Vraagje wbt verzekering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Vraagje wbt verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 01:57

Hoi!

Ik heb even een vraagje. Afgelopen week heeft een man met een verkeersbord zich uitgeleefd op mijn fiets. Politie heeft hem op heterdaad betrapt en heeft ook aangegeven schuldig te zijn. Nu wilde de politie graag dat ik aangifte zou doen. Dit heb ik ook uiteraard gedaan. Nu zei de politie dat dit door mijn verzekering vergoed gaat worden. Maar over welke verzekering hebben we het hier? Hoort mijn fiets bij mijn inboedelverzekering? Of bij een andere verzekering?
Alvast bedankt :D

:+
Afbeelding

Doubtless

Re: Vraagje wbt verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 06:53

Dat hoort jouw verzekering niet te dekken... die man is schuldig, die moet jouw onkosten vergoeden.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:03

Ik zou denken je inboedel verzekering met een kopie van de aangifte. Dan zoeken de verzekeringen het later samen uit.

Maar om zeker te zijn kun je ze even bellen.

chanichaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:40

Zover ik weet vergoedt je eigen verzekering dat en die verhaalt het op de eventuele verzekering van de man.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:17

Appart dat jou verzekering de schade moet betalen die een ander zelf gedaan heeft. Dat gaat dan toch over zijn verzekering?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:18

Aha las het bericht al maar jou fiets was de pineut dus. Snap toch al niet als je zoveel pijn hebt je dit gaat doen maar ok.

Zijn verzekering zal niet betalen ivm opzet. Wel uit eigen zak, anders idd eigen verzekering raadplegen en dan valt het onder vandalisme dnk ik. Zij verhalen het dan op de man maar keren jou uit.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:53

Maar welke verzekering dan?

Een fietsverzekering zou dit dekken, maar die zal je vast niet hebben voor zo'n oude fiets.
Een inboedelverzekering dekt alleen schade IN huis.
Een WA (avp) verzekering dekt alleen schade van JOU aan anderen.
Een kostbaarhedenverzekering / buiten-de-deur verzekering zou dit dekken.

Ik zie ook niet in welke verzekering. Volgens mij moet je de tegenpartij aansprakelijk stellen. Waar dit normaal uit zijn WA (avp) verzekering zou worden betaald. Maar vanwege vandalisme zal deze niet uitkeren, dus moet deze man het zelf betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 08:56

Moet door de AVP van de man worden vergoed, hij is nl aansprakelijk voor de schade.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:12

Morganlefay schreef:
Moet door de AVP van de man worden vergoed, hij is nl aansprakelijk voor de schade.

Opzettelijke vernielingen worden niet vergoed door je AVP.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:30

Dat klopt maar je eigen aansprakelijkheidsverzekering is wel jou eigen aanspreekpunt ervoor. Die vecht het uit met verzekerng van tegenpartij

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 11:56

Bedankt voor alle reacties! Maar welle verzekering moet ik hier nu voor inschakelen dan? :P De aandprakelijksheidsverzekering?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 11:59

Ik zou inderdaad even bellen met je AVP (aansprakelijkheid). Zij weten als geen ander wat je het best kan doen :)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:01

Je kan het beste je rechtsbijstandverzekering inschakelen. Er is vaak geen dekking op een inboedelverzekering en al zeker niet op je eigen WA verzekering. Je moet idd de dader aanspreken en als je zelf niet goed weet hoe, kun je dat het beste via je rechtsbijstandverzekering doen. Wel even nakijken hoe groot je schade is, omdat de meeste rechtsbijstandverzekeringen pas dekking bieden vanaf een schadebedrag boven de € 100,=
Je eigen aansprakelijkheidsverzekering aanschrijven heeft geen zin, je zal van hen alleen een afwijziging krijgen dat er geen dekking is op je eigen verzekering.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:13

Jouw verzekering? Haha, makkelijk gezegd van de politie. De vernieler betaalt, al dan niet uit eigen zak. Als ik jou was zou ik jouw aansprakelijkheidsverzekering benaderen en de situatie uitleggen. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt kan je die ook benaderen. En de gegevens van de vernieler opvragen bij politie dat jouw verzekering contact kan opnemen.
Hopelijk is zijn kiespijn voorbij en is ie weer bij zinne en blijkt het een 'normaal' mens te zijn en voor rede vatbaar en betaalt ie de schade.

