Fatboy Lamzac

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Fatboy Lamzac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 23:09

Zijn er mensen die de Fatboy Lamzac hebben? Ik ben er heel erg benieuwd naar en overweeg er eentje aan te schaffen maar twijfel nog over een paar dingen. Hoe stevig is de stof en hoe lang heb je er lol van voor hij niet meer luchtdicht is? Ook ben ik benieuwd hoe stevig hij is, ik kan me voorstellen dat je echt heel stil moet liggen omdat je er anders vanaf valt, of valt dit mee?

Kortom: wie heeft er eentje en kan me vertellen of het daadwerkelijk zo geweldig is als wordt beweerd in de reclames?

xDarkness

Re: Fatboy Lamzac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:10

Wij hebben er één. Je moet hem inderdaad vullen met lucht door ermee te gaan rennen en hem daarna direct dicht te maken maar het is echt een onding. Je krijgt hem nooit vol genoeg en hij ligt eigenlijk voor geen meter. Niet kopen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 23:29

O, hier andere ervaringen :D
Wij hebben er twee en vinden ze geweldig! Het is een handigheidje ze te vullen (rennen heeft geen zin, beetje wind maakt het wel een beetje makkelijker ;-)) en ik vind ze heerlijk zitten/liggen. Heb hem vorig jaar ook mee het water in gehad daar is het wel een uitdaging om er op te komen -O-
Heb ze net weer ingepakt voor de vakantie zo makkelijk overal mee naar toe te nemen. We hebben ze nu ruim een jaar en zijn nog steeds niet lek volgens mij.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 00:06

Ook hier hebben we er 1, een namaak van ali om precies te zijn. Hebben hem pas 1x gebruikt precies toen het bijna wind stil was, wat hier bijna nooit gebeurd (wonen op 10 min afstand van het strand af). Dus inderdaad beetje rennen om hem vol te krijgen. Ligt opzich wel lekker maar hebben nog niet vaker kunnen uittesten.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 08:51

Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:02

Hier nog een die heel erg benieuwd is naar de ervaringen. Ik heb al verschillende keren op het punt gestaan om er eentje te bestellen, wel bij ali, maar toch nog steeds niet gedaan omdat ik toch wel twijfel.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:24

Wij hebben er ook eentje en het is een onding, ondanks de wind hebben we hem toch maar gevuld met de bladblazer. Uiteinde een paar keer omgedraaid en nog wist hij leeg te lopen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 09:48

Hm, wisselende reacties dus. >;)
Ik heb onlangs een opvouwbare hangmat gekocht voor de vakantie, maar ik vind de lamzac er nóg fijner uitzien, ook om gewoon op te zitten. Ik twijfel dus enorm, helemaal om die prijs.
Ik las ook dat ze via aliexpress te koop zijn maar aangezien we komende vrijdag op vakantie gaan, ga ik dat natuurlijk nooit redden.

Wat ik me ook afvraag: hoe houdt hij zich op bosgrond? Raakt hij dan niet beschadigd?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:52

Ik had vorig jaar op het festival een hoop gezien die stuk op de grond lagen. En een hoop mensen die een eind moesten rennen om hem vol te krijgen. Lijkt me gigantisch onhandig

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 10:03

Ik ken diverse mensen die die dingen hebben, echte of namaak. Afgelopen festival waren er een stuk of 5 binnen de groep. Het vullen is een handigheidje, maar goed te doen. De originele lamzaccen zijn wat stabieler, die van ali of de action rollen wat makkelijker om. De originele lamzaccen hebben al een aantal festivals en diverse uitjes overleefd, niks mis mee. Je kan er zelfs met 5 man op liggen/slapen als t moet :+
Ik vind ze fijn, handig mee te nemen en ligt/zit lekker.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:40

Ik heb een nepper en ben er heel blij mee. Hetvullen is een handigheidje en je hoeft echt niet te rennen. Ze liggen heerlijk en zijn ook vrij stabiel. Ook op het water gaat het prima. Ik vind het handig dat ze klein zij als ie leeg is. Dat neemt makkelijk mee.
Afbeelding

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 19:59

Cookies, ik denk dat wij dezelfde neppert hebben!
Wil je dat truucje met ons delen? Wij vinden het een leuk ding, maar super irritant dat we hem nooit vol genoeg krijgen.

