Het leed dat Hollands Nieuwe heet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Het leed dat Hollands Nieuwe heet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 23:39

-:(-

Ik heb een tijd geleden toen ik bij postnl werkte een abbonement moeten nemen voor een smartphone van postnl. Ik vond het al helemaal niks, heb maanden lang stiekem gewoon zonder gewerkt totdat ik er eigenlijk niet meer onderuit kon. Abbo afgesloten.
Toen ging ik een paar maanden later stoppen bij de post. Maar dat Abbo moest opgezegd worden. En toen begon de ellende. Zowel van postnl als Hollands Nieuwe hoorde ik verschillende verhalen hoe dat moest. En mij werd verteld dat ik 152 euro moest betalen om het af te kopen. Ik schrok me te pletter :=
Uiteindelijk na veel gedoe werd het me duidelijk en kreeg ik eerst het geld van postnl en moest ik het dan overmaken naar Hollands Nieuwe. Nou prima, maar ik moest zelf telefonisch nog het abbo opzeggen. Hebben ze me verdorie 30 min aan de tel gehouden om het te regelen. ongelooflijk. 60 cent per minuut. Lekker verdienen zo. 3x hetzelfde vragen en tijden lang in de wacht gegooid.
-:(-
Goed, uiteindelijk kreeg ik dan een mail, die best vaag en in het Engels was. Maar ik heb het geld overgemaakt.
Toen kreeg ik het weer terug want ik had blijkbaar niet alles helemaal goed in de omschrijving gezet. En dan snappen ze het niet meer.

Daarna nog een keer overgemaakt, nu ging het wel goed.
Echter werd er een aantal dagen erna weer 8 euro geïncasseerd, terwijl ik het afgekocht had. Dus dat heb ik terug geïncasseerd. Nou, toen kwamen de mails binnen en de dreigementen. Ik dacht je stikt er maar in, ik ga niet nogmaals 8 euro uit eigen portemonnee betalen, want er zat blijkbaar ook al een maand opzegtermijn bij wat me ook niet verteld was van te voren dus dat moest ik ook al zelf betalen.
Nu kreeg ik een paar weken geleden ipv een mail maar eens een brief, voor de verandering. Dreigementen met incassobureau, telefoonnummer blokkeren etc en dat ze me aan zouden geven wegens wanbetalen bij zo'n grotere telefoonorganisatie.
:roll:
Nu, ik dacht, lekker negeren die handel. O:)
Kreeg ik vandaag weer een mooie brief. Nog meer dreigementen en als ik niet zou overmaken dan zou toch het incassobedrijf het overnemen en zouden er minstens 40 euro gevraagd worden aan incassokosten. Maar nu komt het:
Er stond ook bij het dat het abonnement beëindigt zou worden. Beetje gek dat is een paar maanden al gestopt want toen heb ik het geld over gemaakt en dat is goed gegaan want er zijn daarna ook geen nieuwe afschrijvingen geweest.
Met een mooie factuur erbij van:
144 euro aan afbetalen abbo
8 euro aan abonnementkosten
Met een totaal, van jawel: 152 euro.
Exact het bedrag wat ik al lang heb overgemaakt. Voor mij bevestiging dus dat ik niet te weinig heb overgemaakt. Al vind ik het bizar dat ze zo'n factuur sturen.

Naar mijn idee sta ik dus volledig in mijn recht. Hoewel het 'slechts' om 8 euro gaat ben ik gewoon veel te koppig en gun ik hun nog geen cent.
Nu is mijn vraag zullen ze echt een incassobureau sturen en zo ja, kunnen ze me iets maken? Wat is wijsheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:42

Was het een flexibel sim-only abonnement of een jaar/2 jaar contract?
De maaind opzegtermijn is overigens wel vrij standaard, dus daar kijk ik nog niet eens zo van op, en als het een jaar/ twee jarig contract is snap ik het afkopen ook.

Is er van hollands nieuwe een adres bekend?

Zo ja, aangetekende brief sturen wellicht met daarbij de uitdraai dat je destijds het correcte bedrag hebt betaald? En het desnoods ook nog op de mail zetten voor ze en het telefonisch ook doorgeven.

Urbanus

Re: Het leed dat Hollands Nieuwe heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:46

Maar ts, moet je nog 8 euro betalen volgens hen, of 152? En kun je hard maken dat je betaald hebt?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 23:49

lieveli schreef:
Maar ts, moet je nog 8 euro betalen volgens hen, of 152? En kun je hard maken dat je betaald hebt?

Nu komen ze er ineens mee dat mijn abonnement wordt opgezegd wegens wanbetalen en dus 152, maar ze hebben zelf niks meer proberen te incasseren dus lijkt me dat het wel 'goed zit' alleen is het nogal vreemd dat ze met zo'n factuur komen.
Tja het staat gewoon bij m'n afschriften.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:51

Ik zou ze eerst via social media benaderen, openbaar op facebook doet een hoop. En als dat niet helpt inderdaad aangetekend, met kopietjes erbij. Als je het negeert, stapelen de kosten zich op en dat moet je wel serieus nemen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 23:53

lieveli schreef:
Ik zou ze eerst via social media benaderen, openbaar op facebook doet een hoop. En als dat niet helpt inderdaad aangetekend, met kopietjes erbij. Als je het negeert, stapelen de kosten zich op en dat moet je wel serieus nemen.

