Trouwpak geschikt als gast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Trouwpak geschikt als gast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 14:26

Dag allemaal

Mijn man en ik gaan morgen naar een huwelijksfeest van vrienden en we zijn het niet geheel eens over zijn outfit.

Het koppel dat trouwt is vrij sober. We hebben de trouwkaart gekregen zonder dresscode, dus het is sowieso een beetje gokken en vrij.

Nu zijn wij zelf vorig jaar getrouwd en mijn man wilt graag zijn trouwkostuum aantrekken. Op zich prima, heeft veel geld gekost en zou zonde zijn om het eeuwig in de kast te laten hangen.

Ik zit alleen met één dingetje: ik vrees dat hij met gilet en al nogal overdressed gaat zijn. Men moet niet denken dat hij de bruidegom is. Mijn voorstel was gewoon het jasje, de broek en het hemd aan te doen. Dus zonder gilet en zonder dat frullerige dasje.

We zijn overeengekomen dat ik de vraag op Bokt gooi, en hij mogelijk nog op Tweakers :D

Het kostuum (is niet mijn man zelf voor de duidelijkheid, wel hetzelfde pak, maar doe kraag omhoog doen we sowieso niet):

Afbeelding

Gianti

Re: Trouwpak geschikt als gast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:27

Ik zou het absoluut zonder gilet doen :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:28

Ja too much, zeker zonder dresscode. Zou het gewoon simpel houden want je wil het koppel niet outshinen.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:29

Ik ben met je eens dat het misschien een beetje te veel is met gilet en dasje. Ik zou gewoon iets van een net overhemd doen?

Cinderella

Is de broek met overhemd niet een idee? Ik vind dat altijd netjes en is geschikt voor elke gelegenheid. :j
Sowieso zou ik zonder gilet doen.

happyjoyce

Zonder gilet en een ander overhemd als deze in de kleur van jouw jurk is. Ik begreep van de winkel dat een trouwoverhemd op een andere bruiloft not done is..

Sanned

Ik denk dat het pak zonder gilet en das prima kan, dan is het een chique donkerblauw pak. Ik zou het wel echt zonder gilet doen, anders is hij denk ik inderdaad overdressed. Zeker als je geen dresscode hebt gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:30

Zeker zonder gilet en mogelijk zonder jasje. In verband met de warmte én de mate waarin dit pak toch wel opvalt. Alleen een broek en overhemd lijkt me netjes genoeg.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 14:31

Nee idd, en ik kan me ook niet voorstellen dat de bruidegom iets in deze aard zal aantrekken. En dan zou ik me best ongemakkelijk voelen.

Het hemd van het kostuum is vrij neutraal, denk dat hij dat op zich wel aan kan.

Dat jasje is idd denk ik meer geschikt voor de receptie nog, maar ze geven inderdaad warm weer, dus dat gaat hij sowieso niet lang aanhouden.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:31

Ik zou het giletje achterwege laten :)
Hier zou ook alleen de broek en het overhemd al voldoende zijn.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:32

Ik zal ook alleen de broek en het overhemd doen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:32

Ik zou alleen de broek en een net overhemd doen :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 14:37

Dit is trouwens mijn jurk voor morgen. Ik was al opgelucht dat hij niet wou dat ik mijn trouwjurk zou aantrekken :+ Op dat vlak heeft hij niet zo veel voeling met ongeschreven regels :+

Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:39

Als ik mijn trouwpak aan doe, blijft het overhemd en witte strop gewoon in de kast en trek ik er een ander net overhemd onder aan, al dan niet met bijpassende strop. Vaak is het een overhemd die ook prima zonder jasje en strop gedragen kan worden als het te warm is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 14:41

Hij draagt sowieso nooit een stropdas, heeft enkel nog ergens een zwarte van een proclamatie vroeger, maar die gaat hier niet mooi bij zijn. En het dasje dat bij het pak zit, kan hij zonder gilet toch niet aan. Dus gilet weg is ook das weg, gelukkig :+

Vond hem zelf prachtig hoor op onze dag vorig jaar, maar dit kan hij nu echt niet maken...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:43

Broek met overhemd lijkt me netjes, gilet sowieso thuis laten, jasje evt in de auto meenemen voor als ie nou erg underdressed is met zijn broek en overhemd.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 14:44

Charaz schreef:
Broek met overhemd lijkt me netjes, gilet sowieso thuis laten, jasje evt in de auto meenemen voor als ie nou erg underdressed is met zijn broek en overhemd.

Goeie tip!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:46

Haha nou ik draag ook niet vaak een strop, het liefst zo weinig mogelijk.. Ik vind een beetje lucht wel fijn :+
Vaak is het dan dus aan het begin van de avond en tijdens de officiële zaken, daarna gaat hij weer af.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:54

Broek en overhemd. En jasje mee als 'jas'. Gewoon losjes met knopen los aantrekken voor bijvoorbeeld binnenkomst of als je weg gaat / naar buiten gaat en het wat frisser wordt. Casual chique

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:57

Alleen het jasje, een net overhemd en de broek moet goed kunnen. Geen stropdas, gilet of van die lelijke puntschoenen eronder. Ik snap maar al te goed dat je man het graag nog eens draagt. Tenslotte doet het hem ook weer aan jullie mooie dag herinneren. :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 15:05

Gelukkig heeft hij geen puntschoenen :D Met zijn brede en lange 47's heeft hij voor een eenvoudig donkerblauw paar gekozen, die kan hij sowieso morgen wel aan.

Ben ook wel blij dat hij het nog eens aan kan, is sowieso ook qua uiterlijk wel het type voor deze stijl.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:09

Prachtig pak! <3

Ik ga mee met de rest, broek en overhemd. Jasje mee voor aankomst/buiten, maar knopen niet dicht. :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:09

Top, TS! Dan zou ik niet meer twijfelen en het gewoon aantrekken! :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:12

Eens met de rest. Zou zeker geen gilet doen, want je wilt de bruidegom niet outshinen lijkt mij :=
Jasje kan imo wel. Gewoon de pantalon, overhemd en jasje vind ik een vrij normale outfit naar een bruiloft . :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:17

Precies zoals je zelf al zegt. Gilet en das niet dragen, mooier dan de bruidegom moet je niet willen zijn op hun dag. :)

Zie dat hier in de omgeving veel gebeuren, trouwpak word daarna gebruikt als net pak, maar dan wel met wat aanpassingen. Geen manchetknopen/gilet en soms ander overhemd.