Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

verootjoo schreef:De humor is idd anders, die hebben Duitsers gewoon niet :')
Verder schijnen we in NL erg direct te zijn en daar zijn ze buiten NL niet erg van gecharmeerd.
Ook veel beleefder vind ik. Je kan niet zomaar met je en jouw gaan spreken. Dat doen we hier wel makkelijker.
KoudbloedKim schreef:Ik heb een aantal vrienden die in Duitsland wonen en omdat we zelf zo dicht bij de grens wonen, ben ik lid van een meerdere Duitse facebookgroepen.
Wat ik vooral merk is dat men veel respectvoller naar elkaar toe is dan in de Nederlandse groepen.
Als er iets niet duidelijk is, worden er eerst vragen gesteld en niet gelijk een oordeel.
Men is veel beleefder. Dat is echt iets dat opvalt.
Maar goed, dat is online.
Sizzle schreef:Yep, daar zit wel wat verschil in.
Ik wil niet stigmatiseren en generaliseren dus ik ga geen voorbeelden geven maar ik betrap me er regelmatig op dat ik denk sjonge dat is wel heel erg Duits
Omgekeerd zal dat vast ook het geval zijn.
Mijn braziliaanse manager zegt regelmatig dat ik te Nederlands ben
Maar in elk geval goed om te weten dat jij ook verschil ervaart. Dankjewel voor je reactie!
). Ook zijn ze formeler en indirecter. Je kunt het in Duitsland niet maken om zomaar bij je manager zn kantoor binnen te stappen, een klap op zn schouder te geven en vragen hoe het gaat.
. Wel durf ik meer te zeggen dan de gemiddelde Duitser, ben wat directer. Ik woon inmiddels bijna vijf jaar in Duitsland en weet heus wel wat de omgangsvormen hier zijn, maar soms maak ik tijdens vergaderingen grapjes die nét iets te hard zijn voor de bedrijfscultuur of geef ik mijn mening op plaatsen waar die niet gewenst is, so be it. De meeste Duitsers zijn stiekem een beetje jaloers op onze losse manier van met elkaar omgaan en zouden willen dat ze zelf ook zo opgevoed waren. verootjoo schreef:De humor is idd anders, die hebben Duitsers gewoon niet
), oordelen niet snel en hebben het snel koud
iedereen staat hier braaf te wachten, ook als er niks aankomt.
ik doe zelf ook vaak of ik een duitser ben eigenlijk. Ik vind Duitsers veel fijner in de omgang dan de gemiddelde Nederlander. En ook hoe de houding van veel (jonge) buitenlanders is tegenover Nederlanders. Ik ben serieus maar één maal op vakantie geweest waar men dacht dat ik een Nederlander was waar ik geen vragen kreeg over "Amsterdam".
sinds ik doe alsof ik een duitser ben kan ik heerlijk ongestoord zonder die Nederlandse rugzak op vakantie 
en in Duitsland al helemaal
(ik zou wel in Duitsland willen wonen
spreek de taal ook vloeiend
) Jans schreef:vind ik ook te generaliserend.Nederlanders pik je er zo uit, daar wil je gewoon echt niet mee samen. Duitsers ervaar ik altijd als relaxt en gezellig
pien_2010 schreef:[***] schreef:vind ik ook te generaliserend.Nederlanders pik je er zo uit, daar wil je gewoon echt niet mee samen. Duitsers ervaar ik altijd als relaxt en gezellig
Wij zien zo weinig Nederlanders dat die enkele keer dat we ze wel zien, we contact proberen te leggen. Meestal geeft dat hele leuke gesprekjes. Vaak genoeg ben ik hele leuke Nederlanders tegen gekomen in het buitenland. Dus dat herken ik echt niet.
is denk ik ook heel erg van de plek waar je komt afhankelijk. In Japan bijvoorbeeld pluk je ze er zo uit, geen respect voor de omgeving en gebruiken, en dat zijn eigenlijk altijd Nederlanders. Maar bij jullie in de omgeving ervaarde ik dat ook wel erg anders. Dat is ook eigenlijk de enige vakantie waar ik mij als Nederlander ook niet met de nek aangekeken voelde door de locals
in dld vaak aangezien als zwitser maar in frankrijk ook. Mijn duits en frans hebben kennelijk een zwitsers accent. Hihi of in frankrijk dat ze denken dat ik uit noord west frankrijk kom. Gezien mijn accent.
bevalt me best ook.