Maar waarom als jij geen fout maakt?
Ja heb eerder al eens op hun fb pagina openbaar iets gezet toen in de onjuiste info kreeg via de tel, dan zijn ze er snel bij idd.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:55

Dat incasso kan je wel op rekenen, dat is dagelijkse kost voor dit soort bedrijven en volgens mij gaat dat haast automatisch en kijken ze niet per geval of ze het nodig vinden een incassobureau achter je aan te sturen. Als je het incasso lang genoeg negeert krijgt het bedrijf de keuze of ze een rechtszaak tegen je aan willen spannen. Voor 8 euro betwijfel ik het, maar doen ze het wel kan het financieel voor jou een hele nare uitkomst hebben en je een berg tijd en energie kosten, tegenover toch nog maar even een keer een half uur aan de telefoon hangen, hoe frustrerend ook.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:58

Vreemd dat je zulke problemen hebt! Ik heb destijds gewoon mijn abonnement kunnen opzeggen, restbedrag betaald en geen problemen meer gehad.

Enfin, dat veranderd jouw probleem niet natuurlijk. Ze hebben online een helpdesk, misschien kan je daar mee chatten, en je probleem voorleggen. Dat is gratis, en kan misschien je probleem oplossen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:58

saskiakefie schreef:
lieveli schreef:

Maar waarom als jij geen fout maakt?
Ja heb eerder al eens op hun fb pagina openbaar iets gezet toen in de onjuiste info kreeg via de tel, dan zijn ze er snel bij idd.

Gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen, zo is het nu eenmaal.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 00:11

Irkoontje schreef:
Vreemd dat je zulke problemen hebt! Ik heb destijds gewoon mijn abonnement kunnen opzeggen, restbedrag betaald en geen problemen meer gehad.

Enfin, dat veranderd jouw probleem niet natuurlijk. Ze hebben online een helpdesk, misschien kan je daar mee chatten, en je probleem voorleggen. Dat is gratis, en kan misschien je probleem oplossen

Ik weet alleen dat ik niet de enige ben. Er zijn meerdere fb pagina's hollands nieuwe oplichters en nog een paar.
Lieveli geen idee gelukkig nooit zulke ervaringen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 00:35

Allemensen wat slecht geregeld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 00:58

Jij bent van mening dat jij geen fout maakt, hun zijn van mening dat ze nog geld van je krijgen. Als jij niet reageert op facturen (ook niet met goh, dat was toch geregeld), is het logisch dat ze aanmaningen etc gaan sturen. Dat doen ze echt niet om jou te pesten, dat gaat gewoon automatisch. En tja, als er dan een fout in het systeem zit, moet die eruit gehaald worden, maar dan moeten ze het wel weten. En dmv negeren komen ze het dus niet te weten en los je niks op....
"Vul willekeurig bedrijf in" zijn oplichterspaginas kan je over practisch elk bedrijf vinden... Waar gehakt wordt vallen spaanders.
Ik heb zelf op de klantenservice van een van de grootste telecomaanbieders van nl gewerkt, en geloof me, die mensen zitten daar echt niet om je dwars te zitten.
Dus bel of mail ze, kijk wat er aan de hand is, en los het samen op....

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 04:06

Idd, zonder te communiceren dat ze een fout maken zullen ze je aanmaningen blijven sturen.

Je zult toch ergens een bevestigingsmail o.i.d. hebben dat je die 152 euro hebt betaald?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 10:16

Nagini schreef:
Idd, zonder te communiceren dat ze een fout maken zullen ze je aanmaningen blijven sturen.

Je zult toch ergens een bevestigingsmail o.i.d. hebben dat je die 152 euro hebt betaald?

Nee alleen een mail nadat ik het geld heb overgemaakt dat het abonnement is beëindigd.
Ik heb nu maar een berichtje op hun fb pagina gezet, met hun factuur en mijn afschrift.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:21

Een tip; probeer dit wel goed met de telecom maatschappij op te lossen. Negeer het niet omdat je denkt dat het wel goed zit.. Dit soort grapjes en vooral als je zelf stopt met communiceren kunnen je een BKR registratie opleveren die je niet snel kwijt bent.

Ik zou eventjes contact opnemen met hollandse nieuwe, ook al kost het geld, in je gesprek vragen om een schriftelijke bevestiging van je opzegging en het feit dat ze je betaling voor de afkoop van het contract hebben ontvangen + ook zelf een verslag van je telefoongesprek via email aan hen zenden.

