Een hobby hebben dat niet helemaal sociaal geaccepteerd word

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Een hobby hebben dat niet helemaal sociaal geaccepteerd word

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 20:18

Hallo!

Ik heb een hobby wat ik heel erg leuk vind om te doen, maar omdat een paar klasgenoten er achter zijn gekomen ben ik er mee gestopt want ik schaamde mij ? Namelijk YouTube.
Een jaar geleden had ik besloten dat ik echte youtube filmpjes wou maken, dus ook praten tegen de camera. Ik vond het onwijs leuk, ik werd zelfs Penny Reporter omdat ik er waarschijnlijk ook feeling voor had.
Mijn kanaal groeide ook en had rond de 600 abonnees, En vorig jaar oktober ben ik gestopt omdat mijn klas genoten er achter kwamen en ze vonden het maar grappig wat ik deed.
Nu heb ik bijna niks meer gedaan met mijn youtube kanaal, ik heb al mijn filmpjes op prive gezet en heb het een beetje laten dood bloeden.
Ik mis het toch wel een beetje, ik heb zin om weer filmpjes te maken maar ik durf niet meer ivm die klasgenoten van toen.
Inmiddels ben ik van opleiding veranderd dus ik hoef ze eigenlijk nooit meer te zien, ik zit heel erg te twijfelen of ik het zou doen of niet. Ik moet mij niet zo veel aantrekken van meningen van anderen maar dat vind ik zo lastig. Ik wil zo graag dat iedereen mij normaal vind wat moeilijk gaat als je filmpjes maakt op youtube.
Wat zouden jullie doen? Eigenlijk weet ik zelf het antwoord al en dat is het gewoon doen, maar misschien denken jullie daar ook wel anders over.

vevina

Re: Een hobby hebben dat niet helemaal sociaal geaccepteerd word

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:21

Vloggen is helemaal populair! Dus vooral lekker door gaan met je hobby.

Eloya

Lekker laten kletsen zouden wij hier zeggen, en zelfs al zouden hier mensen zeggen dat je het misschien niet moet doen, toch lekker doen!

en waarom? omdat JIJ het leuk vind, omdat JIJ het graag wil.
je ziet ze niet meer, je had een leuk kanaal en feeling ervoor, geef het weer een kans, weet zeker dat dat weer hardstikke leuk word!

Westhof

Sowieso doen! Ik snap dat het vervelend is dat het door anderen in jouw omgeving niet geaccepteerd wordt, maar daar moet je je niets van aantrekken. Waarschijnlijk zijn ze gewoon jaloers. En ook ik ben wel een beetje "jaloers", want ik zou het niet durven! Vind het dus alleen maar top dat jij het wel doet +:)+ Nooit iets voor iemand anders laten varen wat jou gelukkig maakt! Vind het alleen maar triest dat je klasgenoten er zo op reageren, dat zegt imo meer over hen dan over jou.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:24

Leef je eigen leven en doe wat JIJ wil!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:26

Lekker doen wat jij wil! geniet er van! als jij dit leuk vind :D Dat is ook internet wel een beetje en hoort denk ik ook bij het vloggen. Doe vooral wat jij leuk vind en laat anderen lekker lachen als ze niks beters te doen hebben! Tis jou hobby!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:35

Gewoon doen wat je leuk vindt! Doodzonde om iets te laten liggen omdat een paar mensen het grappig vinden.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:42

Ik dacht dat je een heel bizarre hobby zou hebben, maar vloggen is toch normaal in deze tijd? Laat die paar stomme reacties je er niet van weerhouden, 600 abonnees vonden het wel erg leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:47

Gewoon doen, je had al 600 abonnees, moet je nagaan hoeveel mensen het keken en volgden die niet abonnee waren (zelf ben ik zo'n persoon, ik volg wel een aantal vloggers maar ben geen abonnee)!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:48

Laat je alsjeblieft niet beinvloeden door anderen en doe gewoon wat jij zelf wil en waar jij gelukkig van wordt :) Dat is het allerbelangrijkste.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:52

Je hebt er feeling voor. Ontwikkel je talenten! Dan ben jij degene die het laatste lacht. ;)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 21:23

Dankjewel voor de reacties, dat geeft me weer wat moet

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:29

Joh zij zijn het allang weer vergeten. Jij bent degene die het onthoud (helaas, maar zo werkt het). Gewoon weer beginnen, je zal altijd mensen tegenkomen die het er 'niet mee eens zijn'.. Ongeacht wat je doet. Zolang je geen rare fratsen uitvreet (mishandeling, verwaarlozing, geweld.. Je snapt me vast wel) moet jij doen waar jij blij van wordt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:33

hmm, ergens wil ik zeggen dat je het gewoon moet doen, maar penny reporter klinkt een beetje... ja..
Weet niet.
Ik weet ook niet hoe oud je bent, maar je hebt het over een opleiding.. dus ik denk dan 18 plus?

