vriend appt met ex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm_1

vriend appt met ex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 21:54

Hoi allemaal,

Ik ben even benieuwd wat anderen hiervan vinden of ben ik me nu aan het aanstellen?

Sinds anderhalf jaar heb een relatie met mijn vriend maar ik ken hem eigenlijk al wel een jaar of 6/7

Voordat wij een relatie kregen hadden we veel contact maar zaten wij allebei met een ander.
Hij met 1 van zijn exen en gaf toen ook wel aan dat hij weer wat met haar zou willen opbouwen.
Dat van mij is toen niks geworden en heb geen contact meer met diegene.
Dat van hem is toen ook niks geworden omdat ik er tussen kwam en het contact met zijn ex verwaterde ook.

Maar nu heeft hij wel weer contact met haar, wat? soms hele app gesprekken van dagen lang.
Laatst begon mijn vriend er over om haar een keer uit te nodigen in zijn nieuwe huis als ik toch aan het werk was.
Ik heb aangegeven dat ik dat niet zo fijn zou vinden...

Later hadden we het erover dat ik het idee heb dat er een moment gaat komen dat hij gaat twijfelen of hij het toch nog nog een keer met haar wil proberen, niet dat ik hem niet vertrouw maar dat hij gaat twijfelen tussen haar en mij.
Hij zei dat dat niet gaat gebeuren, dat ik hem moet vertrouwen en dat ze gewoon vrienden zijn.

Van de week liet hij mij iets lezen in dat gesprek van whatsapp tussen hun.
Lees ik daar hij aan haar heeft gevraagt dat als hij geen relatie zou hebben met mij of zij dan weer wat wou beginnen met hem.
En of ze hem weer leuk vond en op wat voor manier enz.
Zij vroeg ook waarom hij dat de hele tijd vroeg want je hebt toch een vriendin.
Zijn antwoord wat mag dat niet dan..

Ik vind dit best lastig.. ik heb het aangegeven maar hij zegt dus dat er niks is en dat ze vrienden zijn.
Maar ik heb zoiets van ook vriendschappen kunnen uitgroeien tot meer. Dat snapt hij dan ook wel weer maar vervolgens gaan ze wel gewoon verder

Ben gewoon even benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Laatst bijgewerkt door Kimmm_1 op 12-07-17 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:55

Wow.. Ik zou dit zelf niet vertrouwen en gewoon duidelijk je standpunt duidelijk maken.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:57

Omgaan met je ex is verder prima maar dit lijkt een beetje spelen met vuur..

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:59

Ik zou het ook helemaal niets vinden.... (maar ik ben dan ook wel een extreem monogaam iemand, niet per se jaloers) Het zou voor mij nog geen reden zijn de relatie te verbreken (al zijn dit druppels die de eventuele emmer kunnen doen overlopen), maar ik vind het ontzettend rot voor je.

Bij mij werkt(e) het altijd heel goed zulke dingen terug te koppelen. (Wat zou jij ervan vinden als ik zulke dingen naar mijn ex stuurde?) Werkelijk waar zinnen gebruiken die hij ook gebruikt heeft. En dan zijn reactie afwachten.

Wat ook werkte bij mij was gewoon vragen of ik de gesprekken mocht lezen en hij me op de hoogte wilde houden. Als hij er mee instemt ben je er misschien iets zekerder van dat hij er echt niets achter zoekt.

Succes, hou je ons op de hoogte?
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 12-07-17 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:00

Heb je hem geconfronteerd met zijn app-gedrag (vragen aan zijn ex of ze een relatie met hem zou willen).
Ik ben benieuwd naar zijn antwoord.

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 22:02

borstnoot schreef:
Ik zou het ook helemaal niets vinden.... (maar ik ben dan ook wel een extreem monogaam iemand, niet per se jaloers) Het zou voor mij nog geen reden zijn de relatie te verbreken, maar ik vind het ontzettend rot voor je.

Bij mij werkt(e) het altijd heel goed zulke dingen terug te koppelen. (Wat zou jij ervan vinden als ik zulke dingen naar mijn ex stuurde?) Werkelijk waar zinnen gebruiken die hij ook gebruikt heeft. En dan zijn reactie afwachten.

Wat ook werkte bij mij was gewoon vragen of ik de gesprekken mocht lezen en hij me op de hoogte wilde houden. Als hij er mee instemt ben je er misschien iets zekerder van dat hij er echt niets achter zoekt.

Succes, hou je ons op de hoogte?

Het is ook absoluut niet dat ik hierom de relatie verbreek maar ik zit er wel mee
Nou dat heb ik dus ook gedaan toen hij haar wou uitnodigen. Ik vroeg wat zou jij ervan vinden als ik ..... uitnodigde. Dat snapte hij dan wel.

