Gevoel zegt wat anders dan gedachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Gevoel zegt wat anders dan gedachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 08:21

Nooit gedacht dat ik hier ook maar ooit een topic over zou openen, maar ik moet het van me af schrijven en wellicht adviezen oppikken van mensen die iets soortgelijks mee hebben gemaakt.

Het begon allemaal vorig jaar juni, leuke jongen ontmoet, was in het begin allemaal leuk en aardig, gebruikte drugs maar dat moet ieder voor zich weten zolang ik er maar niet voor hoef te betalen enz. Maar dar gebeurde uiteindelijk wel, ik betaalde uiteindelijk alles voor hem, en tuurlijk ben ik daar zelf bij geweest en heb ik dat zelf laten gebeuren ( ik ben in totaal denk ik zo'n 3000 euro lichter), maar he liefde maakt blind. Hij handelde overigens ook in drugs, en daar is mijn zus toen achter gekomen en heeft toen met man en macht geprobeerd samen met mijn ouders mij bij hem weg te halen. Maar zoals ik al zei maakt liefde blind en ging ik me er alleen maar tegen verzetten, uiteindelijk is dat zo geëscaleerd dat ik een hele poos geen contact meer met mijn familie heb gehad. Hij had het daardoor ook moeilijk gekregen hij zou zijn dochter niet meer mogen zien als hij niet ging afkicken. Dat is hij uiteindelijk in oktober? Gaan doen en ik ben daar toen een keer of 3 geweest. Daarna is het bij mij helemaal fout gegaan, na al die maanden continu gemanipuleerd te zijn en onderdrukt te zijn door zijn narcistische gedrag ben ik gebroken, ben ik in de crisisopvang beland, en stuurde hij mij een berichtje de dag nadat ik naar de crisisopvang was gebracht dat ik zijn leven verpest had en dat hij me veel succes wenste met dat van mij. Ben er even goed kapot van geweest, maar het was uiteindelijk de beste keus die hij heeft gemaakt, want daardoor ( en door mijn opname) had ik wel weer contact met mijn familie. En ik mocht na een klein weekje ook weer weg uit de opvang gelukkig, daarna is het alleen maar berg opwaarts gegaan, dacht ik, want ik februari nam meneer weer contact met mij op en ben ik weer in zijn mooie praatjes getrapt en heb ik weer wat met hem gehad ( zonder dat iemand het wist, want in het verleden was gebleken dat zowel zijn familie als mijn familie het niet goedkeurde) en nu sinds een paar dagen is het weer over. En ik weet dat dit echt de allerbeste keus is, en dat ik alleen maar onderdrukt en gebruikt wordt door hem. Maar tegelijkertijd had ik op 1 of andere rare manier wel steun aan hem ( ik ben depressief en ik heb geen contact meer met mijn ouders). En aan de ene kant ben ik dus enorm verdrietig dar ik hem kwijt ben, maar aan de andere kant, wat voor een toekomst zou ik met hem hebben? Constant ruzie om niks, elkaar amper zien omdat we niet bij elkaar in de buurt wonen en hij te beroerd is naar mij te komen, en ik sinds kort door de ruzie met mijn ouders ook geen vervoer meer heb.

Het klinkt echt als een puberaal verhaal, dat besef ik me ook. Ook is het een nogal warrig en een verkorte versie. Maar ik moet hier wat mee aangezien mijn gedachten en gevoel twee verschillende dingen zeggen. Ik weet dat ik niet met hem verder moet, maar hoe ga ik mijn gevoel overtuigen dat dit absoluut de beste keus is?! Nu helpt het natuurlijk niet mee dat ik daar bij ook nog eens depressief ben.

Nogmaals, het is een mega verkorte en warrige versie, ik kan er nu even niks anders van maken, ik wil alleen dat mijn gevoel op dezelfde lijn gaat zitten als mijn gedachten

Ohja, ik ben niet zielig, ik heb dit zelf veroorzaakt maar wellicht zijn er tips die mij kunnen helpen.
Uiteraard ben ik ook gewoon onder behandeling van professionals, en zijn er ook gesprekken om weer op goede voet met mijn ouders te komen.

Individu

Re: Gevoel zegt wat anders dan gedachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:48

Wat een poedersuiker.
Zo moeilijk als je van iemand houd of er zeer aan gehecht bent. Of wanneer iemand gewoon een ster is in manipuleren, diegene dan los te laten. Je zit er dan ook al zo diep in dat de weg terug ook een hel is.
Dus je moet kiezen tussen the lesser of two Evils. Of je zit in een destructieve relatie waar je niks uithaalt behalve ellende. Of je gaat bij hem weg en bent alleen met je depressie zonder ouders.

