Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
amies100 schreef:Wat zou je doen als het nieuwe aanbod in dezelfde stad zou zitten met dezelfde reistijd etc, alleen een hoger salaris dus en de mogelijkheid om minder uren op den duur te gaan werken....
Het lijkt of je geen vertrouwen hebt in je eventuele nieuwe werkgever, dit lijkt mij ook geen goede basis.
Ik zou op je huidige werk open kaart spelen en ook de voordelen en nadelen bespreken, misschien kun je er aan uit komen met je huidige werkgever. Succes!
Morganlefay schreef:Vraag door op de functie, toekomst en verantwoordelijkheden.
Lol in je werk, gewaardeerd worden en groeien is namelijk veel belangrijker dan salaris.
Verder als je je toekomstplannen doorzet zal het toch minder uren worden.
Ga zoeken op het internet over het bedrijf zelf en vraag info op.
Zoek door op contactpersonen, LinkedIn is daar heel goed voor.
Imre schreef:Ik denk dat iedereen met een vast contract die redelijk gelukkig is met zijn baan dit heel moeilijk vindt. Ik in ieder geval wel. Heb meerdere malen hetzelfde dilemma gehad en tot nu toe elke keer besloten om toch maar te blijven zitten waar ik inmiddels al 9 jaar zit. Je veilige plek verlaten is moeilijk, maar praten kan natuurlijk altijd.
eva1969 schreef:Fijne collega's en een fijne werkomgeving zijn onbetaalbaar en wat mij betreft, zolang je fatsoenlijk verdiend, belangrijker dan meer salaris. Reistijd is echter ook wel een belangrijke factor, dat breekt je uiteindelijk wel op.
Weet je zeker dat er op je huidige werk geen enkele manier is om minder uren te gaan maken? Misschien een gesprek aangaan met je baas en je zorgen uitspreken?
Best een dilemma lijkt me maar ik zou niet zo 1,2,3 een overstap maken als je het qua werkomgeving en werk zo naar je zin hebt.
Marsu schreef:Denk je ook aan de nadelen van een tijdelijk (denk aan jaarcontract) in combinatie met plannen mbt zwangerschap, zoals je in je eerste bericht schreef? In een ander topic las ik over tijdelijke contracten die hierna niet meer verlengd werden, ook al mag dat officieel niet.
janouk schreef:Adventure starts outside of your comfortzone.
Ik houd van veranderen van werkomgeving om de paar jaar, ik houd van de uitdaging, het leren van nieuwe dingen, het ontmoeten van nieuwe mensen.
Maar ik ben niet jij. Jij moet bij jezelf te raden gaan, wat jouw hart sneller doet kloppen.
Ben je toe aan een nieuwe uitdaging?
Of wil je nu liever op een vertrouwde plek blijven, omdat je thuis op gezinsuitbreiding hoopt en dat al spannend genoeg is.
En als je toch de nieuwe uitdaging zoekt in je werk, is het aanbod dan qel waar je voor wil gaan? Of wil je toch meer op zoek naar een baan in jouw studie richting.
Vraag: in de ,meest ideale wereld, waar zie je je dan werken......? En, kan je dat realiseren?
Tink89 schreef:Imre schreef:Ik denk dat iedereen met een vast contract die redelijk gelukkig is met zijn baan dit heel moeilijk vindt. Ik in ieder geval wel. Heb meerdere malen hetzelfde dilemma gehad en tot nu toe elke keer besloten om toch maar te blijven zitten waar ik inmiddels al 9 jaar zit. Je veilige plek verlaten is moeilijk, maar praten kan natuurlijk altijd.
Heb je er ooit spijt van dat je de nieuwe kansen niet aangegrepen hebt?
mandymonica schreef:Tink, je hebt RECHT op aanpassing van je arbeidstijd! Een werknemer mag hier altijd om vragen en een werkgever zal aan moeten tonen dat er sprake is van een zwaarwegend bedrijfsbelang om een dergelijk verzoek zomaar naast zich neer te kunnen leggen. Ik kan me voorstellen dat je er niet echt op zit te wachten om een knuppel in een hoenderhok te mikken (dat kan immers wel iets doen met je werksfeer....), maar weet dat je wel het recht aan je zijde hebt! Het is ook niet echt meer van deze tijd om werkweken onder de 32 uur niet toe te staan...
PB gerust als je meer info wil.
Verder kan ik je met je keuze niet echt helpen, dat gaat toch om het gevoel dat je erbij hebt. Ga op die vermaledijde intuïtie af! Niet teveel de droge "voors" en "tegens" afwegen.
Tilmar schreef:Een halve dag werken is niet heel efficiënt als je een lange reistijd hebt.
En bedenk wel dat je, zeker met een klein kindje, niet thuis kan werken en tegelijk met je kindje bezig kan zijn. Ik hoor wel eens 'ik werk wel als de baby slaapt', maar dan ben je of zelf kapot en/of er ligt allemaal zooi die je nog op moet ruimen.
Ik zou gaan voor een uitdagende baan die wat minder uren is en dichterbij is. Maar dan wel er van uitgaande dat je kinderwens wordt vervuld.