En ik heb ook gevraagt van wat als we een dag van mobiel zouden ruilen. Toen zei hij ja misschien vind je dingen appart die ik zeg of vraag die ik heel normaal vind.
Toen heb ik door gevraagd en kwamen we dus wel bij haar uit.
Laatst bijgewerkt door Kimmm_1 op 12-07-17 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:02

Ja, hier zijn vaak twee kampen in. Mensen die zeggen dat je hem moet vertrouwen en dat je relatie anders niks waard is en mensen die zoiets hebben joh je moet gewoon aangeven wat je voelt en wilt en denkt. En daar hoort hij de juiste keuze in te maken.
Ik ben zeker van het kamp om dit heel serieus met hem te bespreken. Ik denk dat ik hem zou vragen om geen contact meer te hebben omdat hij mij onzeker zou maken. Leer mij vrouwen (en vooral exen) kennen. Ratten zijn het af en toe. En mannen trappen er vaak in. Dan is het hoogtijd om lekker je leven weer zelf op te pakken en lekker je eigen ding weer te gaan doen. Als hij zulke keuzes maakt, beseft hij niet wat hij heeft. Dus dan is hij je niet waard.

Dit zou echt een grote invloed hebben op mijn gemoedstoestand en rust. Dus ik zou zeker het gesprek aangaan en aangeven wat dat contact met haar met jou doet. En wat je gelezen hebt en dat je dat niet vindt getuigen van een normale verhouding op whatsapp. plus, ze hebben een verleden samen en soms is het daarna helemaal voorbij, maar soms blijft er ook nog iets achter als gevoelens, herinneringen, verlangen. Dat kan. Het is zijn keuze om er iets mee te doen en als ie slim is, kiest ie voor jou.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:02

Kimmm_1 schreef:
Lees ik daar hij aan haar heeft gevraagt dat als hij geen relatie zou hebben met mij of zij dan weer wat wou beginnen met hem.
.

RENNEN!!!!!
Dat je hier nog over na moet denken zeg. Hij heeft het letterlijk aan je laten lezen wat zijn bedoeling met haar is. Ik vermoed dat hij het zo open speelt in de hoop dat jij er met je mooie blauwe ogen in tuimelt en hij voor je neus vreemd kan gaan.

Vriendschappelijk contact met exen, dat is mogelijk. Maar dit is allang niet meer alleen vriendschappelijk.

Lees ik daar hij aan haar heeft gevraagt dat als hij geen relatie zou hebben met mij of zij dan weer wat wou beginnen met hem. = Ik wil je eigenlijk terug maar ik wil het eerst zeker weten of het wat wordt voordat ik TS dump.
Laatst bijgewerkt door topsylover op 12-07-17 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:04

Ik zou dit ook absoluut niet oke vinden. Normaal contact als vrienden prima, maar dit soort gesprekken heb je niet met normale vrienden :n

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:04

Inderdaad, nog contact hebben met een ex is prima. Maar hele gesprekken dagenlang met dergelijke vragen? Ik zou daar ook mijn vraagtekens bij hebben.

Ik app mijn exen wel eens rond verjaardagen of maak een kort praatje als we elkaar tegenkomen. Idem voor mijn vriend met zijn exen. Maar dergelijke lange gesprekken en teksten als "wat als ik vrijgezel zou zijn" komen niet voorbij.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:05

Ik ben een keer 'die ex-vriendin' in een vergelijkbaar verhaal geweest en voor mij was het ontzettend duidelijk dat hij meer wilde en heb dat echt keihard af mogen kappen. 1 op 1 proberen af te spreken, vragen of het weer wat kan worden... zegt ze nee dan blijft ie wel bij jou hangen wachtend/hopend tot het wel een ja wordt, zegt ze ja dan moet jij eens zien hoe snel je ingeruild wordt...
Vind het echt een blijk van nul komma nul respect voor jou en jullie relatie dat hij zo met zijn ex praat en jouw zorgen daarover wegwuift.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:10

Mijn vriend heeft ook een ex die soms eens appt (gefeliciteerd, of gelukkig nieuwjaar en dat soort dingen ) die ex vind mijn vriend nog steeds leuk en hoopt dat het uitgaat tussen ons. Ze vond het altijd vervelend dat ik mijn vriend in lieve dingen 'tagde' op facebook. Maar ik heb er geen probleem mee dat hun met elkaar appen. Ik mag t best lezen van hem en er gebeurd niks raars. Ik heb er vrede mee en vertrouw hem.

Ik heb ook vrij goed contact met mijn ex. Is dit weekend nog langs geweest en samen mer vrienden en mijn eigen vriend een zeer gezellige avond van gemaakt.

Maar zoals jou vriend er mee om gaat... En inhoudelijk vragen of zijn ex hem nogsteeds leuk vind... Ik heb erg mijn twijfels.. Al helemaal als hij zijn ex over de vloer wil laten komen als jij weg bent...

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:14

Precies wat RoyceMack zegt!

Ik zou hier dus echt heel kwaad om worden. Appen met een vriendin, oké, maar een ex is voor mij toch een ander verhaal, vooral de vraag die hij aan haar stelt. Waarom zou hij dit willen weten als hij een relatie heeft met jou? Ik zou hem hier zeker op aanspreken.