Maar goed, ik ken je vlogs ook niet, maar als je gewoon interessante onderwerpen bespreekt en niet de roddels van stal bijvoorbeeld zou het wel leuk zijn.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 21:35

Penny reporter houd in dat je filmpjes maakt voor het YouTube kanaal van het penny magazine :)
Ik ben 17, 25 augustus word ik 18

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:37

dat is gewoon afgunst.. jezelf niet zo laten beinvloeden door anderen en gewoon lekker je ding doen.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:40

Moet je tati eens opzoeken. Ze heeft 7 jaar gevochten voor een kanaal en ze heeft nu enorm veel volgers.
Ze heeft ook uitgelegd dat het begin moeilijk is maar nu heeft ze er haar werk van gemaakt.
Als je iets op Internet zet ga je altijd negatieve reacties erop krijgen. Focus je op de positieve dingen en ga ervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:43

SindyKaya schreef:
Mijn kanaal groeide ook en had rond de 600 abonnees, En vorig jaar oktober ben ik gestopt omdat mijn klas genoten er achter kwamen en ze vonden het maar grappig wat ik deed.

Als ze nou heel gemeen of onaardig zouden hebben gedaan of je via je Youtube account gestalkt hadden dan had ik gesnapt dat je gestopt was, maar alleen het feit dat ze je hobby 'grappig' vinden... Dat vind ik eigenlijk vreemder dan je hobby zelf.

Los daarvan; als je van vloggen houdt dan maakt het toch ook niet uit of er 600 mensen je volgen of maar 1? Ik zou echt proberen om je gevoel van eigenwaarde (of de waarde van je hobby) los te koppelen van hoeveel mensen daar iets van vinden - positief én negatief.

Nu moet ik zeggen dat in mijn wereld mensen het ook altijd erg apart en grappig vonden dat ik een pony had, zowel niet paardenmensen (een pony vreet toch alleen maar tijd en geld?) als paardenmensen (want die snapten niet waarom ik een shet had als je daar toch niet op kon rijden?), dus ik was eigenlijk niets anders gewend. Ja, gesprekken worden een paar minuten even een beetje apart als je vertelt wat je hobby is, maar als je zelf plezier aan die hobby beleeft dan zou ik gewoon doorgaan met dammen/schaken/stallen uitmesten/vloggen. 8-)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:29

Gewoon lekker doen wat je leuk vindt en je niets van anderen aantrekken. :) Een vriendin van mij is al jaren aan het haken. Op school werd ze ermee gepest, maar nu heeft ze een Facebookpagina met veel likes, verkoopt ze veel en vindt iedereen het alleen maar leuk!

En volgers, likes, etc. komen vanzelf. Je bent geen BN'er, dus je begint nu eenmaal bij het begin. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:46

Zonde dat je bent gestopt, jammer dat mensen zich zo kunnen laten beïnvloeden door mensen. Het feit dat je 600 abonnees had moet je toch ook wat hebben gedaan? Dat zijn waarschijnlijk veel meer abonnees dan klasgenoten.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:50

Eigenlijk ben ik nu heel benieuwd naar je vlogs!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 23:20

Dit zijn 2 van mijn video's, niet echt bijzonder maar ik vind dit gewoon leuk om te doen.. :o

Maar ook simpele zoals dit
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 30-07-17 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:20

Ach doe wat je zelf wil...al was je 30 geweest en maakte filmpjes voor het penny kanaal. Lekker doen.
Zolang jij het maar leuk vind.
Je moest eens weten wat ze over mij zeggen ;)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:24

Ik vind ze heel erg leuk, zonde om te stoppen!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:25

Ik vind ook dat je het leuk doet! Zeker doorgaan hoor :)