dit ook bij je vriend neerleggen.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:10

Ik vind dat ze beide fout zitten...

Je vriend vraagt al hoe hij de gesprekken kan wissen, dus hij weet dat hij iets doet wat niet hoort.
Blijkbaar vind hij dat geflirt tóch wel leuk..
Ik denk ook dat het contact gewoon moet stoppen, omdat je vertrouwen zo nooit groeit.
Je vriend gaat te ver, zij gaat te ver..

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:11

Ja ik vind ook dat jouw vriend fout zit hier.. Niet netjes van haar maar het zal haar een worst wezen dat je vriend bezet is blijkbaar. Hij moet dan de ballen hebben om uberhaupt geen contact met haar te hebben. Zij geeft zelfs aan dat ze dan liever geen contact wilt en je vriend gaat daar niet mee akkoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:13

MarlindeRooz schreef:

Hij wil geen contact meer met haar als ze blijft flirten, maar vindt dat gewoon contact nog moet kunnen omdat ze mekaar al zo lang kennen. Hij noemt haar niet eens een vriendin, voor hem is ze gewoon een leuke ex collega waar hij al eens mee chat. Ik ben vaak 's avonds weg, doe veel nachten en dan is het voor hem wel fijn om sociale contacten te hebben. Het is al jaren geleden dat ze mekaar nog in het echt gezien hebben. Stond ook in zijn chat dat het al zo lang geleden is, dat hij bijna vergeten is hoe ze eruit ziet.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:14

Sorry maar ik vind je echt een beetje naief hierin... Is zij de enige dan waar hij contact mee kan hebben, heeft hij geen vrienden?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:16

Dat het zo lang geleden is dat hij bijna niet meer weet hoe ze er uit ziet..

Is dat niet een stiekeme sprong naar; goh we zouden toch eens in het echt moeten ontmoeten?

Uiteraard zou het moeten kunnen, maar of je dat moet willen in deze situatie, weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:17

Tuurlijk weet mijn vriend dat hij fout was, zij zet aan en hij volgt. Heb al meerdere keren opgemerkt dat mijn vriend zich laat meesleuren. Zit hij bij iemand die rascistisch is, dan praat hij daar met mee en zo dus ook met haar. Als zij niet zou flirten, zou hij het ook niet doen. Andere vrouwen waar hij contact mee heeft, zijn zo niet. Die flirten niet met hem, dus hij ook niet met hen.

Hij heeft 1 goede vriend waar hij wekelijks mee afspreekt en vrij veel contact met zijn collega's en andere ex collega's. Meeste contacten zijn trouwens vrouwen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:22

Maar het is toch simpel: hij geeft aan dat hij geen contact meer wil als dat contact flirten betekent. Zij zegt dan dat het niet zonder flirten kan... dan is het toch aan hem om zijn conclusie te trekken: het contact verbreken?
Beetje vreemd dat hij dat niet doet.
Ik zou in jouw plaats dus boos op hem zijn, zij heeft immers open kaart gespeeld en hij gaat daar dus blijkbaar mee akkoord, aangezien hij het contact niet verbreekt.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:25

Tja als zij aangeeft niet op een normale manier contact te kunnen hebben dan is het toch gewoon klaar? Snap niet dat je vriend dan alsnog contact wil blijven houden.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:26

Mja vriendlief zou verstandig moeten worden en in gaan zien dat dit dus geen optie is...

Je kunt niet bepalen voor wie je gevoelens of eventueel lustgevoelens krijgt... wel wat je er mee doet... en ik denk dat het nog verdomd moeilijk gaat worden voor meneer als het allemaal op een presenteerblaadje aangereikt wordt door mevrouw om dan nee te zeggen...

Hij heeft zijn grens aangegeven... zij heeft duidelijk aangegeven dat ze die grens niet wil/kan respecteren...

Dan is het nu dus aan je vriend om te bepalen wat waardevoller is... jullie relatie of dit geflirt/geklooi over de app...