Faelynn

Re: vriend appt met ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:21

Oei mijn ex deed dit ook, en ja je leest het goed, inmiddels ex, hij is vreemd gegaan met die andere meid uiteindelijk na 2 jaar. Zeg niet dat die van jou dat ook doet, maar ik zou het nooit meer vertrouwen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:27

Wauw TS,

als ik eerlijk ben, denk ik dat je het antwoord allang zelf weet.
je vriend is RESPECTLOOS tegenover jouw.

dat zijn ex al zegt, je hebt een vriendin, vind ik meer getuigen van respect, dan dat hij doet.

kies aub voor jezelf, ipv dat jij bedrogen wordt, door zon persoon.

Arianaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:30

topsylover schreef:
Kimmm_1 schreef:

Lees ik daar hij aan haar heeft gevraagt dat als hij geen relatie zou hebben met mij of zij dan weer wat wou beginnen met hem. = Ik wil je eigenlijk terug maar ik wil het eerst zeker weten of het wat wordt voordat ik TS dump.

Dit dus

zorro

Re: vriend appt met ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:43

Hij laat het je nog lezen ook... zijn bedoelingen met haar zijn voor mij wel heel duidelijk TS.. dit zou ik niet vertrouwen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:44

TS laat jezelf niet op het tweede-keus bankje zetten. Je verdient zoveel beter!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:46

ik volg mijn voorgangers.
contact,ok dat kan,maar vragen aan die ex als hij vrij zou zijn,ze terug een relatie wil beginnen,sorry,dat is al lang geen los,vrijblijvend en vriendschappelijk contact,maar letterlijk spelen met vuur.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:46

Wat mij betreft is dit heel duidelijk. Hij checkt hoe z'n kansen liggen bij z'n ex. Het voelt voor mij alsof TS tweede keus is.
Kan haar vriend z'n ex terug krijgen dan is hij zo weg.

TS, snel wegwezen zou mijn advies zijn :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:55

Aan gewone vrienden ga je niet vragen of er eventueel een mogelijkheid is tot een relatie...
Ik denk dat je een stevig gesprek moet gaan voeren waarom je vriend het in zijn hoofd haalt dit soort vragen aan een ander meisje te stellen... want het klinkt niet of hij voor de volle 100% voor jou gaat.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:01

Ik heb sinds een tijdje ook weer leuk contact met mijn ex. En dat is werkelijk niet meer voor mij dan een goede vriend bij wie ik mijn hart kan luchten.
Het ding met exen is gewoon een beetje tricky vind ik persoonlijk, je hebt (misschien) jarenlang iets voor diegene gevoelt en je bent niet echt vies van je ex. (meeste gevallen dan)

Betekend niet dat je niet gewoon contact kan hebben, ik heb dat ook. En ik zou nooit zulke lange en aparte gesprekken ermee voeren als jou vriend doet. Stel dat ik toch echt hunker naar mijn ex en ik 100% zeker weet dat ik terug wil naar mijn ex omdat ik niet gelukkig ben in mijn relatie die ik nu heb, zou ik het op een nette manier doen en zeker niet zulke gesprekken hebben, pas totdat ik geen relatie meer heb met huidige vriend.
Dit soort gesprekken is voor mij simpelweg vreemdgaan.
En mijn ex vraagt ook weleens of alles goed gaat tussen mij en mijn vriend, maar verder dan die vraag zou ik het nooit laten komen. Wil je terug naar je ex? Dan ga je verdomme niet vreemd en ook niet zulke cheating gesprekken voeren op whatsapp.

Kortom, als ik jou was zou ik nog een keer flink de confrontatie aangaan en boos worden en je spullen pakken. Dat is heel erg moeilijk en ook heel meteen, maar echt je kunt hier beter zo snel mogelijk weg zijn. Want jou vriend kan je nu gaan wijsmaken dat dit niks te betekenen had en hij helemaal gek op je is, maar ik vind dit klinken als een typisch terugval-gevalletje die na 2 maanden weer met zijn neus in zijn telefoon gedrukt zit om midden in de nacht een diep whatsapp gesprek met zijn ex te houden. :(
Laatst bijgewerkt door Shaggy09 op 12-07-17 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:02

Ts,open je ogen en ren!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:07

topsylover schreef:
Kimmm_1 schreef:
.

RENNEN!!!!!
Dat je hier nog over na moet denken zeg. Hij heeft het letterlijk aan je laten lezen wat zijn bedoeling met haar is. Ik vermoed dat hij het zo open speelt in de hoop dat jij er met je mooie blauwe ogen in tuimelt en hij voor je neus vreemd kan gaan.

Vriendschappelijk contact met exen, dat is mogelijk. Maar dit is allang niet meer alleen vriendschappelijk.

Ja dit..

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:18

Toen ik nog een relatie had met mijn ex, had hij ook af en toe weer contact met zijn ex. Prima, want het waren hele luchtige gesprekken. Maar als hij de dingen had gevraagd aan haar die jouw vriend vraag aan zijn ex, dan was ik echt niet blij geweest.

Maar wat vindt je vriend ervan TS dat jij je er zo onzeker bij voelt? Heeft hij daar geen begrip voor en gaat hij doodleuk door het die gesprekken? Wat ik dan wel weer opvallend vind, is dat hij je wel gewoon die gesprekken laat lezen. Hij verbergt het dus niet?