Ik en mijn vriend hebben nu bijna 2 jaar een relatie, ter info: hij is 18 en ik ben 16.
Al sinds wij hebben heeft hij er gewoon last van; wanneer hij teveel alcohol drinkt dan kan hij veranderen in een totaal ander persoon. Teveel alcohol drinken is natuurlijk nooit goed, maar laat ik het zo zeggen; de meeste van onze vriendengroep zijn al een beetje aangeschoten richting dronken en gezellig als we een avondje gaan stappen of drinken, maar mijn vriend integendeel. Hij heeft gewoon een bepaald punt dat hij een totaal ander persoon word. Hij gaat overal boos om doen, vat alles anders op. Je kan eigenlijk bijna niet normaal met hem praten, hij word snel agressief. Weet niet goed wat hij doet. And the list goes on...
Iedereen van onze vriendengroep merkt dit altijd op, en daarom vind ik het zo apart. Het is geen alcoholist en drinkt niet vaak, maar wanneer het bier er eenmaal in zit dan ben ik al enorm tegen de avond aan het opkijken omdat het 3 van de 5 keer gewoon fout gaat. Of we hebben ruzie omdat hij boos word om iets enorm onbenulligs, of hij word ziek, of het word gewoon zo laat dat het niet leuk meer is, of hij gaat ruzie zoeken. Ik durf zelf bijna niet meer veel te drinken omdat ik weet dat ik op hem moet 'oppassen'
De volgende dag weet hij werkelijk niks meer, heeft meestal ook spijt als ik hem vertel wat hij die avond allemaal heeft geflikt. Dat maakt het ook zo moeilijk, het is echt een lieverd die je nooit met opzet zomaar pijn zal doen oid, maar als we gaan drinken en hij heeft zijn punt bereikt dan is het raak..
Het is niet altijd zo, gisterenavond was hij naar mijn verrassing zichzelf erg goed aan het gedragen ook al had hij gedronken. Het is ook niet dat hij altijd enorme hoeveelheden alcohol drinkt, de ene keer heeft hij met minder alcohol al heel snel dat hij boos is en het andere moment drinkt hij veel en doet hij nog vrij normaal.
Ik begin het nu wel echt beu te worden, we gaan naar Bulgarije volgende week en daar kan hij echt niet flikken wat hij eerder wel heeft gedaan. (Vechten, lomp doen tegen security/politie)
Ik geniet amper nog van een glaasje doen en baal daar enorm van.
Nu vraag ik me gewoon af of dit misschien een naam heeft? Of is het gewoon dat hij niet tegen alcohol kan?
Ik zit niet te wachten op reacties dat alcohol op deze leeftijd niet normaal is, ik drink altijd met mate en probeer mijn vriend hier natuurlijk ook in te helpen. Maar ik kan niet als we op een feestje zijn ieder biertje van hem gaan tellen..
Meer die dit kennen?

) Dat je niet meer mag van hun..