Met dit soort dingen altijd zorgen dat je het verhaal goed schriftelijk onderbouwt hebt :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 10:28

Ik weet niet wat BKR betekent maar mijn klantgegevens worden in ieder geval geregistreerd bij preventel. Nouja ik heb al jaren een abonnement bij Ben, nooit problemen.
Verstandige reacties allemaal... Ik ben vooral boos.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:32

Een BKR notering zorgt er onder andere voor dat je in de toekomst wellicht geen lening kunt aan gaan (bijvoorbeeld voor een hypotheek) omdat je te boek staat als 'wanbetaler'.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:33

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:41

Ik zou morgen incasso bellen en de situatie voorleggen.
Staat zeker een telefoonnummer op de brief.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 10:54

Birdie60 schreef:
Ik zou morgen incasso bellen en de situatie voorleggen.
Staat zeker een telefoonnummer op de brief.

Het is een brief van Hollands nieuwe, niet van het incassobedrijf. Er staat alleen nog een dreigement:
'Je kunt openstaande bedrag binnen vijftien dagen, nadat deze brief bij jou is bezorgd, aan ons betalen. Ben je te laat, dan komt bovenop het bedrag ook nog incassokosten van minimaal EUR 40 en wordt het formele incassotraject gestart. En dat willen we allebei liever niet natuurlijk.'

Vooral die laatste zin, dat bepaal ik zeker zelf wel. -:(- :') En wat kan jullie het nou schelen.

vervolgd door:
'Zoals wij in de vorige brief kenbaar hebben gemaakt, zullen we de vordering uit handen geven aan een incassobureau. Alle extra kosten die hieraan verbonden zijn, komen voor jouw rekening'

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:07

Maar dat is volkomen logisch.... je reageert niet, dus loopt het incasso traject automatisch door. Dat doen ze niet persoonlijk, dat is gewoon een computer systeem.
In dat systeem staat een bedrag open, en dat dat onterecht is, weet die computer niet, dus die gaat gewoon door met z'n protocol tot iemand m verteld dat dat niet meer hoeft. Maar dat moet dan wel aangegeven worden...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:22

Uiteraard moet je wel blijven communiceren met zo'n telecombedrijf dus zéker uitleggen wat er gebeurd is en welke stappen (betaling en hoeveel) je al hebt ondernomen.
Anders kon het wel eens stukken duurder worden dan een uurtje in de wacht staan...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:34

Ik zou gewoon even Hollands nieuwe even bellen. Wat je eigenlijk bij je eerste factuur had moeten doen. Als er een fout in het systeem zit is dat er ook niet zomaar uit. Ik snap gewoon niet hoe je zo simpel een factuur negeert. Bij mij zouden er toch wel lampjes gaan branden en er achteraan gaan. Ik denk dat je dit beter telefonisch kan gaan oplossen inplaats van op social media. Verzamel de bewijzen van betaling en de mail waarin bevestigd word dat je op hebt gezegd en afgekocht. En los het op een nette manier op, als jij aan kan tonen dat je hebt opgezegd heb je geen probleem. Nu negeer je ze en ga je modder gooien ja dat doet ook niet goed en krijg je dit gezeur.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 18:41

Lau schreef:
Ik zou gewoon even Hollands nieuwe even bellen. Wat je eigenlijk bij je eerste factuur had moeten doen. Als er een fout in het systeem zit is dat er ook niet zomaar uit. Ik snap gewoon niet hoe je zo simpel een factuur negeert. Bij mij zouden er toch wel lampjes gaan branden en er achteraan gaan. Ik denk dat je dit beter telefonisch kan gaan oplossen inplaats van op social media. Verzamel de bewijzen van betaling en de mail waarin bevestigd word dat je op hebt gezegd en afgekocht. En los het op een nette manier op, als jij aan kan tonen dat je hebt opgezegd heb je geen probleem. Nu negeer je ze en ga je modder gooien ja dat doet ook niet goed en krijg je dit gezeur.

Aha nu is het mijn schuld :)*
Nee dat komt omdat er meteen bij het opzeggen al gezeur was en ik toen al super chagrijnig was. Normaal negeer ik nooit facturen ook niet als er eens een fout wordt gemaakt maar dit was gewoon de druppel die de emmer deed overlopen -:(-

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 18:49

saskiakefie schreef:
Lau schreef:

Aha nu is het mijn schuld :)*
Nee dat komt omdat er meteen bij het opzeggen al gezeur was en ik toen al super chagrijnig was. Normaal negeer ik nooit facturen ook niet als er eens een fout wordt gemaakt maar dit was gewoon de druppel die de emmer deed overlopen -:(-

Maar juist dan ga je toch bellen? Het is blijkbaar al niet goed gegaan? Dus dan bel je toch gelijk even van joh he wat is hier aan de hand. Het is niet 100% jou schuld, maar wel een aanzienlijk deel. Dat je boos bent prima maar dat moet niet zorgen dat je niet meer normaal kan handelen. En ook niet dat je denkt laat maar ik doe wel niks meer. Dat kan als je 4 jaar oud bent maar niet als je volwassen bent. Boosheid is begrijpelijk, maar om dat op te lossen moet je toch communiceren en kan je het niet links laten liggen.