Wij hebben dus altijd het effect dat als je niet op past, je kont nog steeds tussen de 2 luchtzakken door naar de grond zakt. Je ligt dan met je schouders ook helemaal klem... Niet fijn. Zoals jij een boekje ligt te lezen is ons nog niet goed gelukt.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:05

Ik heb er 2 en vind ze heerlijk! Zorgen dat je ze goed strak aan draait, dan liggen ze prima.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 20:34

We waren vanmiddag bij Bever en toen heb ik ermee in mijn handen gestaan maar mijn vriend -die altijd de volwassene én meest verstandige van ons beiden is- heeft toch even met zijn vuist op tafel geslagen. := Ik heb twee weken geleden een superhandige, opvouwbare hangmat gekocht, speciaal voor de vakantie en het zou doodzonde zijn als ik dan ook nog eens €75,- uit ga geven voor iets wat in ons geval dus feitelijk geen meerwaarde biedt.
Wat ik misschien wel ga doen is na de vakantie eentje bestellen bij Aliexpress, dan heeft het toch geen haast meer en hoef ik er niet zoveel geld aan uit te geven. :o

Cookie, is die linker nu groter dan de rechter of lijkt dat omdat er iemand in ligt?
Heb je misschien een linkje voor me van degene die jij hebt? Ik zie namelijk een heleboel aanbieders maar weet niet zo goed of er ook nog verschil tussen zit.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:38

De action heeft ze ook een tijdje gehad, misschien hebben die ze ook nog? Dacht dat ze tussen 10-20 euro waren daar.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 20:40

Valerie93 schreef:
De action heeft ze ook een tijdje gehad, misschien hebben die ze ook nog? Dacht dat ze tussen 10-20 euro waren daar.

Nee, er mogen geen replica's meer verkocht worden nu Fatboy de productie op zich heeft genomen. Het verbaast me ook een beetje dat het schijnbaar in China wel gewoon kan, maar hé, daar wil ik dan graag gebruik van maken. O:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:49

Bedoel je niet je verloofde?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 21:31

lieveli schreef:
Bedoel je niet je verloofde?

Ja. die ja. :') Maar ik vind dat wel zó vreselijk burgerlijk klinken.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 09:38

Mijn vriend heeft de mijne meegenomen uit Noorwegen. Was ietsvan 20 of 30 euro. Ze zijn allebei dezelfde grootte.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:29

Wat is jullie ultieme vul tip?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:55

Bij kennissen heb ik op de originele gelegen en ik vond het echt een heerlijk ding. Ze hadden hem gewoon los in de tuin staan en ook zonder een zeil eronder, maar bleef vol lucht en redelijk stabiel. Zelfs de hoogzwangere eigenaresse kwam er zonder moeite in en uit. Het vullen met lucht vereist wat handigheid, maar als het eenmaal lukt, is het een fijn ding. Persoonlijk vind ik hem fijner dan een hangmat.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:07

Ik heb er 1 gehad, half uurtje lol, 75 euro armer .... -O-
vullen is echt een handigheidje, maar hij was bij ons zo stuk. Het materiaal is echt heel slap. Geloof dat de nieuwe wel wat sterker zijn, er waren best veel klachten over. Op zich ligt het best lekker als je hem goed kunt vullen of er met 2 personen op zit. Anders val je tussen de luchtzakken, en kom je er bijna niet meer uit :')

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:16

Ik zal het proberen uit te leggen. Je hapt min of meer naar lucht met de zak. Draai je bovenlijf naar rechts en open 1 van de compartimenten. Dan ga je snel draaien naar links met de open zak. Daarna sluit je hem gelijk weer. Dit herhaal je tot er genoeg lucht in zit. De compartimenten hoeven echt niet vol lucht te zitten. Je draait namelijk het uiteinde totdat je fatboy goed stevig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:02

Ik heb het eerste model nog, voor de eigenaar zich bij Fatboy aansloot en het ligmodel ook kwam.

Vind het nog steeds een heerlijk ding!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:07

Super ding! Vullen is even een handigheidje. En het ligt echt prima. Ik snap echt niet hoe je kan wegzakken tussen de kussens, heb je 'm dan niet gewoon verkeerd-om liggen?