Lang geleden heb ik ook zoiets meegemaakt; man flipte omdat ik zijn zoontje aansprak omdat ie tegen mijn auto trapte, zo uit het niets op een parkeerplaats. Dit werd een heel vervelende situatie, lang verhaal, in het kort; ik ben gevlucht met auto naar politieburo nadat ik op de grond werd geduwd en werd bedreigd met honkbalknuppel door vader en nog wat mannen en heb daar aangifte gedaan tegen deze man. Blijkbaar bekend adres van politie, gevalletje 'van een kale kip kan men niet plukken' dus ik kreeg €15,- als vergoeding voor het beschadigde horlogebandje en kapotte knie; op te halen op het buro, 3 weken na het incident. Ik vond het echt een walgelijke situatie en baalde enorm omdat het blijkbaar dus al vaker was gebeurd en dit gezin er elke keer mee wegkwam. Verzekering kon ook niks voor me doen...

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:20

De politie roept ook vaak maar wat, is mijn ervaring. Ze beweerden dat ik een nieuw rijbewijs met korting zou krijgen, omdat het oude gestolen was. Absoluut niet waar. Ik geloof dat ik zelfs meer moest betalen.

Het klopt wel dat verzekeringen dit onder elkaar uitzoeken, maar dan moet je inderdaad wel de goede verzekering hebben. Het is niet helemaal waar dat inboedelverzekeringen alleen spullen binnenshuis vergoeden, dus check je polisvoorwaarden of waag er een belletje aan.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 13:03

Jeetje wat vervelend Rongyos.
Ik heb helaas geen rechtbijstands verzekering. Ik ga dan maar eens mijn aansprakelijkheids verzekering bellen :)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:16

Maureen95 schreef:
Jeetje wat vervelend Rongyos.
Ik heb helaas geen rechtbijstands verzekering. Ik ga dan maar eens mijn aansprakelijkheids verzekering bellen :)

Je aansprakelijkheidsverzekering dekt schade indien jij aansprakelijk bent. Een nieuwe fiets gaan ze je niet geven _/-\o_

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 14:17

Daarom. Dus ik snap ook niet wat ik nu moet doen qua verzekeringen |o

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:59

Heb je je verzekeringen bij een tussenpersoon afgesloten, die kunnen je vaak wel op weg helpen. Of heb je al je verzekeringen bij dezelfde maatschappij, dan kan je de algemene helpdesk proberen. En anders begin je gewoon met bellen naar je inboedelverzekering, als je daar niet aan het juiste adres bent, dan sturen ze je wel door.

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:28

Brainless schreef:
Morganlefay schreef:

Opzettelijke vernielingen worden niet vergoed door je AVP.

Klopt. Zijn aansprakelijkheidsverzekering zou dit in principe moeten vergoeden, echter zij sluiten opzet uit. Je moet je geld dus bij hem privé halen...dat zal een lastige worden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:44

Heel cru gezegd denk ik dat er niets anders opzit dan je verlies te nemen...

Zelf een nieuwe fiets kopen en flink boos worden!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 15:46

Dus even heel cru gezegd zou ik iemand zijn fiets zomaar kapot kunnen maken en er nog makkelijk mee wegkomen ook?

Deze verdachte heeft bekend dat hij de fiets heeft kapot gemaakt... Dan moet er toch wel iets te regelen zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:53

Maureen95 schreef:
Dus even heel cru gezegd zou ik iemand zijn fiets zomaar kapot kunnen maken en er nog makkelijk mee wegkomen ook?

Deze verdachte heeft bekend dat hij de fiets heeft kapot gemaakt... Dan moet er toch wel iets te regelen zijn?

Dus naam is bekend, hij heeft bekend en jij hebt aangifte gedaan dus kun je er een zaak van maken indien meneer niet betaald. Optie is om contact met slachtofferhulp op te nemen, gratis en die kunnen je misschien verder helpen want jouw verzekering gaat echt niets uitkeren omdat ze het niet bij de verzekering van die man kunnen halen.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:59

Er is geen verzekering die dit dekt, maar je moet de man persoonlijk aansprakelijk stellen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:18

Maureen95 schreef:

Aansprakelijk stellen. Alleen in de praktijk valt er van een kale kip niets te plukken.