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:31

Heb jij nog zin in een vriend die zo blijft volharden in het contact met een andere vrouw? Wat een slappe hap. Hij had na de tweede keer aandringen van haar op "contact met flirten" gewoon kunnen zeggen "oké ik ben er klaar mee. Doei."

Ik snap niet goed waarom je haar een boos bericht stuurt. Ik zou juist klaar met hem zijn geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:32

Wendy schreef:
Maar het is toch simpel: hij geeft aan dat hij geen contact meer wil als dat contact flirten betekent. Zij zegt dan dat het niet zonder flirten kan... dan is het toch aan hem om zijn conclusie te trekken: het contact verbreken?
Ik zou in jouw plaats dus boos op hem zijn, zij heeft immers open kaart gespeeld en hij gaat daar dus blijkbaar mee akkoord, aangezien hij het contact niet verbreekt.

Hij wil het contact wel verbreken, maar omdat zij tegen hem zegt dat ik altijd problemen met haar ga blijven hebben, wil hij haar eerst nog een kans geven. Hij denkt dat ze wel met het geflirt kan stoppen. Zij heeft gisteren op messenger de zielepoot uitgehangen, ze zegt dat ik het probleem ben, omdat ik haar niet vertrouw. En als iemand zo doet, kan mijn vriend niet hard zijn.

Hij heeft haar vanmorgen nog gestuurd dat hij begrijpt waarom ik haar niet vertrouw. Tevens vraagt hij haar ook waarom ze met hem flirt. En hij zegt haar dat ze toch wel moet beseffen dat dat niet kan. Hij heeft me dat bericht laten lezen nadat hij het verstuurd had. Dus ik vind niet dat ik hem nog iets kan verwijten, zeker omdat ze nu nog niet te ver gegaan zijn. Als zij nu bekend dat ze gevoelens voor hem heeft, of hem zegt dat zij flirten niet als een probleem ziet en vindt dat dit moet kunnen, houdt voor hem het contact ook onmiddellijk op. Alleen wil hij haar deze laatste kans nog geven.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:34

SVRL schreef:
Wendy schreef:

Hij wil het contact wel verbreken, maar omdat zij tegen hem zegt dat ik altijd problemen met haar ga blijven hebben, wil hij haar eerst nog een kans geven. Hij denkt dat ze wel met het geflirt kan stoppen. Zij heeft gisteren op messenger de zielepoot uitgehangen, ze zegt dat ik het probleem ben, omdat ik haar niet vertrouw. En als iemand zo doet, kan mijn vriend niet hard zijn.

Hij heeft haar vanmorgen nog gestuurd dat hij begrijpt waarom ik haar niet vertrouw. Tevens vraagt hij haar ook waarom ze met hem flirt. En hij zegt haar dat ze toch wel moet beseffen dat dat niet kan. Hij heeft me dat bericht laten lezen nadat hij het verstuurd had. Dus ik vind niet dat ik hem nog iets kan verwijten, zeker omdat ze nu nog niet te ver gegaan zijn. Als zij nu bekend dat ze gevoelens voor hem heeft, of hem zegt dat zij flirten niet als een probleem ziet en vindt dat dit moet kunnen, houdt voor hem het contact ook onmiddellijk op. Alleen wil hij haar deze laatste kans nog geven.

Maar waarom een laatste kans? Wat is zo waardevol aan dit contact voor hem?
Wat is zo waardevol dat hij hierom jouw vertrouwen in hem op het spel wil zetten en jou daarmee opzettelijk kwetst?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:35

SVRL schreef:
Wendy schreef:

Het is overduidelijk dat hij aan haar "kijk mij zielig zijn" kant staat. En wow: zij noemt jou letterlijk een PROBLEEM en daarom kan hij niet hard zijn tegen haar??

Waarom laat jij je op de reservebank zetten? En waarom moet hij haar überhaupt nog een kans geven?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:36

Inderdaad, hij kiest hier in voor haar en niet voor jou..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:37

Sunrise_ schreef:
Heb jij nog zin in een vriend die zo blijft volharden in het contact met een andere vrouw? Wat een slappe hap. Hij had na de tweede keer aandringen van haar op "contact met flirten" gewoon kunnen zeggen "oké ik ben er klaar mee. Doei."

