Aankomend jaar wordt mijn eerste vakantie die glutenvrij wordt. Ik ga drie weken rondtrekken in de Alpen. Ik ben kwa kamperen in principe helemaal zelfvoorzienend en hoef ik niet perse op een camping te staan. Het lijkt mij erg gaaf als ik ook af en toe op vakantie een broodje kan bakken.
Nu vroeg ik mij af voor de kampeerders onder ons; maken jullie wel eens zelf brood in een pan?
Glutenvrij brood uit de supermarkt zit boordevol suikers en snelle koolhydraten, die eet ik liever niet.
Ik zou graag brood in een pannetje willen bakken ipv de oven. Want laat ik die oven nou net niet hebben in de 4x4 auto. Wel heb ik een bbq en een gasstelletje.
Bij expiditie robinson zag ik dat ze daar brood en pizza bakte in een pan op het kampvuur, dus geheel onmogelijk is het niet. Alleen in de zomer mag je bijna nergens een kampvuur maken, dus die wordt al lastig.
Wie heeft dit wel eens gedaan en kan mij de ingrediënten en bereidingswijzes toe sturen?

Andere glutenvrije recepten zijn uiteraard ook welkom voor in de pan, die je normaal gesproken in de oven bereid.
Ik word een beetje lacherig van jou Kwita. Wat een vooroordelen en aannames.
Ik vind dit geen gekke vragen. Kom zelf ook niet verder dan glutenvrij brood en crackers uit het supermarkt schap.