Echt een poedersuiker.
Denk toch dat je het beste voor optie twee kunt kiezen. Mag dan wel door een hel gaan. Maar wel een hel die ergens naartoe lijdt en wat je niet aangedaan wordt door een ander.

Als je weggaat bij hem zeg je wellicht over 3 maanden: ik ben kapot.
Als je blijft bij hem zeg je wellicht over 3 maanden: hij maakt me kapot

Kapot gemaakt worden is altijd erger.
Je voelt je dan mishandeld, gepest en gebruikt, verslagen.
Dat is een stuk erger dan eenzaam en depressief.

Als je het mij vraagt: weg bij die vuile manipulatieve narcistische egoïstische junk die jou liefde niet verdient!

Is' ie nou helemaal?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 08:54

Mijn gedachten heeft die keuze absoluut ook al gemaakt, ik wil niks meer met hem te maken hebben. Alleen mijn gevoel wil niet mee en dat maakt het zo moeilijk. Overigens ben ik ook aan het werk om de relatie met mijn ouders te herstellen ( waardoor ik dan ook weer naar mijn paard kan wat het allemaal dan toch ietsje makkelijker maakt)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:01

Je gevoel neemt een loopje met jou. Tot nu toe heb je je gevoel gevolgd, en waar heeft het je gebracht? Naar een diepe zwarte put.

Ik denk dat je helemaal niet van hem houdt. Ik denk dat je van het gevoel houdt om voor iemand ertoe te doen (logisch) en dat hij de enige persoon is waar je dat (af en toe) van krijgt.

Spreek dit uit bij je hulpverleners. In jouw geval denk ik echt dat jij eerst jezelf lieve moet gaan zien, vooraleer je hierbij een partner kan betrekken.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:04

Gewoon voor jezelf kiezen hoor. Bouwen aan je leven. Je ontmoet vanzelf weer leuke nieuwe mensen, band met je ouders wordt hersteld, je kan je paardje weer zien. Is toch allemaal veel belangrijker?
Snap dat je gehechtheid aan hem het moeilijk maak. Maar kom op. Wat je beschrijft is toch geen liefde?
Jij moet eens flink boos worden. Dat recht heb je. Hoe durft hij je zo te behandelen?
Echt hoor, iemand die zulke dingen doet en er consequent mee wegkomt moet je bij uit de buurt komen.
Die mensen bestaan nou eenmaal.
Van die idioten die alles en iedereen naaien en manipuleren en altijd succes boeken.
Die alleen maar nemen en niks geven.

Het is een hufter.
Mag hopen dat hij vroeg of laat tegen de lamp aan loopt en dat hij niet nog een slachtoffer vind na jou.
Helaas gaat hem dat waarschijnlijk wel lukken.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:09

Je mist hem niet, maar een persoon om mee samen te zijn... En wat het belangrijkste is om daarbij te onthouden, vrienden en vriendinnen zijn daarin ook zeer belangrijk. Je haalt er niet hetzelfde uit, maar ze zijn er wel altijd voor je en de kans dat dit lange termijn relaties zijn is vaak groot. Wat er ook gebeurt.

Er zijn veel mensen waarmee je écht een leven kan opbouwen. Probeer het idee van hem los te laten, dat is de enige manier om je open te stellen naar andere mensen die je leven wél kunnen verrijken. Jij hebt de touwtjes in handen in je eigen leven en je hebt de regie nu terug, maak er gebruik van! Sterkte!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:10

Een gezonde relatie zal dit waarschijnlijk nooit worden.
Beter is dan ook om nu je verstand eens te volgens in plaats van je gevoel.
Je gevoel heeft je alleen maar ellende gebracht.
Ik denk wel dat hulp voor jou handig zou zijn.
Je ben echt zoveel meer waard dan dit.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:31

Ik heb je een pb gestuurd. Héél veel sterkte, dit is niet makkelijk, maar je kan het wel!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 09:37

Ik hou ook niet van hem!! Ik hou op het moment niet eens van mezelf, dus ik ben helemaal niet in de positie om van iemand te houden. En nee dit is absoluut geen relatie wat ooit een gezonde relatie zou kunnen worden. Het enige waar hij om geeft is drank, drugs en games. Hij leeft boven zijn stand, dus zonder mijn financiële hulp komt hij zichzelf nog wel tegen :) ik hoop ook dat hij in 30 sloten tegelijk loopt want dat is het enige wat hij verdient. Maar mijn gevoel neemt gewoon echt een loopje met me...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:01