Ik snap niet goed waarom je haar een boos bericht stuurt. Ik zou juist klaar met hem zijn geloof ik.

Ik smijt 16 jaar niet zomaar weg. En ja, mijn vriend is naief en een slappe hap op dat vlak, daar ben ik me van bewust. Ik had veel liever gezien dat hij in zijn jonge jaren wat meer ervaring had opgedaan met de dames, helaas waren relaties bij hen thuis onbespreekbaar. Hij geeft aan dat ik op de eerste plaats kom, maar dat hij zich soms gewoon laat meeslepen. Echt bedrog is er nooit geweest en ik weet ook dat hij die stap nooit zal zetten. Hij moet gewoo, eindelijk eens volwassen worden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:38

Je verzint excuses voor hem, ben je bang hem kwijt te raken? Dat je het daarom accepteert?

Je moet hierin echt bij hem zijn. Hij is mee gegaan in het geflirt, dat heb je zelf kunnen lezen. Zo erg vindt hij het dus niet. Hij wilde zelfs weten hoe het gesprek gewist kon worden. Jij mocht het dus niet weten. Als hij het gewist had, had hij het je waarschijnlijk niet verteld.

Ik zou eisen dat hij het contact verbreekt, ik vind het een beetje raar dat hij nog steeds 'in discussie ' gaat met haar over jou. Jij bent hier duidelijk niet de belangrijkste persoon.

Anoniem

Goof schreef:
Goh. Hoe bijzonder is ze wel niet dat je vriend perse contact wil blijven houden
?

Dit dus. TS, ik heb aan beide kanten gezeten (en ben er niet trots op) maar als je van elkaar houdt moet je wel die stap kunnen zetten om in te zien dat het mis is en dus contact te verbreken. En niet met allemaal poedersuiker van 'ik wil haar nog een kans geven en ik ken d'r al zo lang'.

Met in m'n achterhoofd hoe kant 1 én kant 2 voelden (en die voelen allebei niet prettig) zou ik iets minder naïef worden. Ik vond mijn ex-collega's ook erg aardig maar als er na 8 jaar alleen contact mogelijk is met geflirt vanaf de ene kant (en blijkbaar ook zijn kant! Anders gaat dat niet zo lang door en zat het niet op het randje!) zou ik me toch zwaar afvragen of je vriend wel zoveel voor jou gaat als dat jij voor hem gaat.

Anoeska

Hij vindt het belangrijker dat zij zielig doet en dat 'ie contact met haar houdt, dan dat jij gekwetst bent. Wat zegt jou dat over jullie relatie?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:39

Wat raar dat je vriend persé contact met haar wil houden.
Lijkt wel alsof hij haar toch te leuk vindt, om contact te verbreken.
Daarom is het raar dat jij die ex collega een boos bericht stuurt, je moest hiervoor bij je vriend zijn.

Maar goed, jij schrijft over je vriend dat hij in het algemeen een soort 'meeloper' is.
En je laat het zelfs een beetje overkomen alsof je vriend zich laat leven door anderen, hij volgt alleen maar.
Dat is dan blijkbaar nu ook zo, met het soort contact met de ex collega.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:44

Ik snap heel goed dat je 16 jaar niet zomaar weggooit TS, dat moet je ook niet doen :) Maar je praat het in dit topic wel goed voor hem inderdaad en dat is prima als je dat wilt maar dat lijkt me niet anders had je dit topic ook niet aangemaakt.
Ik heb ook regelmatig aan de andere kant van soortgelijke situatie gestaan en mannen zijn over het algemeen niet de sterkste als het gaat om keuzes maken.. Meestal geven wij vrouwen ze daar blijkbaar dus ook de ruimte voor door het telkens goed te praten. Tsja het is maar net wat je zelf wilt, maar sta niet raar te kijken als het verder gaat dan dit..