Titel klinkt wat heftig, maar misschien is dat het ook
Goed, ergens in Maart had ik een topic geopend: [LZP] Wat moet ikHierin vertelde ik over mijn ex en zijn hele rare en eigenlijk wel enge uitspraken etc. Het leek even stil te zijn en leek weer goed te gaan. Meneer hield zich gedeisd, nergens contact meer gehad en tot op heden nog steeds geen contact. Voor de duidelijkheid, dit gaat er ook zéker niet komen.
Maar in de tussentijd heeft meneer niet stil gezeten. Zit momenteel in een relatie en volgens mij kan hij dit niet accepteren. Goed, het is indirect een collega van hem, maar het is niet dat hij hem dagelijks ziet. Sterker nog, dit is hooguit 1x in de 3 week dat ze elkaar treffen. Huidige vriend is altijd heel vriendelijk en aardig naar hem toe als hij hem treft.
Maar ex is beetje aan het doordraven niet waardoor ik eigenlijk niet weet wat ik ermee moet. Zo'n 2 maand nadat ik een eind aan de relatie had gemaakt had meneer een nieuw vriendinnetje. Welgezegd, 1 kilometer van mijn huis af. Ik geloof niet zo zeer in toeval eerlijk gezegd. Vervolgens afgelopen maanden rijdt hij constant voor mijn huis, bewust. Want als hij naar huis gaat of elders, komt hij gewoon niet langs mijn huis als hij normale route neemt. En dan nog even voor de aandacht toeteren. Dit al stelde me niet op mijn gemak. Ondertussen probeert hij alles van mij en rondom mij kapot te maken en ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik moet doen. Hij probeert naasten van mij kapot te maken en waarschijnlijk alleen om zijn doel te bereiken 'mij weer terug te krijgen'. Wat overigens nooit van mijn godganse leven gaat gebeuren.
Ben gewoon even radeloos, hij lijkt wel ontspoord, gigantisch jaloers etc dat hij zelfs naasten moet raken ermee. Als hij een probleem met mij heeft, prima, maar laat anderen er buiten. Het erge is dat hij tot alles in staat zal zijn om op een sluwe manier te zorgen dat hij anderen hun leven kapot maakt. En dan zou ik het voor mezelf nog niet eens zo erg vinden, maar wel voor mijn omgeving die hier last van heeft.
Ik moest dit even kwijt en misschien lotgenoten treffen die hetzelfde hebben meegemaakt en hoe zij hiermee zijn omgegaan. Nogmaals, ik heb géén contact met hem.
Liefs

wist jij veel. Misschien kom je er zo achter dat hij nog veel vaker bij je langs rijd dan jij denkt. En je huidige vriend is een collega van hem?? Laat jouw vriend het dan melden bij personeelszaken of een vertrouwenspersoon zonder verdere actie, gebeurt er dan iets op het werk en krijgt je huidige vriend toevallig de zwarte piet toegespeeld door je ex dan zullen ze het zeker nauwkeurig uitzoeken. Overal waar je maar een melding kunt maken, doen.

Want heb onlangs afgesproken met de ex die dus 1.5 km van me af woont. Die heeft ook dingen verteld waarin me steeds duidelijk werd dat er echt een steekje bij die vent los zit. Hij kent geen emoties. Heeft 0,0 inlevingsvermogen. Hij gebruikt mensen voor zijn eigen behoeften. Voor de rest wil hij eigenlijk niks met de mensheid te maken hebben. Hij is racistisch, egoïstisch, egocentrisch, noem maar op. Ik zou het haast als psychopaat willen omschrijven, alleen is die diagnose niet aan mij om te stellen
Hij zei tegen de zijn meest recente ex, zullen we maar even zeggen, dat hij een hekel aan me had, maar ondertussen gaat hij op een sneue wijze toch proberen mij terug te krijgen. Dit is zijn manier om mijn aandacht te krijgen en mij terug te winnen. Echter, gebrek aan inlevingsvermogen heeft dus als gevolg dat hij niet snap dat dit niet de manier is.