Heb je hulp? Want je schrijft hele zinnige dingen over dat je nu niet eens van jezelf houdt en dat dit nooit een gezonde relatie kan zijn... dus wat mis je dan?
Is het wel echt je gevoel voor hem wat je nu voelt? Is het niet meer een teleurstelling in jezelf en verdriet dat je niet kan plaatsen dat nu lijkt alsof hij daarbij de oplossing is. Ik zou iig gaan praten met hulpverlener (psycholoog) vooral om te achterhalen waar deze gevoelens vandaan komen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 10:38

Ik heb hulp ja :) wat ik nu mis? De relatie met m'n ouders die ik had. En ik weet niet of het gevoel voor hem is wat ik nu voel, het enige wat ik zeker weet is dat ik me ellendig en alleen voel.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:55

Ja... je voelt je ellendig en alleen... maar dat is dus meer te wijten aan het slechte contact met je ouders dan aan de relatie met hem.. zou dat dus jezelf goed inprenten. Dat je je nu ellendig en alleen voelt kan alleen jij oplossen (met hulp) en HIJ maakt dat gevoel niet beter. (Lijkt me eerder dat zowel gevoel en verstand zeggen dat jij de relatie met je ouders misschien moet gaan herstellen)

Heb je wel contact met je zus?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:58

Mossel schreef:
Ik heb hulp ja :) wat ik nu mis? De relatie met m'n ouders die ik had. En ik weet niet of het gevoel voor hem is wat ik nu voel, het enige wat ik zeker weet is dat ik me ellendig en alleen voel.

Dat is een ontzettend naar gevoel. Zijn er misschien mensen om je heen die je kunnen steunen zoals vrienden of andere familie oid? Spreek lekker af, ga de hort op met mensen die je aardig vind ook al heb je daar geen zin in omdat je je zo voelt. Door met mensen af te spreken krijg je weer dat gevoel dat je er niet alleen voor staat! Je hebt de touwtjes zelf in handen, je hoeft niet alleen te zijn!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:03

Citaat:
was in het begin allemaal leuk en aardig, gebruikte drugs maar dat moet ieder voor zich weten

Bij deze zin had ik al zoiets van doei, wegwezen!

Druggebruikers zijn geen mensen om een relatie mee te hebben.
(En dan heb ik het niet over 2 keer per jaar op een festival.)
Dat is gewoon een nogo en geen relatie mee aangaan.

Dus nu je verstand volgen en wegwezen.
Dat alleen en ellendig zijn gaat ook wel weer over.
Ga leuke dingen doen met wel leuke mensen. Koop iets wat je altijd graag had willen hebben.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 12:49

Evelijn schreef:
Heb je wel contact met je zus?

Weinig, ze hebben beide ( 2 zussen) een gezinnetje en wonen ook niet om de hoek

Pistasche schreef:
Mossel schreef:

Dat is een ontzettend naar gevoel. Zijn er misschien mensen om je heen die je kunnen steunen zoals vrienden of andere familie oid? Spreek lekker af, ga de hort op met mensen die je aardig vind ook al heb je daar geen zin in omdat je je zo voelt. Door met mensen af te spreken krijg je weer dat gevoel dat je er niet alleen voor staat! Je hebt de touwtjes zelf in handen, je hoeft niet alleen te zijn!

Nee heb verder niemand dus moet dit letterlijk alleen doen, en dat maakt het nog moeilijker.

Bruintje123;
Moet je wel mensen om je heen hebben om dingen mee te doen, en en niet geheel onbelangrijk geld hebben om dingen te doen en te kopen.

Ik ben nog steeds niet zielig ook al voel ik me wel even zo :') ik heb een uitkering, dus heel veel ruimte om dingen te doen heb ik niet maar heb een leuk huisje ( in een poedersuiker dorp in the middle of nowhere maar dat ter zijde Haha) en ik heb een hond dus heb min of meer zelf de keuze gemaakt om minder te besteden te hebben.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:58

Van te voren heb je het gevoel dat je helemaal alleen staat. Maar geloof me, op het moment dat je écht de keuze maakt weg te gaan, zul je zien dat er een hele hoop mensen voor je klaarstaan van wie je het nooit had verwacht. Ik spreek uit ervaring.

Stel jezelf eens de vraag of je verdrietig bent dat je hém kwijt bent, of dat je verdrietig bent omdat je voor je gevoel niet zonder zijn steun kan.

Je weet dondersgoed hoe het zit en wat je moet doen. Je moet alleen nog even de juiste knop vinden om achter je keuze te gaan staan. Over een paar weken ziet de wereld er al heeeel anders uit en voel je de opluchting van het niet meer onderdrukt worden en het gevoel dat er niemand meer is die misbruik maakt van jouw goedheid. Ik kom uit een soortgelijke situatie en ben nu een jaar verder. Mocht je het fijn vinden kun je me altijd een PB sturen :(:)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:01

Je had ook 3000 € voor de loser.
Er zal toch ook nog wel ergens een tientje zijn voor dat leuke shirtje of zo.
Het hoeft niet meteen 300€,te kosten.

Leuke dingen doen kan ook wandelen aan het water met de hond zijn.
Of misschien via facebook proberen wandelmaatjes te vinden.
Niet alles kost geld.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 13:05

Ja maar om aan die 3000 euro te komen heb ik ontzettend veel moeten verkopen ( en over 6 mnd verdeelt) ik snap dat niet alles geld hoeft te kosten, en wandelen met de hond doe ik ook zeker, het punt is alleen dat ik in een dorp woon waar nagenoeg alleen maar oudere wonen en waar mensen ook niet zo snel heen zullen komen omdat het voor hun al gauw te ver weg is

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:10

Volgens mij is er een topic op Bokt waar mensen vrienden zoeken. Misschien kan je daar iemand vinden die iets leuks wilt doen? :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:20

Je hebt toendertijd gebroken met je familie, is het geen idee om die banden weer aan te halen? Veel ouders zijn heel blij als "verloren" gewaande kinderen weer aankloppen, weet niet hoe dat bij jou in de familie zit, maar allicht kunnen die je steunen.
Weet niet of dat een optie is hoor, maar dat proberen lijkt me betere optie dan bij een drugs gebruiker/dealer blijven zitten die je ook nog eens niet waard is gezien hoe hij je behandeld heeft. Dat je weer iemand zoekt om dingen mee te delen is niet zo raar, maar beter langer alleen dan weer bij de verkeerde landen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 13:40

In november/december toen hij naar de kliniek ging en ik instorte heb ik weer gewoon contact gehad met Mn ouders, tot eind mei toen ik een mis stap maakte ( wat overigens niks met mijn ex te maken heeft ) dat probeer ik ook weer te herstellen en er is ook al een gesprek geweest, maar tot ze zeker weten dat ik mijn emotie regulatie therapie ga volgen ben ik niet welkom, en er is geen zicht op wanneer die therapie gaat beginnen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:51

Zoek contacten op, via bokt, Facebook uit je woonplaats oid! Zulke dingen komen niet aanwaaien. Je zal zelf dingen moeten aanpakken nu ook al is dat niet gemakkelijk gezien hoe je je voelt. Iets met je hond een wandelclub of hondenclub in de buurt is toch hartstikke leuk! Via bokt heb ik ook al een paar ontzettend leuke meetins gehad! Hop, de deur uit :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:07

Mossel schreef:
In november/december toen hij naar de kliniek ging en ik instorte heb ik weer gewoon contact gehad met Mn ouders, tot eind mei toen ik een mis stap maakte ( wat overigens niks met mijn ex te maken heeft ) dat probeer ik ook weer te herstellen en er is ook al een gesprek geweest, maar tot ze zeker weten dat ik mijn emotie regulatie therapie ga volgen ben ik niet welkom, en er is geen zicht op wanneer die therapie gaat beginnen

Wachttijden.. hmmm, dat is een lastige inderdaad als je nog niet weet wanneer therapie begint.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 15:01

Ja heel vervelend, nu vind ik de hulpverlening sowieso om te huilen, ik zit al 10 jaar in de hulpverlening en tot nog toe is het enkel geldverspilling geweest, ook door mezelf omdat ik alles altijd uit de weg ging. Maar ik wil er nu echt voor gaan!! En dat maakt het ook dat ik het even niet meer weet omdat mijn gevoel zegt dat ik hem nodig heb om dit te kunnen, terwijl mijn gedachten zegt dat ik dit juist niet ga redden met hem in mijn leven

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:03

Mossel schreef:

Je kunt je ouders vertellen dat je nu in een zwart gat zit en dat je ze echt nodig hebt. Vertel hen dat het je spijt hoe het gegaan is en dat die emotieregulatietherapie een belofte is.